Toon posts:

Random Lockupz P3B-f + 500 P III

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoTTers,

Ik ben bezig met een PC te fixen van een kennis. Die vertoonde random lockupz en ik d8 dat het na een simpele format/instal wel weer goed zou zijn. Niet dus....

Ik heb Windows XP al 4 x opnieuw geinstalled. 2x liep hij vast bij dat witte scherm dat direct na het voltooien van de installatie tevoorschijnkomt. 1x liep hij vast tijdens de instal en de 4x ging alles goed, maar liep hij weer vast met inetten.

DE XP cd = goed, want die heb ik vorige week nog zelf gebruikt.

Kep alleen de videokaart erin (Viper V770) en de Ethernetcontroller.

Het geheugen heb ik ook vervangen,maar dat is dus niet de oorzaak aangezien hij bij beide netzo snel vastloopt. Ik ben eg ten einde raad. ZOu het de hdd kunnen zijn? Of weten jullie iets anders?

Ik heb trouwens het mobo geflasht naar de nieuwste versie van de bios.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check de trouble-shooter eerst eens: LEZEN eer je hier een topic opent!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Jah bijna alles dat daar staat heb ik al geprobeerd, het is een kale xp, geen drivers, geen conflictjes, videokaart werkt prima, geheugen ook, alleen nog steeds lockups, maar kep die 5V lijn niet gecheckt, moek vanmiddag ff doen.

Verwijderd

Topicstarter
Kick ^

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
misschien is het AGP ellende, zoiets had ik met mijn p3b-F i.c.m. geforce2
remedie: zet fastwrites en sideband adressing uit met NVmax, en eventueel agp aperture size op 4MB

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik wil je er even op attenderen dat een kick na dik vijf uur niet de bedoeling is.

Wanneer kreeg die bak last van random lock-ups? Liep hij voorheen altijd goed of is er wat aangepast (extra hardware, BIOS settings, hij is verplaatst, noem maar op). Is de cpu koeling nog goed? (vastgelopen of langzaam draaiende fan door b.v. stof) en waarom weet je zeker dat het geheugen, de vga-kaart en evt. de PSU nog goed zijn?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1