Toon posts:

[Router] Router ziet modem niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een Ark SOHO-IS104 Broadband Router 4PSW W/L gekocht... Nou is het probleem dat deze me Future Networks kabel modem niet ziet... Ik heb Mac adres van me modem en DNS van me provider in me Router gezet maar hij ziet hem niet... :( Alle bekabelling zit goed... Kan iemand me helpuh... Specs Ark SOHO-IS104 (http://www.cameo.com.tw/pdf/SOHO-IS104.pdf). M'n provider is Multikabel/Quicknet.

Greetz Biertje

Verwijderd

kabel modem al een uurtje uit gehad ?? Je modem onthoud de geleerde mac's enne hoe weet je dan dat je kabels goed zijn ?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij Quicknet moet je ff de stekker van het modem een minuut eruit halen, en als dat niet werkt: www.hansanders.nl

Verwijderd

Topicstarter
Kabels getest met klein netwerkje... en ga inderdaad me modem ff uitgooien

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
effe modem 10 min laten rusten maybe router flashen.. is modem wel compatible met router :?

[ Voor 27% gewijzigd door _MaLa_ op 06-12-2002 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb al geflashed ja... Modem nog niet laten rusten... Weet niet hoe het zit met Modem en Router... lijkt mij dat dat wel moet kunnen (weet niet waarom)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Moet er niet eens crosskabel tussen ? , of een schakelaartje omzetten ? oftewel heb je LINK ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Wan II poort en een Wan X poort de een is voor cross en ander voor straight... Zowel met cross als met straight heb ik wel een link... Modem stuurt en Router stuurt (dat ziet ik doordat de lichies knipperen) daarom vind ik het zo raar...

Verwijderd

Wat voor soort verbinding is het naar de kabelmodem toe?
Is het net als bij chello een DHCP aanvraag?

Als dat het geval is begrijp ik niet helemaal wat je met het mac van je modem in je routertje moet, dan zou ik eerder het mac instellen van de nic uit de pc die eerst aan het modem hing.

anyway... Chello DHCP geeft alleen een IP adres uit aan een nic als het mac overeenkomt met de geregistreerde mac in de database...
Ik hoop dat je hier iets mee kunt, en anders lezen we het wel
suc6

Verwijderd

trouwens, Biertje... waar heb jij de firmware update vandaan?
Heb al geflashed ja...
Ik heb ook gezocht maar niet kunnen vinden...

Verwijderd

Topicstarter
s_marim... Hier is de firmware... ik ga nu zonder mac ff proberen...
(ftp://www.cameo.com.tw/firmware/is/is104v1010055.dlf)

Verwijderd

Topicstarter
Heyyyy.... het is gelukt :D :D :D zit nu via m'n routertje :P maarehhh... ik heb boven een pc staan (moet nog kabeltje trekken)... maar als ik die dan op m'n router aansluit... wordt m'n internet dan gewoon gedeeld of moet ik ook deze pc aan hebben met internet verbinding delen? En nogmaals THNX :D :D Ik wou alweer een nieuwe router aan gaan schaffen... Wat wel het geval is in 2003 is het volgende...
quote:
"Meerdere pc's per abonnement toegestaan
Momenteel is het bij onze particuliere internetabonnementen niet toegestaan meer dan 1 pc op het modem aan te sluiten. Multikabel heeft hier onder andere toe besloten omdat routers (die vaak gebruikt worden om meerdere pc's op een huisnetwerk aan te sluiten) problemen kunnen veroorzaken op ons netwerk. Nu er steeds vaker meerdere pc's binnen één huishouden gebruikt worden, zullen we in het nieuwe jaar gedogen dat er meerdere pc's aangesloten worden.

Hoewel u zelf verantwoordelijk blijft voor het huisnetwerk achter het kabelmodem zal Multikabel u tegen die tijd een aantal routers aanbevelen om problemen te voorkomen.
De huidige algemene voorwaarden blijven hierbij van toepassing. Abonnees met andere of slecht geconfigureerde routers die overlast veroorzaken op het netwerk van Multikabel of bij andere abonnees zullen wij verzoeken maatregelen te treffen om deze overlast te verhelpen. Bij extreme overlast kan Multikabel overgaan tot afsluiten van een abonnement tot de problemen opgelost zijn.

Bij het aansluiten van meerdere pc's adviseren wij u wel per abonnementsvorm een maximaal aantal pc's tegelijk te gebruiken, om de surfsnelheden binnen uw huisnetwerk op een door u gewenst niveau te houden."

• jadjong
  • Niet online
ICS er overal af gooien en gewoon simpel internetten via DHCP.

Verwijderd

Topicstarter
Yup... jadjong... Kheb me pc naar beneden gesleept... Ik moest het toch ff testen... en ze doen het inderdaad onafhankelijk van elkaar :P jeej :D

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
Misschien dat je ook ff kunt zeggen wat je hebt veranderd. Ik heb zelf niet zo'n router, maar misschien dat iemand in de toekomst eenzelfde probleem heeft, weet hij in ieder geval waar hij naar moet kijken.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• jadjong
  • Niet online
Japie_17 schreef op 06 December 2002 @ 23:10:
Misschien dat je ook ff kunt zeggen wat je hebt veranderd. Ik heb zelf niet zo'n router, maar misschien dat iemand in de toekomst eenzelfde probleem heeft, weet hij in ieder geval waar hij naar moet kijken.
Modem een minuutje op adem laten komen.

Verwijderd

Hoi Biertje...
Ik ben blij met twee dingen,
1 dat jouw router het doet...congratz! :)
2 dat ik dankzij jou de firmware heb (ik was ftp even vergeten :D )

ennuh wat was de oplossing?
was het het minuutje rust voor het modem of zat 't 'm in het ingestelde mac adres?

suc6 verder

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat ik hebt gedaan is naar het advies geluisterd van s_marim... en dat was:

quote:
"Is het net als bij chello een DHCP aanvraag?

Als dat het geval is begrijp ik niet helemaal wat je met het mac van je modem in je routertje moet, dan zou ik eerder het mac instellen van de nic uit de pc die eerst aan het modem hing.

anyway... Chello DHCP geeft alleen een IP adres uit aan een nic als het mac overeenkomt met de geregistreerde mac in de database...
Ik hoop dat je hier iets mee kunt, en anders lezen we het wel"

Dus wat ik gedaan heb is via de web browser op me router inloggen en dan mij WAN instellinen inplaats van het MAC van me modem op clone MAC geklikt (pakt ie het MAC van je nic) en geen dns ingevoerd... en meteen pats boem doen! :P
Pagina: 1