Toon posts:

A7v --> ATA100 controller Prob.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb het al eens eerder gepost een tijd terug.. Ik kan niet booten via de ATA100 controller... en jah ik weet zeker dat mijn instellingen goed staan in het bios (mensen op een LAN met ook een A7V verbaasde zich ook al waarom het niet lukte).. maar als ik er een 2de ATA100 schijf aanhang en ik zit in windows dan doet ie het dus gewoon perfect..... maar booten nee hoor maar... hebben meer mensen hier last van?

EN ik wil eindelijk wel eens weten wat je er kan tegen doen.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
kan je ff al je instellingen van je bios vermelden dan zal ik ff kijken. want bij mij doet hij het perfect(ata66 WD 6,8Gb)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

botoo

💀 too old to die young

bootsequence en kabelvolgorde correct?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Euh kabel volgorde..???

euh leg uit.

Verwijderd

Topicstarter
YESSSSSSSS!! gelukt!!!!! ATA100 met booten aan de praat gekregen!!!!!!!!

bleek dus dat de kabel er inderdaad verkeerd opzat..

1 uiteinde is blauw dat moest dus in je HD.. naja omdat die controller op het mobo ook blauw was. .leek het me dus altijd logisch dat ie daar in hoorde.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

:?

De blauwe hoort in het mobo te zitten (tenminste volgens het handboek bij mijn A7V). En bij mij zit-ie dat ook, en werkt prima

:?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
hmm naja vaag hij doet het!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
bij alle mainboards ongeacht welk werk hoort de blauwe stekker in je mainboard dit heeft te maken met de aard draden draai je hem om werkt het wel maar niet op dma 100 heb je 1 hd moet je altijd de laatste stekker op je kabel gebruiken deze is voor de master hd bedoeld bij een hoop kabels staat het er zelfs op ik heb hier een 30 gb ibm gxp serie en die doet het perfect op een a7v

Verwijderd

Dit probleem heb ik een jaar geleden op een msi6167 (ata66 support) met een maxtor 15G udma 66 gehad. Ok geen ata 100, maar wilde ook alleen 'goed' werken met de kabel verkeerd om. Uiteindelijk na mailen met maxtor en msi kwam eruit dat beiden niet met elkaar werkten, van maxtor gratis! een 20G drive gekregen (15G wel inleveren) die dat probleem niet had.
Misschien ook bij jou een combinatie probleem!
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Net mijn kabel weer normaal omgezet...

en nu doet ie het normaal zoals het hoort ook goed hahaha!

Maar ik weet al wat het prob was.. ik had hem eerst in het midden van de kabel vast gemaakt!

DOM DOM

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

botoo

💀 too old to die young

:) komt die term RTFM komt toch nog eens van pas :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1