[mac] door sleutelhanger vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik zit hier op de mac op mijn werk, en ik moest vanochtend via het netwerk op een andere macintosh zijn.
Bij het verbinding maken vroeg hij of ik een sleutelhanger wilde aanmaken met daarin zn verbindingsgegevens, dat vraagt hij elke keer. Dus ik die sleutelhanger aanmaken, simpel naampje, geen password, ik denk; dat is een soort van cookie... niks mis mee.

Nu blijkt dus dat bij het opstarten hij naar de sleutelhanger vraagt... zo zegt mn baas. Ik heb het niet met eigen ogen gezien, en het lijkt me erg vreemd. Ik ben alleen windows bakken gewend, zou dit een soort van netwerkverbinding herstellen zijn... :?
Enfin, hij wil nu ook Acrobat ( en reader) niet meer openen. Krijg een foutmelding nr. 1 en word aangeraden om opnieuw op te starten. Niet dat dat iets helpt.
Quark Xpress kan nog wel gewoon starten, doet alles nog. Internet Explorer doet het ook nog prima.
Maar hij geeft dus bij sommige programma's spontaan fout nr. 1 bij het opstarten en breekt dan weer af.

Straks is er even een korte stroomuitval (of piek?) geweest, ivm. Rotterdam dus... en de beide Macs draaiden gewoon door, maar het netwerk lag er even deels uit. Ik vraag me af of dat er iets mee te maken heeft gehad.

Maar het probleem: Ik wil van die sleutelhanger af, vervloekt ding! :|
Mn baas is er namelijk helemaal niet blij mee, hij heeft het me nou al 3x ingepeperd en ik word er gek van... :Z

Edit: ik ga jullie niet opjagen. Vandaag ben ik om half 3 weg, en anders fix ik het maandag wel... dat leg ik mn baas wel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 06-12-2002 13:23 . Reden: sets mode +lief en +begripvol ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

[Liefst vandaag voor half 3 nog, mag ik jullie daarmee opjagen? Anders komt het maandag... en mn baas na het weekend weer in de stress jagen hierom heb ik geen oren naar eigenlijk.
offtopic:
Deadlines stellen aan mensen die voor hun plezier op een forum posten lijkt me not done. Als je deadlines wilt stellen verwijs ik je naar commerciele support.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 11:47

chem

Reist de wereld rond

Je Keychain heeft echt helemaal niets mer Error 1's te maken.
Je keychain kan je wel weghalen, zie www.apple.com/support.

Verder zou ik eens een integrity test doen of iig je system/finder van je installatie cd opnieuw installen. En flikker al je prefs weg.

Zo snel genoeg meneer? :(

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
:P hee rustig..
Ik ben trouwens een mevrouwtje. Ik vroeg alleen of ik jullie op mocht jagen... en als je dat niet wilt, gewoon zeggen en niet meteen een :( erbij.

Ik ben ook al tot de ontdekking gekomen dat de nr. 1 vastlopers niet van de sleutelhanger komen, want ik heb hem nu bij het opstarten (de vraag of ik de verbinding wilde herstellen) geannuleerd en ze blijven verschijnen.

Het zijn dus twee losse problemen.
Goed, thanks chem ( :* ) ik ga even online uitzoeken hoe ik de keychain weer kan weghalen, want ik kan de normale Help van de Apple niet in, dan geeft hij meteen een systeemfout en wil alleen nog maar overnieuw opstarten.

Waar/hoe kan ik een integrity test doen...? Ik ken van een mac namelijk niet meer dan een n00b van windows... (je moet ergens beginnen)

Kan de Finder in een keer gewoon 'kaduuk' zijn? Ik denk niet dat mn baas dat gelooft, maar als dat de oorzaak is, moeten we die gewoon vanaf CD opnieuw installen.

Nou, al hebben jullie wat boos gereageerd... (ik heb het lief gevraagd en mn excuses aangeboden) hartstikke bedankt, ik ga eens kijken wat ik al kan oplossen zonder dat ik nog 10x overnieuw moet opstarten ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Sleutelhanger verwijderd uit /Systeemmap/Voorkeuren ... eens kijken of ik weer heelhuids opnieuw kan opstarten :{ ;)

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 14:22

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Fout 1 t/m 3 heeft toch met het geheugen te maken?? Kijk eerst eens met ASP hoeveel geheugen er in de macs zit. Dan browse je naar de applicatie, die klik je 1 keer aan en dan appletje-i, via pull down menu naar geheugen en schroef dit op.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
ALs hij te weinig geheugen heeft dan zegt het progje het toch gewoon? Of heb ik nou een luxe progje? :P

kleurbleur.nl

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 11:47

chem

Reist de wereld rond

te weinig geheugen is -128, niet 1/2/3. Al zijn 1/2/3 wel memory-related - eerder een geheugenlek dan een fysiek probleem.

integrity test kan je doen met de disk utility van je OS CD (hij staat ook ergens op je hd). Probeer je prefs weg te gooien, en start op met spatiebalk ingedrukt. Je krijgt dan de extentionsmanager voor je , kies daar 'macos ... BASE' of FULL. Boot door, en test wat verder. Blijkt het dan goed te gaan, dna is er een extensie kapot.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1