ik heb een probleempje met het verwerken van data...
bij het maken van een movingaverage gaat het aan het begin en eind van de data mis. (moving average = een datapunt + & - x aantal datapunten / (2x + 1)punten)
dus op t=0 krijg je een probleem met een aantal niet bestaande datapunten...
om dit te ondervangen wil ik een test maken alleen kan ik geen is_empty oid vinden in php... (is_null werkt niet aangezien er gewoonweg geen t=-1 t=-2 etc bestaat) heeft iemand een idee?
bij het maken van een movingaverage gaat het aan het begin en eind van de data mis. (moving average = een datapunt + & - x aantal datapunten / (2x + 1)punten)
dus op t=0 krijg je een probleem met een aantal niet bestaande datapunten...
om dit te ondervangen wil ik een test maken alleen kan ik geen is_empty oid vinden in php... (is_null werkt niet aangezien er gewoonweg geen t=-1 t=-2 etc bestaat) heeft iemand een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function CalcMovingAverage($index) { $interval = 7; $Sum = 0; $Avg = 0; $AvgCount = 0; $iCount = count($this->arrImgData); for($i = 0; $i < $iCount; $i++) { $Sum = 0; $Avg = 0; $AvgCount = 0; for($j = $i - $interval; $j < $i + $interval; $j++) { if($j < $iCount) { $Sum += $this->arrImgData[$j][2]; $AvgCount++; } } $Avg = $Sum / $AvgCount; $this->arrImgData[$i][$this->iColumnCount + 1 + $index] = $Avg; } } |