Toon posts:

nieuw alcatel modem

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Gisteren heb ik mijn adsl ethernet modem ontvangen. tot mijn verbazing bleek ik een alcatel 510 gekregen te hebben i.p.v. de home versie.
Joepie de poepie, direkt dat ding installeren en hij lijkt lekker te werken, er zijn echter 2 dingen waar ik niet helemaal uitkom.
De 'reguliere Alcatel patch' werkt niet. wanneer ik telnet naar het modem kan ik wel inloggen maar het 'logo scherm'verwelkomt mij met de mededeling dat

software release 4 geinstalleerd is. In de patch howto wordt uitgegaan van software release 3.2. Ik kan wel inloggen met 'user'. het commando 'td'werkt ook, maar wanneer ik daarna 'prompt' intyp kent hij dat commando niet.

1.
Wanneer ik hem aan mijn 'server' hang en mijn locale netwerk die server als gateway laat gebruiken komen ze netjes het internet op en werkt alles. Behalve de

services op de server zelf (mail, http en ftp)
Ik kan browsen naar 10.0.0.138 en volgens de handleiding moet ik in de NAPT instellingen het ip-adres van de server instellen. Dit heb ik gedaan

(10.0.0.150). Maar inkomende request voor ftp, mail of http werken niet. Ik ga ervan uit dat wanneer het server ipadres ingesteld is in het modem dit soort

request netjes geforward worden naar de server. Een ftp sessie binnen het locale netwerk naar 10.0.0.150 doet het prima, maar wanneer ik naar het originele

adres ga, probeert hij wel ergens (wrsch het modem zelf) in te loggen. Dit werkt natuurlijk niet.

2.
Wanneer ik het modem direkt op mijn switch zet en vervolgens alle pc's ook op de switch krijgen alle pc's netjes een ip adres van de dhcp server in het

modem, maar een connectie naar buiten kan ik niet maken. Ik kan alle locale machines pingen, maar een ping naar een willekeurige extern adres strandt.

eenmmaal heb ik een ping gezien die voor 25% werkte, maar waar dus 75% van de pakketjes verloren gingen.

Heeft iemand enig idee/ervaring met dit nieuwe modem en kan hier enig licht op schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

for your info: dit modem IS al een router...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 22:32

McFizban

Hackito ergo sum.

Hmmm, grappig. Ik heb twee uur geleden hetzelfde soort modem ontvangen.
Ik heb alleen nog geen inloggevens (username & password).
Ik werk nu met een Com21 modem i.s.m. een Vigor 2200E ik heb speciaal ADSL genomen om een vast IP adres te kunnen krijgen zodat ik een VPN kan opzetten.
Ik moet dus nog wat dingen uitzoeken, maar ik zal mijn bevindingen hier ook neerzetten.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt bij mij prima, dus ik denk dat je bij Thomson gewoon even de handleiding moet downloaden.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
for your info: dit modem IS al een router...
Gezien puntje 2 had ik dit vermoeden al.
De vraag is dus waarom het niet helemaal goed gaat. Wel een ipadres uitdelen maar niet naar buiten kunnen kijken is raar?!
Werkt bij mij prima, dus ik denk dat je bij Thomson gewoon even de handleiding moet downloaden.
Is gisteren al gebeurd. Daarin zie ik dus staan "Door een IP-adres van de standaardserver te specificeren, zorgt u ervoor dat alle binnenkomende verbindingen worden doorgezonden naar het apparaat met dit IPadres. Deze instelling is geschikt voor de meeste servertoepassingen en specifieke statische NAPT-vermeldingen zijn nu niet meer nodig."

Maar dit werkt om de een of andere reden dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ikben vanavond nog eens flink bezig geweest en allerlei zaken en kabels verwisseld en getest, ip adressen opnieuw ingesteld, modem opnieuw geconfigureerd maar de situatie blijft hetzelfde. Wanneer ik alles via de switch laat lopen heb ik een verschrikkelijk slechte verbinding (met pingen een packet loss van 75 to 100%), Wanneer ik alles via mijn server laat lopen en die dus als gateway gebruik is die server niet bereikbaar....

Please please please....
Ik was juist zo blij dat ik van chello af was , maar dit is momenteel helemaal zwaar ****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu iets verder.....

een gewone http pagina is nu opvraagbaar, maar dat is dan ook de enigste service die het nu doet. https, ftp of smtp werken nog steeds niet. Op de server zelf heb ik niets veranderd, en die heeft altijd netjes (onder chello) gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 12:16
Ik heb zelf ook zo'n modem (sinds een weekje). Bij mij werkt de NAT prima (geen packet loss), echter aanvragen van BINNEN uit naar je ip/domein worden niet doorgestuurd naar de default-server. Van buitenaf wel.
Als je het op de 'oude' manier wilt doen (zoals met de oude modems) moet je je KPN-cd pakken en het bestand Config\ADSL van KPN Telecom_pptp.ini uploaden en op je server een VPN-verbinding maken en delen. Dan krijgt je server ook echt je echte ip-adres.

