Toon posts:

Ervaringen met borg voor Chello-modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie hebben na opzegging van Chello-internet hun modem ingeleverd/gestuurd en nog geen borg teruggekregen omdat bijv. het abonnement nog niet betaald zou zijn?

Ik kreeg een mailtje van ze dat zolang de modem nog niet in hun bezit was, het internet-abonnement gewoon doorliep, terwijl ik nota bene half oktober aangetekend heb opgezegd per 1 december. Ze hebben mij één keer overdag gebeld om de modem op te halen, toen was ik niet thuis. Nu moet ik zelf terugbellen naar hun onbereikbare dure debielen-helpdesk voor een nieuwe afspraak.
Mogen die *&*%$ hufters dat abonnement zo maar laten doorlopen? :(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Modem gewoon aangetekend opsturen. Kost een beetje, maar scheelt een boel gezeik. Up yours, mate ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58
Je kan evt het modem inleveren bij een UPC winkel. Echter, als jij een bevestiging hebt dat het abo op een bepaalde datum beeindigd wordt dan ben je geen geld meer verschuldigd. Je neemt de dienst immers niet meer af. Het inleveren van het modem is een apart iets wat niets met de dienstverlening te maken heeft. (Anders zou het abo ophouden op het moment dat je je modem door de ruit van zo'n UPC schop flikkert en daarbij nog wat UPC medewekers naar een betere wereld helpt.)

Ik zou gewoon niet betalen en de borg van het modem inhouden op het laatste abo-geld.

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 06-12-2002 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb om een schriftelijke bevestiging van opzegging verzocht, nooit gekregen ( verbaast me niet trouwens ). Als ik het modem opstuur, acht ik ze in staat om te zeggen dat het stuk was of nooit aangekomen )

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 19:13
Kwestie van aangetekend versturen of zelf langs brengen. Tis wat omslachtig, maar anders krijg je alleen maar meer gedonder met UPC.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Rukapul schreef op 06 december 2002 @ 11:56:
Ik zou gewoon niet betalen en de borg van het modem inhouden op het laatste abo-geld.
Dat zou een strakke actie zijn. Uiteraard even middels aangetekend schrijven aankondigen. Overigens lijkt mij dat UPC deze verrekening uitgesloten heeft in haar algemene voorwaarden ;)

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Ook meteen docsis modem eisen :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb dat modem in maart dit jaar ingeleverd, en nog steeds geen bord terug gezien 8)7

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Hier ging dat zo:

-opgezegd per 1 oktober (voor 1 september gedaan)

-chello stuurt een bevestingingsbrief dat het per 31 oktober afgesloten gaat worden

-chello trekt op 22 oktober de stekker eruit :?

-24 oktober krijg ik een brief dat het abbo per 22 oktober opgezegt is :?

-ik zeg de afspraak af dat de monteur de modem komt ophalen, ik besluit de modem zelf naar de winkel te brengen, komt beter uit.

-de rekening van oktober gaat over 1-31 oktober ipv 1-22 oktober en wat ze eerder schreven over de borg die verrekend gaat worden met de laaste rekening maken ze niet waar.

-de monteur komt langs op 1-11 om de modem op te halen |:( Niet meegegeven.

-een week later breng ik de modem terug. Volgens de medewerker loopt mijn abonnement t/m de dag dat ik het ding terug kwam brengen :?
wat is dat voor kul?

Afijn... ik heb de rekening over oktober gestorneerd, het staat nu nog steeds open, wel berekend wat ik moest betalen en dat ook gedaan (E 0,62).

Overgens lees ik op www.chelloo.com dat er meer mensen zijn die de borg niet terug krijgen.

