rare eth1 foutmelding in linux

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Gegroet stervelingen,

Na enig gepruts is het me gelukt een linux gateway naar het internet te maken. Het werkt perfect, maar ik krijg om de zoveel tijd een foutmelding te zien:

eth1: tx interrupt, but no status

Kan iemand mij vertellen wat dit is en wat ik er aan kan doen?

groeten,

Carnifex

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

die eexpress kaart is niet helemaal lekker (zijn klote kaartjes) weggooien en nieuw (niet eexpress kaartje) inzetten.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Carnifex
het is inderdaad een eexpress kaartje (staat INTEL op, = groot merk, dus dacht: zit wel goed). Maar dat is dus niet zo :-(

zou een PCI Realtek kaartje beter(=sneller & minder belastend voor proc) zijn?

Carnifex

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Huh!? Als er één kaart is die onder Linux vrijwel nooit problemen geeft is het de Intel EtherExpress wel. Ik heb er hier op t werk maar ook thuis een groot aantal draaien (ook onder andere OSen). Een slecht exemplaar kan natuurlijk altijd, maar claimen dat Intel kaarten sucken gaat mij te ver :)

• Aaargh!

Aaargh!

De eepress schijnt flawed-by-design te zijn.
ik heb ook zo'n ding gehad: precies 't zelfde
n.b. EtherExpress pro kaartjes zijn WEL goed, die werkt dan ook perfect.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Oic. die bedoelde ik idd.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 10:19 schreef jeroen het volgende:
Huh!? Als er één kaart is die onder Linux vrijwel nooit problemen geeft is het de Intel EtherExpress wel. [/quote]Niks aan toe te voegen, sterker nog heb gisteren op school alle meuk kaarten uit de server gehaald en 2x de intel pro 100+ kaarjes er in gedrukt...die deden het DIRECT.., er zaten 2 realtek kaarten in en die wouden maar niet fuctioneren. zeg niet dat intel de allerbeste is, 3com en smc kunne er ook wat van maaruh...intel kicks ass

• Carnifex
Maar het is dus niet duidelijk WAT de foutmelding precies is?

ander vraagje: is een ISA altijd langzamer/CPU afhankelijker dan PCI? (die ISA 3COM kaartjes hebben een parrallel tasking chip op dat ding zitten, verlagen die niet de CPU belasing?)

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 14:14 schreef Carnifex het volgende:
Maar het is dus niet duidelijk WAT de foutmelding precies is?[/quote]nee, maar het ligt dus aan het eexpress (niet eexress pro) kaartje. ook onder DOS en windows schijnt ie n.l. instabiel te zijn.

Pagina: 1