Ik ben een beetje aan het klooien geslagen met php. Je moet toch wat als je
thuis zit
Anywayz, ik heb als eerste een klein beheersschermpje gemaakt, waar een tweetal forms in zitten. De eerste kan je data mee ophalen, die dan in het
tweede form wordt getoont. Deze data kan je daarna opslaan en een 2e php
scriptje slaat deze vervolgens op in de database, of geeft de query terug
waarmee je dat wilt doen (afhankelijk van de $debug variabele).
Nu gaat het doorgeven van 1 variabele naar het tweede form wel goed,
maar de 2e variabele komt niet aan om een of andere reden. Kan iemand mij
vertellen hoe dat komt?
Het eerste script (index.php) is:
het tweede script (adminform.php) is
de $titel variabele komt wel aan, maar de $text variabele dus niet. Het lijkt er dus
op dat $_POST['invoer'] niet goed is, maar ik kan niet ontdekken waarom niet.
Kan iemand mij helpen?
thuis zit
Anywayz, ik heb als eerste een klein beheersschermpje gemaakt, waar een tweetal forms in zitten. De eerste kan je data mee ophalen, die dan in het
tweede form wordt getoont. Deze data kan je daarna opslaan en een 2e php
scriptje slaat deze vervolgens op in de database, of geeft de query terug
waarmee je dat wilt doen (afhankelijk van de $debug variabele).
Nu gaat het doorgeven van 1 variabele naar het tweede form wel goed,
maar de 2e variabele komt niet aan om een of andere reden. Kan iemand mij
vertellen hoe dat komt?
Het eerste script (index.php) is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| <?php include ('include\functions.inc'); show_html('header'); global $html_option; ?> <form method=post action=index.php> Titel van het HTML block: <br> <select name="html_titel"> <?php $query="select titel from html"; $result=query_and_return($query); $option_list=mysql_fetch_array($result); while ( $option_list ) { $option=$option_list["titel"]; if ( $option == $_POST["html_titel"] ) { print "<option value=\"$option\" selected>$option</option>"; $html_option = $option; } else { print "<option value=\"$option\">$option</option>"; } $option_list=mysql_fetch_array($result); } if ( is_null ($html_option) ) { $html_option = $option; } ?> </select> <input type="Submit" name="submit" value="Haal html op"> </form> <br> <form method=post action=adminform.php> <br> Je gaat de HTML van <input type="text" name="titel" value="<?php print ($html_option); ?>"> veranderen. <br> <textarea name="invoer" cols="80" rows="30"<?php show_html($html_option); ?></textarea> <br> <input type="Submit" value="Save"> </form> <?php show_html('footer'); ?> |
het tweede script (adminform.php) is
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php include ('include\functions.inc'); $debug = 1; // Haal de invoervelden op en stop ze in een variabele $titel=$_POST['titel']; $text=$_POST['invoer']; $query="replace into html values ('$titel','$text')"; if ( $debug == 1 ) { // toon de query zoals ie uitgevoerd zou worden. print "$query"; } else { // verander de html print "De HTML is aangepast"; query($query); } // ga terug naar de vorige pagina show_html ("header"); print "<input type=button value='Back' onClick='history.go(-1)'>"; show_html ("footer"); ?> |
de $titel variabele komt wel aan, maar de $text variabele dus niet. Het lijkt er dus
op dat $_POST['invoer'] niet goed is, maar ik kan niet ontdekken waarom niet.
Kan iemand mij helpen?
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me