Stroomstorin tijdens installatie SP1: wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 09:44
Heb ik weer: ben vanochtend Windows XP Service Pack 1 aan het installeren, valt halverwege de installatie de stroom even weg (in Delft).

Gevolg: computer gaat natuurlijk rebooten, maar blijft tijdens het Windows XP logo hangen, valt stil en begint uit zichzelf opnieuw te rebooten.

Waarschijnlijk zijn er dus wat systeem-bestanden beschadigd of ontbreken, wat kan ik het beste doen om Windows weer normaal aan de praat te krijgen? Kan ik de boel repareren zonder Windows helemaal opnieuw te installeren?

Thanks!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:59

Arno

PF5A

Last known good config al geprobeerd :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

last good known configuration mischien proberen :?

Anders install je XP eroverheen, dan behoud je alle instellingen en bestanden

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 11:43 ]

• RoccoS
Laatste goed werkende config heb ik geprobeerd, maar werkt niet, blijft alsnog hangen tijdens opstarten...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Windows XP CD erin en dan ff system-files repairen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Pfff terwijl ik dit topic lees hoor ik reclame voor Eneco energie op de radio :r

Ik woon ook in Delft, heb hier op me werk meteen 2 voedingen kunnen vervangen :/

Echt lekker is dat.. Ik hoorde trouwens dat er een grote storing in Rotterdam is geweest..

De laatste keer dat ik een probleem met XP had.. dat ie dus niet meer bootte.. ook op jouw manier dus moest ik een format doen :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Je moet inderdaad booten met de CD-ROM en dan een repair uitvoeren vanaf de console.

| Specs Aurora24 | My music |

• RoccoS
thanks, ik ga het vanavond proberen. Ik vraag me trouwens af hoe het in godsnaam mogelijk is dat één gek met een vorkheftruck de electriciteit in Rotterdam, Delft, Den Haag, enz. kan platleggen (als was het in Delft maar een seconde, schade genoeg).

• RoccoS
wat bedoelen julllie moet repairen van de console? Ik kom terecht in een soort DOS-prompt.... hoe kan ik hier files repairen?

Verwijderd

RoccoS schreef op 06 December 2002 @ 22:52:
wat bedoelen julllie moet repairen van de console? Ik kom terecht in een soort DOS-prompt.... hoe kan ik hier files repairen?
Dat is de console.

Met win2k kon je nog vrij simpel de optie: alle noodherstel opties uitvoeren.

Met win XP moet je de herstel opties zelf invoeren.

Als iemand een lijst je heeft met deze herstelopties dan kun je dat wel naar mij mailen of hier ergens neerzetten. _/-\o_

• Icey
  • Laatst online: 08-09 16:40
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 23:02:
[...]

Dat is de console.

Met win2k kon je nog vrij simpel de optie: alle noodherstel opties uitvoeren.

Met win XP moet je de herstel opties zelf invoeren.

Als iemand een lijst je heeft met deze herstelopties dan kun je dat wel naar mij mailen of hier ergens neerzetten. _/-\o_
ik tikte in iets in de richting van 'help'

stond bovenaan wat je in moest tikken voor de gehele lijst :)
Pagina: 1