Ik hou mezelf echter ook aanbevolen voor andere oplossingen :).

P.S. Installeer eens voor de gein Universal Plug and Play. Je modem verschijnt dan in je netwerkomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, ik heb op mijn linux bak nog nooit een vpn verbinding gemaakt. Dat wordt weer worstelen dus. Misschien gooi ik er wel even e-smith op ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb hem ook sinds gisteren. Wat leuk zo allemaal nieuwe modempjes...
Ik heb punt 2 van topicstarter ook al ontdekt.
Logisch want de modem geeft een verbinding naar een pc, dus maar 1 pc heeft de verbinding met internet.
Het modem is een DHCP server en geeft dus instellingen aan de rest van de pc's, echter zo'n pc kan pas internetten als de eerste de verbinding verbreekt.

Oftewel: Zoek naar de nieuwe versie van de modem hack voor de mensen die het modem willen delen met hub/switch.

EDIT: Inmiddels is de verbinding netjes gedeeld via de modem, dus hierboven staat allemaal geblaat. Sorry voor het niveau. Ik had hem nog amper uitgepakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 08-12-2002 21:01 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
Het modem maakt ZELF een verbinding. Kijk maar bij Basic - Connect in de webinterface.
code:
1
2
Interface   Destination   Mode          Link       State  
pppoa       pppoa         always-on     connected  up

Je hoeft 'm echt niet te hacken. Gebruik de cd van de KPN op een windhoos bak en vul alles netjes in. Die zet met modem in NAT. Je bent dan klaar. Plug dat ding in een switch en het werkt.

Oh ja, trace werkt ook perfect:
C:\>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.elissen.lan [10.0.0.138]
2 19 ms 19 ms 19 ms 195.190.241.160
3 24 ms 26 ms 26 ms 195.190.245.106
4 23 ms 27 ms 26 ms 33.ge-1-1-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.69]
5 24 ms 26 ms 22 ms 0.ge-0-3-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.14]
6 25 ms 26 ms 26 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.163]
7 29 ms 25 ms 26 ms slb.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

[ Voor 46% gewijzigd door Elissen op 08-12-2002 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nieuwe modem is juist al een router dat is het mooie van de 510. Je moet echter niet de gebruiksaanwijzing volgen want daar klopt geen barst van. Als je het model als router wilt gebruiken moet je gewoon in 10.0.0.138 een bestand uploaden naar je modem (ADSL_pptp.ini ) inlog gegevens instellen en klaar. Enige is dus dat je dan je static route table moet aanpassen als je je eigen ip wilt kunnen zien. Als je een server in je netwerk plaatst kan je die gewoon via je NAT instellen. Hij is dan gewoon benaderbaarvan buitenaf. Echter op je eigen bak intern moet je een aantal zaken veranderen. Wel top dat ze nu gewoon een router leveren met firewall en alles erop en eraan. Alleen jammer dat de standaard route able niet klopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 22:32

McFizban

Hackito ergo sum.

Ik heb weer wat tijd gehad en m'n Vigor 2200E samen met m'n Speedtouch 510 aangesloten.
Gewoon de Speedtouch volgens de handleiding installeren (wel de groene KPN CD gebruiken en NIET de witte Alcatel CD).
De Vigor 2200E instellen via "Static or Dynamic IP (DHCP Client)" deze interface optie enabelen en dan alleen de button "obtain an IP address automatically" aanzetten.
En zoals je ziet werkt het perfect.

Nu nog een VPN.

P.S. ik weet dat niet helemaal de oorspronkelijke vraag is, maar ik zet het er toch bij om anderen met dit (eventuele) probleem te helpen. Het staat nl. ook gewoon op http://www.draytek.nl/rou...0e&fw=2.00a&telco=cistron

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voutloos schreef op 08 december 2002 @ 00:46:
Ik heb hem ook sinds gisteren. Wat leuk zo allemaal nieuwe modempjes...
Ik heb punt 2 van topicstarter ook al ontdekt.
Logisch want de modem geeft een verbinding naar een pc, dus maar 1 pc heeft de verbinding met internet
Wat een onzin, als jij een hub aan die modem hangt, en je stelt op elke pc tcp/ip in dat die modem het ip uitdeelt (je draait die setupST en kiest "change the lan settings") dan kan je op elke pc tegelijkertijd internetten hoor.

