Ik ben bezig om een Active Desktop te maken, ik kan windows maken, instellingen van die windows bij
het sluiten kan ik ook al opslaan. Alleen ik heb nou een probleem met het
opnieuw inladen van de windows, hier kan ik de breete niet instellen.
Dit is een stukje van me javascript:
Ik heb tijdelijk een mouseover gemaakt op een link die dan Window1 verplaatst naar
waar dat ik hem gesloten heb(voor de refrech). Ik kan de Window daar
al heen verplaatsen, alleen het resizen lukt niet.
Als ik hierin invul document.all.sample1.style.width dan krijg je ditsoort effecten:

en een window zonder deze document.all.sample1.style.width ziet er zo uit:

Ik heb echt al alles geprobeert, ook stukken code uit de resize die ingeboud zit gebruiken, maar nehoor, wil allemaal niet werken.
Nou dacht ik zelf aan iets wat mischien wel kan werken, ik dacht aan iets om
de ShowWindow zo te veranderen dat hij instellingen pakt als er koekies zijn.
alleen als ik dit doe dan slaat hij geheel vast, dan opent mijn window niet
meer (koekie bestaat en kan ik inlezen op deze manier).
Hoe zou ik dit nou moetten oplossen, want ik wordt echt knetterget, ik ben nou
al 5 uur aan één stuk bezig met proberen, gistere avond ook al 1,5uur op
gezeten, nou ben ik het echt ZAT
[edit]
sorry voor layout vern**king
[edit2]
Even de text leesbaar gemaakt door paar enters, hoef je niet te scrollen als
je alles wil lezen.
het sluiten kan ik ook al opslaan. Alleen ik heb nou een probleem met het
opnieuw inladen van de windows, hier kan ik de breete niet instellen.
Dit is een stukje van me javascript:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function ShowWindow(title,text,nr,posleft,postop,breed,hoog) { document.write('<div id="sample'+nr+'" class="window" style="left:'+posleft+'px;top:'+postop+'px;width:'+breed+'px;">'); document.write(' <div class="titleBar">'); document.write(' <span class="titleBarText">'+title+'</span>'); document.write(' [img]"images/window.gif"[/img]'); document.write(' <map name="sampleMap'+nr+'">'); document.write(' <area shape="rect" coords="0,0,15,13" href="" alt="" title="Minimize" onclick="this.parentWindow.minimize();return false;">'); document.write(' <area shape="rect" coords="16,0,31,13" href="" alt="" title="Restore" onclick="this.parentWindow.restore();return false;">'); document.write(' <area shape="rect" coords="34,0,49,13" href="" alt="" title="Close" onclick="this.parentWindow.close();return false;">'); document.write(' </map>'); document.write(' </div>'); document.write(' <div class="clientArea" id="sample'+nr+'a" style="height:'+hoog+'px;">'); document.write(text); document.write(' </div>'); document.write('</div>'); } |
Ik heb tijdelijk een mouseover gemaakt op een link die dan Window1 verplaatst naar
waar dat ik hem gesloten heb(voor de refrech). Ik kan de Window daar
al heen verplaatsen, alleen het resizen lukt niet.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| function MoveWinKoek(nr) { koekdata = getCookie('sample'+nr); koekarray = koekdata.split("!"); document.all.sample1.style.left=koekarray[0]; document.all.sample1.style.top=koekarray[1]; } |
Als ik hierin invul document.all.sample1.style.width dan krijg je ditsoort effecten:

en een window zonder deze document.all.sample1.style.width ziet er zo uit:

Ik heb echt al alles geprobeert, ook stukken code uit de resize die ingeboud zit gebruiken, maar nehoor, wil allemaal niet werken.
Nou dacht ik zelf aan iets wat mischien wel kan werken, ik dacht aan iets om
de ShowWindow zo te veranderen dat hij instellingen pakt als er koekies zijn.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function ShowWindow(title,text,nr,posleft,postop,breed,hoog) { koekdata = getCookie('sample'+nr); koekarray = koekdata.split("!"); posleft = koekarray[0]; document.write('<div id="sample'+nr+'" class="window" style="left:'+posleft+'px;top:'+postop+'px;width:'+breed+'px;">'); document.write(' <div class="titleBar">'); document.write(' <span class="titleBarText">'+title+'</span>'); document.write(' [img]"images/window.gif"[/img]'); document.write(' <map name="sampleMap'+nr+'">'); document.write(' <area shape="rect" coords="0,0,15,13" href="" alt="" title="Minimize" onclick="this.parentWindow.minimize();return false;">'); document.write(' <area shape="rect" coords="16,0,31,13" href="" alt="" title="Restore" onclick="this.parentWindow.restore();return false;">'); document.write(' <area shape="rect" coords="34,0,49,13" href="" alt="" title="Close" onclick="this.parentWindow.close();return false;">'); document.write(' </map>'); document.write(' </div>'); document.write(' <div class="clientArea" id="sample'+nr+'a" style="height:'+hoog+'px;">'); document.write(text); document.write(' </div>'); document.write('</div>'); } |
alleen als ik dit doe dan slaat hij geheel vast, dan opent mijn window niet
meer (koekie bestaat en kan ik inlezen op deze manier).
Hoe zou ik dit nou moetten oplossen, want ik wordt echt knetterget, ik ben nou
al 5 uur aan één stuk bezig met proberen, gistere avond ook al 1,5uur op
gezeten, nou ben ik het echt ZAT
[edit]
sorry voor layout vern**king
[edit2]
Even de text leesbaar gemaakt door paar enters, hoef je niet te scrollen als
je alles wil lezen.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 14:20 ]