Toon posts:

Winamp 3 Compile naar Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen of er ergens een Winamp3 poort voor linux [KDE3.0] is.

Ik heb wel de SDK van winamp (volgens mij de source code). Is het anders mogelijk om deze te comile naar Linux code??

Ik vind winamp3 namelijk best cool.

Nu gebruik ik Xmms in SuSu, maar dat is nog winamp2!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat kan Winamp3 wat XMMS niet kan??
De SDK source is de source voor plugins e.d. (zoals dat ook op de XMMS website staat aangegeven!) en dus NIET de source van Winamp zelf!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

xmms is helemaal geen winamp. xmms=xmms..

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Draaide winamp voor linux niet gewoon onder wine? En XMMS vind ik zelf een uitstekende vervanger. Het enigste dat ik jammer vind is dat mijn izotope ozone plugin het niet meer doet waardoor ik eindelijk supergeluid had :'(

[ Voor 64% gewijzigd door Alarmnummer op 06-12-2002 10:02 ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

P&W -> NOS

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Ikzelf wacht ook winamp3 voor linux vanwege de shoutcast browser en de betere skins (als je daar niet om geeft is mpg123 ook prima ja)

helaas doet nullsoft er weer langer over, maar winamp3 voor linux zou voor het eind van 2002 uitkomen (zal wel niet lukken denk ik)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 09:12:
Wie kan mij vertellen of er ergens een Winamp3 poort voor linux [KDE3.0] is.

Ik heb wel de SDK van winamp (volgens mij de source code). Is het anders mogelijk om deze te comile naar Linux code??

Winamp3 kan je niet compilen onder linux nee, die source is volledig voor windows gemaakt afaik
De SDK heeft daar niets mee te maken verder dus ook dat kan je vergeten :)

Winamp3 is idd cool, xmms is ZEKER net zo cool :+

Enneh, xmms is ECHT geen winamp2 hoor, de enige overeenkomst is misschien het interface-design maar dan houdt het ook echt op. xmms is gewoon xmms ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

ik zou toch zweren dat een vriend van mij begin augustus toch al winamp voor linux had, maar ik geloof dat het beta was. na winamp3 te installeren startte X niet meer op onder redhat 7.2 door problemen met de x font server... rpm -e (of wat dan ook, het commando om te uninstallen ;) ) winamp was de oplossing.

iig is xmms open source en winamp niet en onder linux werkt ie toch wel even beter dan winamp. mplayer is mijn persoonlijke favoriet, maar de gui werkt niet zo lekker als die van xmms en heeft (nog) niet zoveel plugins :)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:53

Nakebod

Nope.

Officiele winamp voor linux, kon ik niet meer vinden op winamp.com, gelukkig was onze grote vriend freshmeat er nog :) winamp
en directe, rpm, link: RPM
Weet alleen niet zeker, maar dacht van wel, zover ik weet is er geen WA2 voor Linux, dat dit dus wel WA3 is. (Heb zelf ook ooit die beta gedraaid.)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Het is niet eens een beta overigens, maar een alpha. Weet dus wat je doet!

[ Voor 3% gewijzigd door wzzrd op 06-12-2002 13:20 ]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 09:12:
??

Ik vind dat wat een onzinnige vergelijking. WinAmp en XMMS zijn voornamelijk bedoeld om muziek af te spelen: WinAmp2, WinAmp3 en XMMS kunnen dat alle drie. Wat is er dan mis met XMMS dat naar jouw idee vergelijkbaar is met WinAmp 2? Het speelt toch prima muziek af?

Ik heb WinAmp3 ook gezien, maar het is behoorlijk onstabiel, en dat kun je van XMMS niet zeggen. Bij mij geeft FreeBSD + XMMS beter geluid dan Windows 2000 + WinAmp2, wat natuurlijk zowel aan de geluidsdriver (Creative Labs, dat zelf geen geweldige drivers maakt) als de player kan liggen. Maar wat ik wil zeggen: Blijf gewoon lekker XMMS gebruiken en maak je niet druk op WinAmp.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:19
En deze doe ik maar dicht....nee, er zijn geen sources van WinAmp 3, dus die kun je ook niet compilen voor Linux. Dit was prima zelf uit te vinden.

En XMMS werkt prima....inderdaad alleen geen winamp 3 skins. Die Winamp 3 Alpha versie voor Linux werkt niet echt lekker. Je kunt het best gewoon XMMS blijven gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.