Het normale modem en het multi PC modem is exact hetzelfde, behalve dat er in die multi pc een 4 poorts hub/switch zit... Je hebt dus voor het aansluiten van meerdere PC's niets meer nodig dan dat moden en een hub :). (en dus standaardinstellingen).

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 08-12-2002 14:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hoeft 'm echt niet te hacken. Gebruik de cd van de KPN op een windhoos bak en vul alles netjes in. Die zet met modem in NAT. Je bent dan klaar. Plug dat ding in een switch en het werkt.
In theorie dus inderdaad, zoals ik al aangaf krijg ik op die manier wel een verbinding maar ik heb een packetloss van 75%. Dat lijkt me toch niet helemaal jofel.
Het nieuwe modem is juist al een router dat is het mooie van de 510. Je moet echter niet de gebruiksaanwijzing volgen want daar klopt geen barst van. Als je het model als router wilt gebruiken moet je gewoon in 10.0.0.138 een bestand uploaden naar je modem (ADSL_pptp.ini ) inlog gegevens instellen en klaar. Enige is dus dat je dan je static route table moet aanpassen als je je eigen ip wilt kunnen zien. Als je een server in je netwerk plaatst kan je die gewoon via je NAT instellen. Hij is dan gewoon benaderbaarvan buitenaf. Echter op je eigen bak intern moet je een aantal zaken veranderen. Wel top dat ze nu gewoon een router leveren met firewall en alles erop en eraan. Alleen jammer dat de standaard route able niet klopt....
Als je dat bestand upload, ben je dus wel de mogelijkheid het modem zelf te laten inbellen. (ik heb op het connect tabblad geen optie meer mijn usernaam en wachtwoord in te vullen) Nu heb ik verder helemaal geen verstand van route tabellen en zag ik wat rare mij onbekende ip adressen staan in de routetabel van het modem. Kan ik die er gewoon uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 16:44:
In theorie dus inderdaad, zoals ik al aangaf krijg ik op die manier wel een verbinding maar ik heb een packetloss van 75%. Dat lijkt me toch niet helemaal jofel.
Waar heb je dan packetloss? Ik heb nl. GEEN packetloss (bij xs4all) en ik werk ook met de NAT oplossing.
Als je dat bestand upload, ben je dus wel de mogelijkheid het modem zelf te laten inbellen. (ik heb op het connect tabblad geen optie meer mijn usernaam en wachtwoord in te vullen) Nu heb ik verder helemaal geen verstand van route tabellen en zag ik wat rare mij onbekende ip adressen staan in de routetabel van het modem. Kan ik die er gewoon uithalen?
Als je dat bestand upload moet je zelf op je server een VPN-verbinding gaan maken. Als het modem in NAT staat onderhoud het modem die verbinding en dan kan je iid je inloggegevens invullen in het modem.
Als je je server een verbinding laat maken is het een beetje onzinnig om je modem je inloggegevens te laten bewaren. Hij gebruikt het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb je dan packetloss? Ik heb nl. GEEN packetloss (bij xs4all) en ik werk ook met de NAT oplossing.
Een ping naar een willekeurige website geeft zoveel packetloss. Websites in de browser bekijkis een crime. De ene keer worden ze na een zeer lange tijd zichtbaar, meestal krijg ik een foutmelding (weet even niet meer welke omdat ik het modem nu niet op die manier heb aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

en dat heb je alleen als je je modem op de standaard kpn manier configureert? (met dit inibestand dus ADSL_nat.ini)

Als dat zo is met een pc rechtstreeks op dat modem aangesloten en niet als je het met een pptp of wat dan ook voor connectie doet, dan lijkt me dat dat modem een beetje gaar is :o. Ik zou dan even bellen met de storingsdienst van kpn (0800-mxstream) en duidelijk aangeven dat je packetloss / snelheidsprobleem hebt (en geen firewall en proxy gebruikt enzo) en dan bij de 2e lijn duidelijk aangeven dat het probleem zich alleen voordoet als je het modem standaard instelt, en bij een andere manier niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry voor mijn geblaat. Hij hoeft idd niet gehacked te worden, ik had een domem fout gemaakt. Het is juist een geweldige modem/router en hij werkt nu prima voor het hele netwerk.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit gebeurt alleen wanneer ik het modem op de hub aansluit. Zie bovenin.......
De helpdesken kunnen me niet verder helpen omdat wanneer ik het modem rechtstreeks op 1 pc aansluit er niets aan de hand is. Andere manieren worden niet ondersteund. Ik heb al een mailtje naar alcatel gestuurd, misschien dat zij iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 00:24
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 23:23:
Nee, dit gebeurt alleen wanneer ik het modem op de hub aansluit. Zie bovenin.......
De helpdesken kunnen me niet verder helpen omdat wanneer ik het modem rechtstreeks op 1 pc aansluit er niets aan de hand is. Andere manieren worden niet ondersteund. Ik heb al een mailtje naar alcatel gestuurd, misschien dat zij iets weten.

