When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
Wanneer je je playstation via een Scart-aansluitning op je TV aansluit moet deze zowel PAL als NTSC kunnen weergeven.
Blijkbaar doet jou TV momenteel alleen nog maar PAL. Aangezien je een recente TV hebt zul je waarschijnlijk in het menu NTSC moeten kiezen i.p.v PAL.
Hoe dan ook: een pal-booster heb je met zo'n TV echt niet nodig!
Succes!
(Ik neem aan dat je alle scart-aansluitingen van de TV al hebt geprobeerd, want ze zijn vaak niet allemaal gelijk)
Blijkbaar doet jou TV momenteel alleen nog maar PAL. Aangezien je een recente TV hebt zul je waarschijnlijk in het menu NTSC moeten kiezen i.p.v PAL.
Hoe dan ook: een pal-booster heb je met zo'n TV echt niet nodig!
Succes!
(Ik neem aan dat je alle scart-aansluitingen van de TV al hebt geprobeerd, want ze zijn vaak niet allemaal gelijk)
2 redenen..
1 philips
2 100hz !
meer wil ik niet zeggen..
ahh,. ben de luligste niet..
Het is idd. een raar verhaal.. omdat je een rgb scart gebruikt.. deze stuur zijn kleur signalen direct naar je beeldkanon, en dus zou het absoluut niet uit moeten maken of het signaal NTSC of PAL is.
En zo'n recente tv moet ook zonder problemen wel NTSC kunnen weergeven via de composite input, maarja, PHILIPS heh..
1 philips
2 100hz !
meer wil ik niet zeggen..
ahh,. ben de luligste niet..
Het is idd. een raar verhaal.. omdat je een rgb scart gebruikt.. deze stuur zijn kleur signalen direct naar je beeldkanon, en dus zou het absoluut niet uit moeten maken of het signaal NTSC of PAL is.
En zo'n recente tv moet ook zonder problemen wel NTSC kunnen weergeven via de composite input, maarja, PHILIPS heh..
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Dit model van Philips ken ik niet, maar hetrzelfde probleem doet zich voor met bijvoorbeeld Sony en Panasonicv KTV's: alleen SCART 1 kan zowel PAL als NTSC zonder problemen weergeven. De andere SCART-aansluitingen (tegenwoordig meestal nog 2 extra)geven alleen PAL in kleur weer.
Verwijderd
Probeer de SCART eens te vergeten en sluit je PSX op de SVHS ingang aan de voorkant aan (de gele,rode en witte tulpjes).
Anders moet je idd gewoon op je OSD kijken of er daar ergens ingesteld kan worden of je PAL/NTSC beeld wil hebben!
Anders moet je idd gewoon op je OSD kijken of er daar ergens ingesteld kan worden of je PAL/NTSC beeld wil hebben!
Hij doet het weer, ik kan weer Am. spellen spelen op m'n PSX. Heb een paar scartkabels eruitgetrokken en verwisseld en toen deed 'ie het wel...
In elk geval thnx voor jullie tips!
Gr.
Curry
In elk geval thnx voor jullie tips!
Gr.
Curry
Verwijderd
curry, ik heb dezelfde tv. wat vind jij van het geluid ? veel dvd's die ik afspeel geven een wat krakerig geluid door de linker en rechter speaker. heb jij daar ook last van ?
Ernie: koop dan ook die receiver (zie andere topic over Breedbeeld, DVD enz)
en sluit het aan op 'gewone' speakers. TV speakers zijn kut....
On topic:
Ik heb zelf de Philips 32 PW-8504 (ook 100Hz, 82cm), en geen probleem met met mijn PSX (ook geback-uppede spellen)...
Hij (TV) ziet zowiezo vanzelf of het een PAL of NTSC signaal is. Ik snap het niet.... probeer 's een ander kabeltje of PSX... De TV kan het mijns inziens niet zijn.
On topic:
Ik heb zelf de Philips 32 PW-8504 (ook 100Hz, 82cm), en geen probleem met met mijn PSX (ook geback-uppede spellen)...
Hij (TV) ziet zowiezo vanzelf of het een PAL of NTSC signaal is. Ik snap het niet.... probeer 's een ander kabeltje of PSX... De TV kan het mijns inziens niet zijn.
Verwijderd
he Obi iemand die zo ff 5000 piek aan speakers kan uitgeven heeft makkelijk lullen.
Voor een sloeber als ik is 3000 piek voor een tv geen peanuts, dus als ik die speakers werkend kan krijgen...
Ik zeg niet dat je dure speakers moet kopen; ook al neem je simpele B&W boekenplankspeakertjes van 200,- per stuk zal het al véél beter zijn dan uit de TV.
Het is gewoon zonde als je zo'n vet beeld hebt er van dat smurfengeluid bij te horen... Het klinkt écht niet, Liever had ik helemaal geen speakers op m'n TV gehad. Ik gebruik ze toch nooit...
Het is gewoon zonde als je zo'n vet beeld hebt er van dat smurfengeluid bij te horen... Het klinkt écht niet, Liever had ik helemaal geen speakers op m'n TV gehad. Ik gebruik ze toch nooit...
PS voor de duidelijkheid: de mijne waren 5000,- per stuk (beetje kapsones klinkt het, ik weet het)
En het is vor mij ook zeker geen 'peanuts', ik ben al jaren bezig met -steeds beter- ... Nu is het een totaalplaatje geworden dat redelijk 'impressive' is (al zeg ik het zelf
), maar ik kan ook niet zomaar ff 25.000 betalen voor een setje... Steeds iets erbij/ verbeteren en het gaat vanzelf. Moet je wel natuurlijk een beetje freak zijn natuurlijk...
En het is vor mij ook zeker geen 'peanuts', ik ben al jaren bezig met -steeds beter- ... Nu is het een totaalplaatje geworden dat redelijk 'impressive' is (al zeg ik het zelf
Verwijderd
Ik kom net bij mediamarkt vandaan, daar hebben ze een fujitsu/siemens plasmascherm voor 9999,- (schijntje voor jou
). Ik moet zeggen dat het er enorm strak uitziet maar de scherpte en kleuren vielen me zwaar tegen. het heeft echt zo'n "LCD-feel" zal ik maar zeggen. Oh ja en best een tegenvallende licht reflectie op het scherm.
Ik was gisteren in de Mediamarkt, boven de Fujitsu (inderdaad niet mooi) hangt de Marantz, die is VET !!! De Philips die ernaast hangt is ook mooi... Wel resp. 29.000,- en 22.000,- ... Beetje te duur... Over drie jaar heb je voor een tienduizend gulden een zeer mooie plasma.
Anyhow,
om op Ernie z'n vraagje terug te komen: ik heb geen probleem met het geluid uit m'n tv-speakers. Niks geen kraakgeluidjes. Ik gooi de DVD meestal over m'n Surroundsetje en dan doe ik het geluid van de tv uit.
Ben reuze tevreden over deze tv. Helaas vind ik de bijpassende meubel een beetje duur. Ruim 700 ballen!
Gr.
Curry
om op Ernie z'n vraagje terug te komen: ik heb geen probleem met het geluid uit m'n tv-speakers. Niks geen kraakgeluidjes. Ik gooi de DVD meestal over m'n Surroundsetje en dan doe ik het geluid van de tv uit.
Ben reuze tevreden over deze tv. Helaas vind ik de bijpassende meubel een beetje duur. Ruim 700 ballen!
Gr.
Curry
Pagina: 1