Toon posts:

[XP] Her-install vraag/idee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net een aantal topics te bekijken en heb hierdoor een vraag. Als je XP (prof) over een bestaande XP heen installeert, wat is dan het resultaat?

Pakt 'ie programma's op? En wordt de documents-settings map overschreven?

Verwijderd

waarom wil je dat doen?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb het gedaan (van Home naar Pro gegaan) en alles bleef gewoon werken. Documents and Settings werden netjes overgenomen etcetera etcetera. Zie het gewoon als een update naar een andere Windows. Bij een andere update worden instellingen enzo ook overgenomen? Dat moet dus geen probleem zijn.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Bij mijn weten kan dit bijna bij iedere Windows-versie, met behoud van alle koppelingen in de registry. Ik repareer zo namelijk af en toe mijn Windows Millennium Edition. ;)

| Specs Aurora24 | My music |

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 17:21

KneoK

Not in a million lightyears

• Start Windows XP.
• Stop Uw originele Windows XP CD-Rom in de daarvoor bestemde gleuf of klep. Autoplay zou moeten starten.
• Kies de optie "Upgrade".
• Wacht.

Het kan wel voorkomen dat je huidige WinXP begint te zaniken over het niet mogelijk zijn van de upgrade optie. In dat geval --> Pech !

[ Voor 31% gewijzigd door KneoK op 06-12-2002 15:04 ]

Verwijderd

Als je XP Pro over XP Pro heen installeert krijg je 2x XP Pro! :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xp pro , maar die is verkloot. Dus dacht wellicht kan ik hierover nogmaals xp pro zetten zodat ik niet alle progs en instellingen kwijt bent.

Upgraden ff proberen

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:42

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Als je dan die upgrade probeert is de kans wel aanwezig dat ook de verklote instellingen netjes worden overgenomen waardoor jij dus met een gloednieuwe maar nog steeds verklote installatie zit :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
yepz, maar dan kan ik altijd nog opnieuw beginnen. Heb gelukkig nog een win2k installatie draaien op dezelfde machine

Verwijderd

we benne dus beniewd :7

Verwijderd

Topicstarter
Bij het her-installeren werd gewoon een losse, nieuwe install aangemaakt. Maar door vanuit win2k alle nieuwe users te wissen en te vervangen door de oude, werkt alles weer naar behoren. Moet nog wel even wat bestanden terugzetten enzo, maar de kern werkt.
Pagina: 1