Toon posts:

Van USB naar COM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een kabeltje waarmee ik mijn kabelmodem (com-aansluting) kan aansluiten op de USB poort van mijn laptop. Ik weet dat die kabeltjes bestaan, maar ik kan ze alleen nergens vinden. Dus nu ben ik op zoek naar een schema hoe ik er zelf een kan maken. Ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.

Mvg en bedankt

Jan

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:07

Shuriken

Life is all about priorities

Het maken van zon kabeltje is niet zo makkelijk. Je moet een controllertje programmeren e.d.

Ik zou er eentje kopen das makkelijker. In de pricewatch kan ik zo niets vinden. Maar ik zag em gisteren toevallig hier of anders hier

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen!

Maar bij de computer winkel zeiden ze dat het makkelijk te maken was. En een kabeltje van LPT naar com, zou dat wel te maken zijn? Ik heb er eerlijk gezegd ook geen 50 piek voor over eigenlijk...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 11:51 ]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je ziet altijd een controller erbij zitten... Lijkt mij moeilijk te maken, plus dat je nog is je drivers moet gaan schrijven....

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb een beetje het zelfde probleem, op m'n nieuwe MSI mobo zit maar een com poort. En ik heb 2 com apparaten (Datakabel en infra rood dinges van m'n tv kaart). Dus ik wissel elke keer om. En ik vind 50 (of 100) piek voor zo'n ding ook veel te veel. Ik hoorde dat het niet echt mogenlijk is om een com -> parallel converter te maken. Ik weet niet precies hoe dat zit.

Verwijderd

psmeets schreef op 06 December 2002 @ 18:12:
Ik heb een beetje het zelfde probleem, op m'n nieuwe MSI mobo zit maar een com poort. En ik heb 2 com apparaten (Datakabel en infra rood dinges van m'n tv kaart). Dus ik wissel elke keer om. En ik vind 50 (of 100) piek voor zo'n ding ook veel te veel. Ik hoorde dat het niet echt mogenlijk is om een com -> parallel converter te maken. Ik weet niet precies hoe dat zit.
ff kijken welke aders er gebruikt worde nen dan een switchkastje maken :?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 18:20:
[...]

ff kijken welke aders er gebruikt worde nen dan een switchkastje maken :?
Dat is niet wat ik wil, ik wil er gewoon een com poort bij. Op de HCC dagen heb ik gezocht naar een PCI kaart met extra com poorten, maar die waren ook € 40 :( .
Pagina: 1