Ik heb de draad niet gevolgt verder, maar hij geeft alleen packetloss als de Hub ertussen zit?
Niet gewoon een probleem met de Hub dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
Heeft dat modem toevallig niet een of ander auto-crossing voor de UTP die gaar is?
Probeer eens te pingen naar het modem als die
1. in de hub zit
2. rechtstreeks op een pc
zonder de config te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik vanavond even doen......Is een goeie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HHmmmmm

1. server rechtstreeks op het modem, overige 2 via hub/switch op server/gateway = prima
2. 3 pc via hub/switch op modem, wel ip adres , maar packetloss...

Situatie blijft hetzelfde.....

Wellicht dat er in mijn switch iets fout gaat op het moment dat ik daarop de knop omzet hub -->switch.... ik kan nix anders meer verzinnen.

Ik sluit de boel gewoon aan zoals in situatie 1.
Ik ben er nu achter gekomen dat vanaf het internet http(s), en mail WEL werken. Ik heb ergens iets dergelijks gelezen. Services die vanaf het locale netwerk niet direct bereikbaar zijn maar vanaf het internet wel. Hier kan ik opzich wel mee leven omdat ik vanaf het locale netwerk het locale ip adres van de server kan opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik wil dus het volgende

ADSL MODEM IN NAT ----- SERVER MET WINROUTE ZONDER NAT (2K) ---SWITCH --- NETWERK ---- WLAN AP ------NETWERK 2

Alleen als ik m`n ADSL modem in nat instel kan alleen m`n server die er direct aanghangt er bij ik heb hier al mee zitten spelen maar het werkt gewoon niet , ik draai nu met de pptp.ini en dit werkt wel , weet een van jullie hoe ik het dan wel moet doen ?>?

IP`s

10.0.0.138 ---> 10.0.0.150 ----> 192.168.100.200 ---> 192.168.100.251 ---> 192.168.100.252 --> 192.168.10.1

Nu werkt alles, alleen als ik m`n modem in nat zet werkt alleen de server ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Knopje Uplink wel ingedrukt in de desbetreffende poort(vaak de 1e of laatste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ook ik heb de Thomson 510 ADSL modem/router. Deze heb ik rechtstreeks aangesloten op de server. De server dient als gateway. Op de server draait Win2k Server.
Via Routing & Remote Access heb ik NAT ingesteld voor de pc's die samen met de Server aan de switch hangen. De server heeft 10.0.0.150 als ip adres voor de 510 ADSLrouter (10.0.0.138) en op het LAN 192.168.0.1 (def. gateway voor clients).
Internet werkt prima via deze manier!

Tevens heb ik via Routing & Remote XS een VPN ingesteld dit geeft mij de mogelijkheid in te loggen via VPN over internet waar dan ook. Of met de Terminal Services Client kan ik inloggen om de server remote te configureren.

Echter , er zijn enkele zaken die ik nog niet geheel snap:

als ik naar mijn server ping: naam.xs4all.nl wordt deze wel omgezet naar mijn IP maar verder krijg ik een timeout.

Bij de system info op 10.0.0.138 van de ADSL modem staat dit vaste ip niet vermeld bij
system info, is dat juist? ->
System Info
Item Description
Name SpeedTouch 510
Mac Address 00-etc
IP Address not specified

Wanneer je het ADSL modem rechtstreeks op een Switch/HUB aansluit kunnen de pc's autom. via DHCP een ip krijgen van het modem.
Echter DNS werkt niet. Je zult bij de clients dan handmatig een DNS server moeten ingeven van je ISP. Tenminste dat is wat ik ondervonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raymonvdm schreef op 10 December 2002 @ 16:08:
Ik wil dus het volgende

ADSL MODEM IN NAT ----- SERVER MET WINROUTE ZONDER NAT (2K) ---SWITCH --- NETWERK ---- WLAN AP ------NETWERK 2

Alleen als ik m`n ADSL modem in nat instel kan alleen m`n server die er direct aanghangt er bij ik heb hier al mee zitten spelen maar het werkt gewoon niet , ik draai nu met de pptp.ini en dit werkt wel , weet een van jullie hoe ik het dan wel moet doen ?>?

