[winme] fout bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03
ok, ik ben stom geweest:
gisteren per ongeluk een dll-etje van nero weggegooid.
Opnieuw installeren van nero wilde niet, want na opstarten zegt ie:
kan bestand niet bijwerken %1 %2 blablabla
en dan moet ik op een toets drukken om verder te starten.
Vervolgens probeerde hij nero te uninstallen.
Kortom: dat werkte dus niet.

Ik dacht: laat ik eens winme opnieuw installeren, gewoon vanuit win. Meestal doet íe dan toch een soort reparatie dacht ik?
Nou, da's ook geen succes, want ipv 1x, krijg ik deze:
kan bestand niet bijwerken %1 %2 blablabla
melding 100x.

Einde heb ik nog niet afgewacht.
Weet iemand of ik dit nog kan herstellen en hoe?
Anders moet ik de hele zooi opnieuw installeren :'(

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 10-09 23:26
Als je toch opnieuw gaat installeren, zet er dan gelijk 98SE, win2000 of Win XP op ;)

Werkt een stuk beter dan ME :)

Verwijderd

Tacoos schreef op 06 december 2002 @ 11:31:
ok, ik ben stom geweest:
gisteren per ongeluk een dll-etje van nero weggegooid.
:'(
Uuh, prullebak ? 8)7

• Tacoos
Als je toch opnieuw gaat installeren, zet er dan gelijk 98SE, win2000 of Win XP op

Werkt een stuk beter dan ME
Is een pc met legale winme en er moet ook weer winme op, helaas :(
Uuh, prullebak ?
1. ik kom niet meer in win, dus ook niet in de prullebak
2. shift-delete gooit alles meteen weg, tja |:(

Verwijderd

Nero verwijderen in de veilige modus zou moeten werken , nog ergens een herstelpuntje staan ?

Verwijderd

Tacoos schreef op 06 december 2002 @ 11:31:

Ik dacht: laat ik eens winme opnieuw installeren, gewoon vanuit win. Meestal doet íe dan toch een soort reparatie dacht ik?
'(
Vanuit dos-omgeving (opstarten met disk) dunkt me

• Tacoos
Voor de duidelijkheid
Ik heb de installatie al gestart gehad en hij heeft z'n eerste reboot al willen doen, maar daarna komt dus die melding (eindeloos, zo lijkt het).

Voorkeur gaat toch naar installatiehertsel ipv nieuw installeren omdat er teveel proggies op 't ding staan en dat dus erg lang duurt. Wilde vanavond toch exact weer aan de gang hebben en ik weet niet of ik zomaar de database van de ene naar de andere kan overzetten.
Het lijkt er echter op dat ik niet meer in win kom. Ook via opstarten in veilige modus duurde 't zo lang dat ik het even heb opgegeven.

En als ik van cd boot of vanuit dos de installatie start, dan wil 'ie alles opnieuw installeren en moet ik dus daarna toch allle proggies opnieuw installeren?

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Wat je kunt doen, is met een DOS-diskette opstarten. Vervolgens met het tooltje "extract" achter de prompt in de CAB-files van WinME zoeken naar de genoemde dll-file.
De werking van extract kun je lezen als je extract/? tikt.

Daarna het dll-bestand extracten naar de juiste Windows-directory en dan zou alles weer moeten werken. Ik denk namelijk dat het hier niet om een Nero-bestand, maar om een standaard Windows-bestand gaat. Dat verklaart ook waarom een repair met WinME niet gaat.

[off topic]
Ik word een beetje moe van al die mensen die lopen te zagen op WinME. Ik weet dat veel mensen er problemen mee hebben. Ik draai zelf op meerdere hardwareconfiguraties WinME, en dit draait meestal stabiel en zonder problemen.
[/off topic]

[ Voor 22% gewijzigd door RMYuma op 06-12-2002 14:06 ]

| Specs Aurora24 | My music |

• Tacoos
The_Prince_of_Mu schreef op 06 December 2002 @ 14:04:
Wat je kunt doen, is met een DOS-diskette opstarten. Vervolgens met het tooltje "extract" achter de prompt in de CAB-files van WinME zoeken naar de genoemde dll-file.
De werking van extract kun je lezen als je extract/? tikt.

Daarna het dll-bestand extracten naar de juiste Windows-directory en dan zou alles weer moeten werken. Ik denk namelijk dat het hier niet om een Nero-bestand, maar om een standaard Windows-bestand gaat. Dat verklaart ook waarom een repair met WinME niet gaat.

[knip]...
Goed idee, alleen heb ik de naam niet opgeschreven.
Hopelijk is 'ie na al die meldingen toch weer opgestart en kan ik de juiste naam en plaats nog achterhalen 8)

Pagina: 1