Ik heb nog even de voorwaarden erbij gezocht:

Artikel 7 Kabelmodem en waarborgsom: http://info.nld.chello.nl...edbc9bb72807a12c018cc9d#7

[ Voor 9% gewijzigd door Sponz op 06-12-2002 22:32 ]

Verwijderd

Em als ik dit zo lees dan heeft de topicstarter:
1. Geen bevestiging dat zijn abbo is opgezegd.
2. Geen bevestiging van het ontvangen van het modem.
3. Geen poot om op te staan omdat hij niet kan bewijzen dat hij zijn abbo opgezegd heeft en zijn modem opgestuurd heeft.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 22:32:
Em als ik dit zo lees dan heeft de topicstarter:
1. Geen bevestiging dat zijn abbo is opgezegd.
2. Geen bevestiging van het ontvangen van het modem.
3. Geen poot om op te staan omdat hij niet kan bewijzen dat hij zijn abbo opgezegd heeft en zijn modem opgestuurd heeft.
Hij heeft aangetekend opgezegd, dat UPC hem geen bevestiging stuurt doet daar niet aan af.

Ik heb voor mijn opzegging 2x faxen gestuurd, ook dat zit juridisch waterdicht. Bij mij reageert UPC ook geheel niet en dat is wel degelijk hun probleem mochten ze ooit proberen het voor de rechter te brengen. Ik wens ze veel succes! 8)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58
Wekkel schreef op 06 December 2002 @ 12:16:
[...]

Dat zou een strakke actie zijn. Uiteraard even middels aangetekend schrijven aankondigen. Overigens lijkt mij dat UPC deze verrekening uitgesloten heeft in haar algemene voorwaarden ;)
En wat zou mij dat boeien of UPC dat uitsluit in haar voorwaarden? Als zij alles goed verwerken dan is binnen een maand het saldo 0 ;)

Ik bepaal al maanden zelf het bedrag dat ik aan UPC overmaak, omdat UPC mij onterecht factureerde voor radio/tv + wat spookbedragen die ik niet kan herleiden. Denk je nou echt dat op de dag dat ik Chello opzeg op UPC vertrouw dat ik m'n borg terugkrijg? Nee, natuurlijk niet want zij zullen de borg wegstrepen tegen de spookbedragen.

Overigens zou ik opzeggen met een fax met afleverbevestiging (ervaring leert overigens dat UPC daar niet op reageert). Dat is voor elke rechter genoeg bewijs dat ik op een bepaalde dag het abonnement heb beeindigd. Een respons is niet noodzakelijk voor opzegging, ook al staat dat in de voorwaarden.

Verwijderd

doe borg heb ik nooit terug gekregen, maar ik had ook 3 maanden niet betaald dus vond het allang goed :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 11:47:
Wie hebben na opzegging van Chello-internet hun modem ingeleverd/gestuurd en nog geen borg teruggekregen omdat bijv. het abonnement nog niet betaald zou zijn?

Ik kreeg een mailtje van ze dat zolang de modem nog niet in hun bezit was, het internet-abonnement gewoon doorliep, terwijl ik nota bene half oktober aangetekend heb opgezegd per 1 december. Ze hebben mij één keer overdag gebeld om de modem op te halen, toen was ik niet thuis. Nu moet ik zelf terugbellen naar hun onbereikbare dure debielen-helpdesk voor een nieuwe afspraak.
Mogen die *&*%$ hufters dat abonnement zo maar laten doorlopen? :(
Zolang je opzegging niet binnen is, en je nog steeds kan internetten moet je er voor betalen.

Je kunt de modem inleveren bij een shop, of bij een ander UPC filiaal.

Die dure debielen-helpdesk van 10 eurocent per minuut, is samen met HP wel de goedkoopste helpdesk van nederland van alle ISP's. Probeer KPN maar eens.. 45 eurocent per minuut, ga daar maar zitten janken.