IP`s

10.0.0.138 ---> 10.0.0.150 ----> 192.168.100.200 ---> 192.168.100.251 ---> 192.168.100.252 --> 192.168.10.1

Heb je de server rechstreeks aan de modem? Dan ziet de modem alleen de server en zal hij deze alleen een IP (10.0.0.150) geven. Die andere clients hangen aan de switch? Dan krijgen ze geen ip, omdat ze niet kunnen communiceren met het modem. 10.x.x.x en 192.x.x.x zijn 2 verschillende netwerken.
Je moet dus in de server of de switch als dat mogelijk is een router functie (route tabel / static route) aanzetten/instellen. Die dus de 2 netwerken -> 10.x en 192.x koppelt. Zo kunnen de 192.x clients ook bij de 10.x Router...

Het gaat er iig om dat het object welke de brug is tussen de 2 netwerken deze ook verbind. In win2k server met Routing & Remote XS. Of internetsharing en Winroute via Win2k Pro. Of rechtstreeks in de 510i de routes instellen werkt wellicht ook

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 11:35:
Wat moet ik dan aanpassen in de standaard Route tabel van de 510(i)? Heb hier niets aan verandert, maar hij werkt goed (zie vorige posts over hoe ik het heb ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb de 510i (isdn) ook en hij werkt zonder problemen direct uit de doos. Alleen als je zelf dingen wilt hosten moet je dit instellen en juist dit is niet echt gebruikersvriendelijk in te stellen zo te zien. Ik moet dit nog proberen, maar browsen, downloaden en gamen gaat zeer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

raymonvdm schreef op 10 december 2002 @ 16:08:
Ik wil dus het volgende

IP`s

Dat komt waarschijnlijk omdat de ADSL router (jij noemt het modem, maar is nu wel degelijk router) geen routetabel entries heeft voor jouw 192.168.x.x netwerk. M.a.w. jij ping de router, en de router stuurt de reply het internet op.

Succes ermee

edit:

quote was verdwenen :(

[ Voor 63% gewijzigd door [ash] op 13-12-2002 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 15:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 13:08:
Hallo mensen,

Ook ik heb de Thomson 510 ADSL modem/router. Deze heb ik rechtstreeks aangesloten op de server. De server dient als gateway. Op de server draait Win2k Server.
Via Routing & Remote Access heb ik NAT ingesteld voor de pc's die samen met de Server aan de switch hangen. De server heeft 10.0.0.150 als ip adres voor de 510 ADSLrouter (10.0.0.138) en op het LAN 192.168.0.1 (def. gateway voor clients).
Internet werkt prima via deze manier!

Tevens heb ik via Routing & Remote XS een VPN ingesteld dit geeft mij de mogelijkheid in te loggen via VPN over internet waar dan ook. Of met de Terminal Services Client kan ik inloggen om de server remote te configureren.

Echter , er zijn enkele zaken die ik nog niet geheel snap:

als ik naar mijn server ping: naam.xs4all.nl wordt deze wel omgezet naar mijn IP maar verder krijg ik een timeout.

Bij de system info op 10.0.0.138 van de ADSL modem staat dit vaste ip niet vermeld bij
system info, is dat juist? ->
System Info
Item Description
Name SpeedTouch 510
Mac Address 00-etc
IP Address not specified

Wanneer je het ADSL modem rechtstreeks op een Switch/HUB aansluit kunnen de pc's autom. via DHCP een ip krijgen van het modem.
Echter DNS werkt niet. Je zult bij de clients dan handmatig een DNS server moeten ingeven van je ISP. Tenminste dat is wat ik ondervonden heb.
Ik heb hem nu ook thuis staan, en alles hangt via een hub in het netwerk. Het werkt bij mij probleemloos. DNS kan inprincipe op dynamisch staan, tenzij je ISP dit niet ondersteunt. Dan moet je op je router (de 510) de DNS adressen instellen. De DHCP van de 510 zorgt er dan voor dat je clients wel een dns verbinding krijgen (daarvoor is het een internet router)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 12:53
ik had ergens gelezen dat het ook mogelijk moet zijn om de modem "transperant" te maken, dus dat hij dan verbinding maakt met je server en dat je server dan je echte ip krijgt ipv 10.0.0.150 , dit moest geloof ik door het uploaden van een config file die al op de cd stond.

Tis mij alleen nog niet gelukt om die config goed te uploaden, krijg een fout dat subnet niet klopt ofsow |:(

[ Voor 3% gewijzigd door NoReseth op 16-12-2002 14:04 ]

Pagina: 1