Netwerkkaart 3.3v of 5v?

Pagina: 1
Acties:

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
In een Dell poweredge zitten een 5tal PCI-64 sloten waarvan ik dacht dat er alleen PCI-64 kaarten in konden net Dell tech.support aan de lijn gehad en die vertelden mij dat er ook gewone PCI kaarten in konden.

Maar dat had ik geprobeerd en die pastten niet. Toen werd me verteld dat dat dan 5volts kaarten waren i.p.v. 3.3v kaarten.

Ik zoek dus een 3.3v netwerkkaart of een die het ook met 3.3v doet? (vaag maar ik heb er nog nooit van gehoord en er op zoeken brengt ook weinig soelaas).

Dus welke netwerkkaart (liefst 3com of Intel) moet ik hebben zodat deze werkt op 3.3v en dus past in mijn poweredge? Liefst met type en prijs aangeduidt.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt ze eenvoudig herkennen aan de uitsparing. Ik heb hier een Intel Pro/1000MT Desktop Adapter (kost maar 55 euro en je hebt meteen gigabit ethernet) op 66MHz draaien in het 66MHz slot van m'n Tyan A7M266-D. Ik heb ook een 3Com 3C905C-TX kaartje die geschikt is voor 3,3V slots. Er is genoeg keuze.

http://www.tweakers.net/p...Cat2=&Query=pro%2F1000+mt

Als je iets meer geld wilt uitgeven kun je de 64-bit PCI server adapter nemen, maar dat is niet echt nuttig omdat de 266MB/s van de desktop adapter ook al meer dan voldoende is voor gigabit ethernet:

pricewatch: Intel PRO/1000XT Server Adapter (PWLA8490XT)
pricewatch: Intel PRO/1000 XT Server Adapter - Low Profile