Dus JA, bel maar voor een afspraak, zeur niet en laat dat ding ophalen.
Rukapul schreef op 06 december 2002 @ 11:56:
Je kan evt het modem inleveren bij een UPC winkel. Echter, als jij een bevestiging hebt dat het abo op een bepaalde datum beeindigd wordt dan ben je geen geld meer verschuldigd. Je neemt de dienst immers niet meer af. Het inleveren van het modem is een apart iets wat niets met de dienstverlening te maken heeft. (Anders zou het abo ophouden op het moment dat je je modem door de ruit van zo'n UPC schop flikkert en daarbij nog wat UPC medewekers naar een betere wereld helpt.)

Je hoeft niet meer te betalen op het moment dat je chello dienst afgesloten word, zolang jij kan internetten, betaal je.

En als je mij raakt bij de SDD dan kom ik naar buiten en sla ik een deuk in je gezicht :)

Bij inleveren van de modem krijg je trouwens een bewijs van inlevering, bij opsturen altijd aangetekend doen.

betreft zelf de betaling in handen nemen en borg in gaan houden en alles.. Don't.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Je hebt trouwens toch ook wel een kopietje van die opzegging he? Plus bewijs dat je aangetekend verstuurd hebt?

Want dan kun je tenminste altijd aantonen dat je echt wel hebt opgezegd...
Maar goed, UPC = gezeik. Pfff, hoop 't beste voor je.

Verwijderd

bij mijn laaste inet abbo bij chello waren ze zo brutaal om na afloop de borg te laten staan als positief saldo voor mijn tv-aansluiting....ik moest tot 2 keer toe naar de upc winkel om na een HALF JAAR eindelijk mijn borg terug te krijgen... need i say more .. ?...

Verwijderd

Hier ging het prima...

- Ik heb in augustus een brief gestuurd met een verzoek tot beeindiging van het abbonement per 1 oktober (minstens 1 maand vantevoren volgens de regels) en met het uitdrukkelijke verzoek om bevestiging hiervan
- ik kreeg een bevestiging van de beeindiging half september
- modem werd in oktober door een pakketdienst opgehaald (de afspraak was een week ervoor telefonisch met Chello gemaakt). Ik kreeg tevens een bevestigingsbon dat ik het modem had ingeleverd
- borg (46 euro of zoiets...) is in november gestort

Al met al dus een periode van 4 maanden. Ik heb -Chello kennende- alles volgens de regels afgehandeld en zij, weliswaar erg langzaam, ook.

Verwijderd

Warbringer schreef op 07 december 2002 @ 13:01:
[...]

Die dure debielen-helpdesk van 10 eurocent per minuut, is samen met HP wel de goedkoopste helpdesk van nederland van alle ISP's. Probeer KPN maar eens.. 45 eurocent per minuut, ga daar maar zitten janken.

[...]
Uitgaande van worst case scenario ( buiten je regio bij normaal kpn belbasis abbo)

Cistron, XS4ALL (om maar een paar grote ISP's te noemen)

piekuren : 4,25ect p/m
daluren : 1,51ect p/m

Gewoon 'gratis' kan dus ook gewoon nog steeds (exclusief je eigen telefoonkosten) i.p.v. 0900- aftroggel shit.

KPN is net als UPC een bijna monopolist dus die lichten de boel uiteraard ook gewoon lekker op door je te laten betalen voor hulp bij problemen met hun geleverde diensten waar je dik voor betaald.

Verwijderd

Bij Chello zijn het gewoon een stelletje dieven. Een paar jaar terug moest ik borg betalen voor de modem. UPC had echter een fout gemaakt in mijn adresgegevens... gewoon een voorletter verkeerd. Dat werd aangepast.

Minimaal 1 maand later bleek ook mijn loginnaam plotseling te zijn aangepast aan die nieuwe voorletter en werd -je raadt het al- nogmaals de modemborg automatisch afgeboekt.

Vaak gemaild, gebeld en geschreven met UPC, maar tot op heden ondanks herhaaldelijke toezegging, niets teruggekregen. Wanneer ze echter geld van MIJ moeten hebben, lukt het ze WEL altijd snel probleemloos....

