Videokaart of monitor(LG F700P) niet in orde?

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Even een korte situatie schets:

- 2 maanden geleden begon mijn LG 795FT+ vreemde kuren te vertonen. Was net binnen de garantie dus direct bellen met LG.
- Kreeg een refurbished 795FT van LG, dus zonder plus. Deze monitor had zwaar last van convergentie.
- Kreeg vervolgens een refurbished 795FT+ van LG. Deze had last van verspringend beeld en naar mijn mening onscherp beeld en moire.

Afbeeldingslocatie: http://www.mk-it.nl/307/mon.jpg
- Nu hebben ze mij een hagelnieuwe F700P gestuurd, dus ik helemaal blij. Nu sluit ik dat ding aan (creative tnt2 ultra). Maar de enige resolutie die enigzins normaal beeld levert is 1024x768@100Hz. Op hogere resoluties krijg ik last van 'strepen' aan de linker en rechter zijde van het scherm, dit is het best zichtbaar op 1152x864@100Hz. Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.mk-it.nl/307/vervorm_k.jpg

Nu heb ik ook hogere resoluties geprobeerd en dan is het wel minder, maar die strepen zijn er wel. Ook valt mij op dat als je het beeld van dichtbij bekijkt je een soort van heel fijn raster over het gehele beeld ziet zitten, dit zorgt volgens mij ook voor de onscherpte. Is dit normaal of is dit gerelateerd aan de techniek van de Flatron beeldbuis?
- Ik begin me nu af te vragen of ook deze monitor niet in orde is. Ik heb hem ook aan mij laptop gehangen(ati mobility radeon) en ook daar krijg ik op resoluties groter dan 1024x768 een onscherp beeld. De resolutie 1152x864 wordt niet ondersteund door de laptop dus ik kan het niet goed vergelijken. Ik heb wel het idee dat de laptop een beter beeld oplevert, maar perfect is het voor mijn gevoel niet.

Mijn vraag is nu, worden deze problemen nu door de monitor of door de videokaart(en) veroorzaakt. Ik vind het een beetje genant om weer te bellen met de LG dat deze monitor niet goed werkt als ik het niet zeker weet dat het de monitor is. Iemand nog tips?

[ Voor 3% gewijzigd door waslijn op 07-12-2002 17:54 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:47

Chakotay

Lick here to continue

Ondersteund die monitor wel 100Hz op hogere resoluties? 17" monitoren worden nog steeds ontworpen met een aanbevolen resolutie van 1024*786 voor zover ik weet, ookal gebruiken de meeste mensen hier wat hogers :)

Op de LG site kan ik er zo snel niets over vinden, maar kijk voor de grap eens of hij op 85Hz ook strepen geeft. Mijn 17" highscreen (don't ask) die ik als 2e monitor heb staan gedraagt zich ongeveer hetzelfde als ik een net te hoge refreshrate instel.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik heb de drivers geinstalleerd en die laten 100Hz op 1152x864 toe. Wanneer je hoger gaat dan 1152x864 is 85Hz de maximale refreshrate.
Heb het voor de zekerheid toch getest, maar op 85Hz precies hetzelfde. En lager dan 85Hz wil ik niet eens proberen.