Toon posts:

Small business server 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is he mogelijk om het pakket small business server te kopen en daar alleen de onderdelen Exchange, SQL server en Outlook van te gebruiken?
Ik zit namelijk in een omgeving waar al met Windows2000 server wordt gewerkt en wil eigenlijk alleen de Exchange en SQL functionaliteit gebruiken.
Wat mij opviel is dat een licentie van MS Exchange server met 25 licenties al ongeveer €8000,- kost en dat het pakket SBS goedkoper is en toch meer functionaliteit bevat.
De beperking van 50 gebruikers is in ons geval geen probleem, maar mijn vraag is dus of ik ook alleen Exchange op de bestaande Windows 2000 server kan installeren en de rest van het pakket ongebruikt kan laten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Volgens mij krijg je die versie van Exchange alleen geinstalleerd op een sbs versie van windows 2000. Waarschijnlijk geldt dat ook voor de rest van de producten.

Verwijderd

Misschien even met µsoft contact opnemen ?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59
CyberJ schreef op 06 december 2002 @ 13:33:
Volgens mij krijg je die versie van Exchange alleen geinstalleerd op een sbs versie van windows 2000. Waarschijnlijk geldt dat ook voor de rest van de producten.
Neeh hoor, werkt hier ook prima op een BackOffice 2000 server :D

SBS2000 is gewoon de normale software, echter is de installatie afwijkend voor een SBS installatie.

Ik had een keer een SBS2K server geinstalleerd, alles geconfiged, exchange, sql etc. douw de license flop erin, en: "this is not a Small Business Server" Oops!
Blijkt dat je SBS2k niet moet installeren als een BackOffice Server, dus alles los.

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
CyberJ schreef op 06 december 2002 @ 13:33:
correctemundo.....

Verwijderd

Topicstarter
ja kan het nu wel of niet?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

De SBS kan alleen met die software werken als het de eerste DOMAIN controller is in het netwerk. Als jij dus al een DOMAIN controller hebt, dan betekend dat dat je alleen Exchange en SQL kan gebruiken op die eerste Domain controller. Je kan wel extra domain controllers en member servers toevoegen aan je netwerk, maar je kan maar 1 Windows 2000 Domain hebben.
Voor die extra servers geld natuurlijk dat je extra licenties dient aan te schaffen en die extra servers kunnen niet een extra SBS installatie zijn.
Je kan dus niet een SBS installatie doen in een bestaand domein.

Ik hoop dat het wat duidelijker is zo.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 11:33

MrDry

Desperados!

Klopt!

Quod licet lovi, non licet bovi

Pagina: 1