Hallo,
Heb sinds een paar dagen (eindelijk) breedband internet, en deel dit m.b.v. een Draytek Vigor 2300.
Nu heb ik dus alles zo'n beetje geconfigureerd, en dacht: laat ik eens zo'n online test programaatje draaien om te testen hoe "veilig" ik nu ben.
Ben naar Sygate Security Scan en heb daar alle test gedaan.
De meeste resultaten waren zoals ik gedacht had, op een paar naar....
de rest van de resultaten waren dus goed (lees: de poorten waren OF Blocked OF in Stealth Mode)
Ik zal de "slechte" resultaten hier even neerzetten:
UDP Scan:
Service--------------Ports----------Status
DHCP SERVER------67-------------Open
HTTPS-------------443------------Open
SOCKS PROXY-----1080-----------Open
UPnP--------------1900-----------Open
Trojan Scan:
NetSpy------------1024----------Open
Vooral poort 1900 (UPnP) vind ik vreemd, want de Vigor 2300 ondersteund dit toch helemaal niet?
Wat me ook opvalt, is dat, als je de test meerdere keren doet, de resultaten veranderen
Toen ik de Trojan Scan voor de 2e keer deed, gaf de test aan dat alle poorten geblocked waren, terwijl de eerste test aangaf dat poort 1024 open was..
Wat kan dit betekenen?
Verdere config: Windows XP Pro NL (met SP1) en Norton AntiVirus 2003
Draytek Vigor 2300 v2.2.4
Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?
Alvast bedankt.
Heb sinds een paar dagen (eindelijk) breedband internet, en deel dit m.b.v. een Draytek Vigor 2300.
Nu heb ik dus alles zo'n beetje geconfigureerd, en dacht: laat ik eens zo'n online test programaatje draaien om te testen hoe "veilig" ik nu ben.
Ben naar Sygate Security Scan en heb daar alle test gedaan.
De meeste resultaten waren zoals ik gedacht had, op een paar naar....
de rest van de resultaten waren dus goed (lees: de poorten waren OF Blocked OF in Stealth Mode)
Ik zal de "slechte" resultaten hier even neerzetten:
UDP Scan:
DHCP SERVER------67-------------Open
HTTPS-------------443------------Open
SOCKS PROXY-----1080-----------Open
UPnP--------------1900-----------Open
Trojan Scan:
NetSpy------------1024----------Open
Vooral poort 1900 (UPnP) vind ik vreemd, want de Vigor 2300 ondersteund dit toch helemaal niet?
Wat me ook opvalt, is dat, als je de test meerdere keren doet, de resultaten veranderen
Toen ik de Trojan Scan voor de 2e keer deed, gaf de test aan dat alle poorten geblocked waren, terwijl de eerste test aangaf dat poort 1024 open was..
Wat kan dit betekenen?
Verdere config: Windows XP Pro NL (met SP1) en Norton AntiVirus 2003
Draytek Vigor 2300 v2.2.4
Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?
Alvast bedankt.