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ikke half jaar geleden casema modem opgestuurd... nogsteeds geen geld terug gekregen, denk dat ik ze binnekort ga aanklagen.. bellen en mailen heeft geen zin, ze reageren toch niet...

Verwijderd

Topicstarter
Warbringer schreef op 07 December 2002 @ 13:01:
[...]

Dus JA, bel maar voor een afspraak, zeur niet en laat dat ding ophalen.

[...]
Warbringer kon hem vannacht zeker niet omhoog krijgen? Vandaar slecht humeur? Of Warbringer werknemer van UPC zijn? Dan heb je automatisch ook een slecht humeur. })

Verwijderd

Warbringer ÍS UPC support medewerker :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 18:18 ]

Verwijderd

Wij hebben hem gewoon in de winkel van chello ingeleverd en kregen zo ons geld terug!!

Verwijderd

Eigenlijk wel zou he... dan zit je in R'dam met je uitrol van kabel zooi als Chello zijnde... heb je geen upc winkel in de stad.... nou nou nou.... goed uitgedacht meneer u.p.c. Chello......

kost mij zometeen én aangetekend opzegbreif sturen én zo te lezen hierboven, aangetekend jullie k*tmodem terugsturen.... kom m zelf halen, jatmozen, wij als klant zitten jullie al te vaak onterecht achter jullie vodden!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
geen ervaring met de modem
wel gehad met een decoder van plus tv
ongeveer jaar geleden opgezegd omdat zij het niet meer aanbieden.
Zeggen ze van "stuur maar op."
opgestuurd.
Niks meer van gehoord om de week gebeld naar de betaalde lijn van upc:( om te vragen
zeggen ze van "is in verwerking bla bla bla duurt altijd wel ff".

nu is het gewoon foetsie decoder weg geld weg.
wat een dodo's daar.

als ik mijn chello abbo ga opzeggen ga ik die modem houden of zo.
kan er tenminste nog andere dingen mee doen.
maar opsturen echt niet meer ze komen hem maar halen.

kennis van mij had wel zoiets gehad.
wegens betalings fouten is hun chello abbo opgezegd.
maar modem hebben ze nog steeds.
zou zelf de modem houden heb je tenminste nog iets.

[ Voor 17% gewijzigd door jazzVL op 11-12-2002 14:12 ]

"If u do something do it with style, or do it at all."

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Hoe zit het trouwens met mensen die gedwongen zijn te verhuizen van Quicknet of Bart? Zover ik me kan herinneren moest ik 300 gulden eenmalig betalen en was dit geen borg voor het gebruik van de modem.

Heeft iemand die bij Quicknet of Bart zat zijn modem ingeleverd bij Chello en toch wat geld teruggezien? Als dat zo is dan stap ik denk ik maar over naar ADSL. Kan ik daarmee mooi m'n ADSL modem/router mee betalen.

Senile! Senile Oekaki

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

khad het zelfde probleem, alleen hadden wij niet aangetekend verzonden... maar dat staat ook niet in de voorwaarden maargoed.

(ergens in mei2002)ging dus langs de servicecenter/winkel (of wat het ook is) en toen gezegd dat ik het had opgezegd maar dat ik nog steeds rekeningen kreeg, toen zeiden ze dat ik modem moest inleveren dus dat heb ik toen meteen gedaan kreeg een bevestiging e.d. en toen zeiden ze dat ze het abbo geld trugzoudenstorten en de borg ook.. waarschijnlijk heeft UPC hele slome bank want in november stond het er nog niet op en ik kreeg opnieuw rekeningen voor internet. dus maar weer truggegaan met die bevestiging e.d. en toen zeiden ze dat ze de borg en het abbo geld zouden trugstorten... kheb nu (december dus) het geld trug en het abbo is opgezegd :) :) ben nu een tevreden planet adsl gebruiker :D

dus de oplossing: ga naar de upc winkel!
Pagina: 1