Ik heb een QSC 2x600 Watt eindeversterker en wil daar in mijn 'homestudio' gewone B&W Hifi-luidsprekers (ieder 90watt ofzo) op aansluiten. Als dit qua impedantie gaat lukken, is dat dan verder veilig? Of sloop ik met het volume op 1 die speakers dan al?
Moet geen enkel probleem zijn. Neem aan dat je er een voorversteker bij gaat gebruiken ?
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
In principe geen probleem, maar draai uiteraard nooit het volume te ver open (>90 Watt).
Ik ga van mijn mixer de eindeversterker in, dus dat moet lukken, ik ga het proberen.
Op zich kan het geen kwaad (zolang je niet harder probeert te spelen dan die B&Ws aankunnen). Bij langdurig hard spelen kan hitte in de spreekspoel een probleem worden. Maar als je dat thuis probeert staan al lang de buren (vergezeld met de sterke arm) voor de deur
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Ik heb een vraagje. Geven (crest-audio, QSC, etc) PA-versterkers een mooi geluid af bij gebruik in combinatie met hifi-speakers? Het lijkt me dat ze een tamelijk zuiver geluid geven aangezien er niet echt veel overbodige elektronica in PA-versterkers zit, en ze het vermogen met gemak aankunnen. Of denk ik nu verkeerd?
PA versterkers doen waar ze voor zijn gebouwd - versterken. Als ze actieve koeling aan boord hebben zijn ze in de regel niet echt geschikt voor in jouw huiskamer
De ventilatoren overstemmen dan gewoon (zachte) muziek. Ik vind ze een 'mooi' geluid geven omdat ik ze niet 'hoor'. Anders gezegd, een spartaans uitgevoerde eindtrap benaderd nog het meest de zo gewenste 'draad met versterking'. Crown DC300A forever!
Schiet me te binnen, beveiligingen voor jouw luidspreker zullen niet aanwezig zijn, dus pas op voor schakelploppen en dergelijke. Een forse eindtrap met versterking vanaf DC versterkt ook keurig de eventuele offset en zal jouw luidsprekers geen goed doen.
Schiet me te binnen, beveiligingen voor jouw luidspreker zullen niet aanwezig zijn, dus pas op voor schakelploppen en dergelijke. Een forse eindtrap met versterking vanaf DC versterkt ook keurig de eventuele offset en zal jouw luidsprekers geen goed doen.
Specs ...ik doe er niets meer aan.
ik had twee kleine boxen een keer op een PA versterker aangesloten en dat ging loeihard zonder vervorming
DC is geen probleem, alle prof amps schakelen zichzelf uit als ze DC op hun outputs meten.
Qua vermogen, sja, het kan kapot, maar je moet er wel je best voor doen. Ik draai al een hele tijd met 1300 Watt per kanaal aan Crest amps op mijn B&W Dm604 speakers
.
Qua vermogen, sja, het kan kapot, maar je moet er wel je best voor doen. Ik draai al een hele tijd met 1300 Watt per kanaal aan Crest amps op mijn B&W Dm604 speakers
En nu vroeg'k me af, geeft dat degelijk geluid? 'k Bedoel dan; beter dan de gemiddelde huis, tuin & keuken amp? (Domme vraag waarsch, zal welJag schreef op 07 december 2002 @ 02:31:
DC is geen probleem, alle prof amps schakelen zichzelf uit als ze DC op hun outputs meten.
Qua vermogen, sja, het kan kapot, maar je moet er wel je best voor doen. Ik draai al een hele tijd met 1300 Watt per kanaal aan Crest amps op mijn B&W Dm604 speakers.
Ik heb nog nooit een eindversterker gezien met toeters en bellenShadowrunR schreef op 06 December 2002 @ 22:18:
Ik heb een vraagje. Geven (crest-audio, QSC, etc) PA-versterkers een mooi geluid af bij gebruik in combinatie met hifi-speakers? Het lijkt me dat ze een tamelijk zuiver geluid geven aangezien er niet echt veel overbodige elektronica in PA-versterkers zit, en ze het vermogen met gemak aankunnen. Of denk ik nu verkeerd?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Moet je eens die ouwe blauwe SA-amps kijken. Daar zit echt wel een toetertje en belletje in hoor... En op mn werk hebben we een paar KS-setjes. De amps hebben daar ook speciale electronica die draadverlies enzo en speaker-onregelmatigheden compenseren. Elke speaker heeft dus zijn eigen daarvoor ingeregelde amp.
Ik ben maar een n00b op versteker gebied.......
Maar, wat doet zo'n eindversterker dan eigenlijk ???!!
Maar, wat doet zo'n eindversterker dan eigenlijk ???!!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!
Ok, heb het geprobeerd. Het geluid is op zoch prima, maar ik blijk mijn Hifi-amp al behoorlijk neutraal afgesteld te hebben, want ik hoorde vrij weinig verschil met alleen die eindversterker (ietsje minder bas wel). Maar ik ga het toch niet doen. Ik had het volume op die eindversterker op minimaal staan, die luidsprekers zijn waarschijnlijk 8 of 16 Ohm, de fader van mijn mixer maar net open en toen was het volume net op kamerniveau. Dat vind ik nietecht werkbaar, als ik per ongeluk die fader aantik, zou ik meteen de buren op mijn nek hebben.
Over die beveiliging maak ik me verder geen zorgen, want die QSC heeft meer beveiliging-circuits aan boord dan de meeste hifi-versterkers. Cooling-fan is ook geen probleem, want die gaat pas aan na lange tijd op vol vermogen.
Over die beveiliging maak ik me verder geen zorgen, want die QSC heeft meer beveiliging-circuits aan boord dan de meeste hifi-versterkers. Cooling-fan is ook geen probleem, want die gaat pas aan na lange tijd op vol vermogen.
Pagina: 1