Toon posts:

[mac-OSX] Divx schokt (640*480)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een aantal filmpjes gemaakt en ge-edit op mijn pc en die wilde ik ook eens bekijken op mijn ibook. De filmpjes zijn allemaal gecomprimeerd met divx3 en 5.
IK begon met een klein filmpje in een kleine resolutie, speelde perfect af. Ook fullscreen deed ie het goed, geen geluid happeringen of beeld verspringingen.

Maar helaas bij 640*480 filmpjes of zelfs nog hoger is de pret uit, want dan kijk je naar een diashow en het geluid schokt zo erg dat het onherkenbaar is.

Ik lees dat dit een vrij algemeen probleem is op een mac, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik heb divx-5 voor de mac en heb alles geupdate (quicktime etc). Ik speel (of althans probeer) divx af op mac OS-X + quicktime.

Mijn systeem: iBook 500mhz, 384mb ram, 8mb ati rage, 15GB hd (ik speel vanaf hd)

Nou las ik dat je het filmpje (divx) met de divx doktor2 om kunt zetten naar move en dat het dan wel soepel werkt. Maar misschien weten jullie ook andere oplossingen, want om nou alle divxjes te gaan omzetten....

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 14:22

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

moet je dees es proberen (onder os X) http://www.fi.muni.cz/~xpridal/mplayerosx/ :)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Verwijderd

Ik gebruik VLC (Video Lan Client). Die gebruikt maar 1/3e van mijn cpu (G4 800) in full screen. Werkt perfect en je hoeft ze niet te repareren.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de speler scheelt veel?
Ik heb de bovenste gedownload, maar die installeert niet :'(
Ik ga nu de onderste eens proberen. Volgens divx.com zou mijn bookje iig wel snel genoeg moeten zijn want de minimum specs zijn g3-333 64mb en 8mb video. En met 500mhz 384mb zit ik daar een stukje overheen :)

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Mplayer die niet installed :'( raar heb ik nou nooit last van >:)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Verwijderd

VLC is niet zo moeilijk te installeren. gewoon de .app file met het icontje naar de applicatie folder slepen. En dan de divx openen met VLC

Verwijderd

Topicstarter
Sharky_k_ >VLC installeren was ook geen probleem. Maar het probleem werd niet opgelost want VLC maakt een legotentoonstelling van de kleinde divxjes en 'een zwarte 1 keer per minuut refresh diashow van de grote divx'. Desalniettemin toch bedankt.

Timmestein ik had de verkeerde link te pakken, ik zat namelijk op de soundforge site waarvan ik alleen oude versies kon downloaden. Waarschijnlijk zelfs niet eens voor osx bestemd :P . Ik heb nu iig de goede gevonden en die is nu aan het installen. Ik geef dadelijk wel ff feedback als ik heb gezien of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
De kleine reso speelt ie perfect fullscreen af, hij gaat dan wel niet meer uit fullscreen tot de file helemaal afgelopen is, maar okay. De hogere reso 640*480 doet het niet.. weer een diashow nog slechter dan quicktime.

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

heb je zelf nix verkeerd ingesteld tijdens het maken van het filmpje, ik heb echt waar nog nooit problemen gehad met Mplayer!

edit: tiepvout

[ Voor 8% gewijzigd door TimmeStein op 07-12-2002 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende filmpjes nu geprobeerd en het is al beter geworden, maar. Bijvoorbeeld.

Ik heb een filmpje van 30fps dat speel ik af en dan trekt mijn ibook 25-30 fps ofzo. Het loopt redelijk vloeiend. Maar zodra er een beetje actie in komt dan zakt ie terug naar de 20fps en soms verder. Actie scene's zijn dus nauwelijks volgbaar.

Dan rest mij de vraag waarom:
- Is mijn ibook gewoon te traag is (zie 1ste post voor specs).
- Is er misschien ergens een ontbrekende of rotte driver.
- Misschien draait er wel teveel in de background (geen idee hoe ik dat kan zien/wijzigen).
- Of is de install een te grote troep (ik heb hem 2e hands gekocht en nog geen verse install gedaan, aangezien de cd's in het frans zijn :D )
- Of misschien iets anders?

Ik heb natuurlijk wel alle programma's gesloten voordat ik ga kijken. Draait naar mijn weten geen antivirus scanner op. En in de tray daaronder staat alleen het mac icoontje aangevinked.

Ik heb er al een paar uurtjes op geshopped en geflashed en geillustraterd. Dat ging zonder problemen. Verder is ie stabiel. Alleen het opstarten duurt vrij lang (eerst 10sec zwart scherm met de mac sound, vervolgens paars scherm met een klein icoontje voor pak weg 30secs ofzo en dan gaat macOS-x pas booten.

En ik kan norton utilities voor een prikkie kopen voor de mac. Zou dat misschien enig effect hebben?

En als ik dat toch aan het vragen ben, ik heb een aantal mac sites gezien. Maar verder dan geheugenuitbreiding kom je niet. Is het misschien mogelijk een nieuwe proc of videokaart erin te zetten? Ik weet dat de 600mhz op 100mhz fsb draait terwijl de 500 maar 66mhz heeft. Dus ik weet uberhaupt niet of er wel een snellere proc hiervoor op de markt is.

Verwijderd

1. installeer OS X gewoon op nieuw (voor het installeren alles backuppen en formatteren) (10.2 zeker weten, taal maakt niet zo veel uit. MacOS X is multilanguage)
2. hoe meer ram hoe sneller OS X draait
3. VLC blijft beter voor divx onder OS X
4. GEEEEEN norton spul installeren, maakt meer kapot dan je lief is. En anti-virus is niet nodig maar die had je al niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 16:16 ]

Verwijderd

Zorg er ook voor dat je OS X up to date is.

Zelf heb ik OS X op m'n Imac G3 400 met 256 MB en 8 MB ATI. DIVX met VLC draait prima (moet echter geen andere programma's tegelijkertijd openen).

Misschien veroorzaakt de eerder geinstalleerde divx codecs problemen.

Zoals sharky_k_ al zei, installeer alles even vers en gelijk met VLC.

Worden alle divx films schokkerig of maar een paar?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de macfreak mensen moet ik os 10.2 installen ipv 10.1.5 die ik nu heb, daar schijn je veel (overal) extra speed mee te krijgen.

Maar het probleem is al opgelost.
Dit sinds de nieuwe release van 3ivx d4 r2, alles is nu vloeiend en snel (divx)
Voor mpeg gebruik ik vlc.

Ik ga 10.2 nog wel aanschaffen (via ebay ofzo). En dan alles vers installen. Wel wilde ik ook nu 7 voor os-x installen (norton utitlities). Maar dat is dus geen goede keuze??

Verwijderd

Norton niet installeren, was leuk voor OS 9 maar verpest alles in OS X.
Pagina: 1