Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Groene led voorkant kast gaat niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn de kast van mijn computer zwart gespoten. ik heb toen de voorkant er af gehaald en de draadjes van de twee ledjes doorgeknipt de groene blijft nu branden ook wanneer de computer uit staat. weet iemand hoe ik het ledje uit krijg?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Dit heb ik laatst ook gehad. Dan heb je waarschijnlijk de aders van je LED omgedraaid of zit de led verkeerd aangesloten op je mobo ;)

Suc6 :D

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

goed bezig henk ;)
uh weet je wel zeker dat de draadjes weer net zo zijn aangesloten ?
waarom heb je niet gewoon stekkerjte van je mobo af gehaald ?

Verwijderd

heb je je led van je hhd niet aangesloten op de plaats waar de led van je power zit?
of de polen verkeerd om. dus + op - en - op +

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Een LED brandt niet als ie verkeerd om zit... Het is een diode (halfgeleider).

Bij sommige ATX voedingen blijft het LEDje altijd branden.

Haal anders de aansluitingen los en sluit een LEDje aan op een molex als power LED. Je hebt vast nog wel een floppy stekkertje over... :)

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:16

Freaked

..

ja idd ik wou net zeggen, een led laat maar via één kant stroom door zodat hij brand...
En als ik mijn computer uitzet en ik doe mijn kast open dan brand er ook nog een lichtje vast op mijn mobo... hij zit dan nog wel vast aan het stopcontact maar is physiek afgeloten

..

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
heb je n mobo met ACPI? als je system in bepaalde modes staat is ie altijd aan

Verwijderd

Topicstarter
mensen bedankt het probleem zat in de bedrading. de draden zaten niet goed aan elkaar vast, werkt nu weer perfect.
bedankt!

Verwijderd

Benadski schreef op 06 December 2002 @ 12:48:
Een LED brandt niet als ie verkeerd om zit... Het is een diode (halfgeleider).

Bij sommige ATX voedingen blijft het LEDje altijd branden.

Haal anders de aansluitingen los en sluit een LEDje aan op een molex als power LED. Je hebt vast nog wel een floppy stekkertje over... :)
Sommige ATX mobo's geven ook stroom als ze andersom zitten hoor, dan draait het mobo de stroom om zodat het ledje aangaat, ledje uit => omdraaien, ledje aan => omdraaien. ik denk dat hij altijd stroom blijft geven op de ledaansluiting(ATX geeft toch altijd stroom op mobo, voor power enzo).

Kwestie van + op + en - op - aansluiten, ipv + op - en - op +, dan zou hij weer normaal moetten werken.
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 14:12:
mensen bedankt het probleem zat in de bedrading. de draden zaten niet goed aan elkaar vast, werkt nu weer perfect.
bedankt!
damn ben weer eens te laat ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 14:25 ]

Verwijderd

hmm opgelost.. maar wat maakt het eigenlijk uit dat het brandt :P
ik heb de hddled verkeerd aangesloten en nu branden de powerled en de hdd led continu als je comp aan stat :)

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Lijkt mij wel strak als je lampies blijven branden ! Gezellig met kerstmis :)

Verwijderd

lol ik heb 4 groen leds die blijft branden ;) maar ja da's system power en 3 hdd slays power ;)
als die rode leds branden en blijft branden is het erg, da's Hdd access.

Verwijderd

Probleem opgelost, kan nu toch een slotje op anders komt er toch alleen maar onzin...?

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
bij mij heeft het ledje het nog nooit gedaan, hoe en waar ik hem ook in stop :(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Dan maar dicht..

Eigenlijk zou zo'n topic gewoon moeten kunnen afzakken
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.