ADSL USB Modem en NIC Probleem

Pagina: 1
Acties:

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:07
Zins gisteren heb ik ADSL van Zonnet. En blij dat ik er mee ben :)
Het gaat om een Zonnet-family pakket met een USB Etech ADSL modem.
Alles werkt. (nu komt het)
Maar zo gou dat er data over mijn netwerkkaart gaat, gaat mijn de ADSL modem op de bek :/ Uitschakelen van de netwerkkaart of het er ontkoppelen van de UTP kabel en daarna de ADSL verbinding te herstellen met de optie repair bij de netwerk eigenschappen kan ik weer interneten. Maar ik hoef echter niet de netwerkkaart weer in te schakelen, want dan is ligt deze zo weer plat.

Mijn netwerkkaart (3com) heeft alleen een ip en subnetmask.
10.192.0.1
255.0.0.0

Verder heb ik het OS WinXP+SP1 en op 2 machines geprobeerd.
Alle bij met het zelfde resultaat. Het enige wat ik kan bedenken is dat
de drivers op 1 of andere manier brak zijn.

Wie-O-wie weet het?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 17:00
Volgens mij zit het ip-adres van je ADSL verbinding in de zelfde range als
je netwerkkaart 10.xxx.xxx.xxx.
Geef je netwerkkaart eens een iP uit de range 192.168.xxx.xxx

π-♭

• The_Greater
Nee. Mijn ADSL ip begint met 62.x.x.x
Maar je weet nooit. Ik zal het eens proberen

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Dat maakt niks uit, want het is een usb modem, denk eerder aan een conflict tussen de nic en de modem.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:56
Misschien helpt het om de nic eens in een ander slot te zetten,
of een realtekje te nemen.

Misschien staat er bij het starten van je pc bij het hardware overzicht wel dat je USB en Nic hetzelfde irq hebben.

Als je een redelijk nieuwe machine heb, zitten er vaak twee usb-controllers op. Als je de tweede nu eens gebruikt. (Moet je wel een bracket hebben / halen waar de aansluiting op zit)

Verwijderd

losse usb kaart kopen en daar de modem in
werkte bij een vriendje ook

• The_Greater
Ik heb het op een Asus A7V + Duron met WinXP+SP1 geprobeed (USB1.1)
En op een Asus A7V333 + Athlon met WinXP+SP1 met USB 2.0.
Alles met hetzelfde resultaat.

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Kan je mischien iets beter toelichten wat je met op z'n bek gaan bedoelt, klapt je internetverbinding eruit, gaan de lampjes op je modem uit.. Dan wordt het iets duidelijker of het software is of hardware.

Wat je zou kunnen is ff kijken of je inbelverbinding wel de default gateway is, anders heb je ook geen verbinding met het internet.

TEAM_JOE_BAR

• The_Greater
Mr.Wizzard schreef op 06 December 2002 @ 09:34:
Kan je mischien iets beter toelichten wat je met op z'n bek gaan bedoelt, [...]
De netwerk verbinding slip gewoon dicht. De verbinding staat gewoon nog open.
Maar ik kan gewoon niet meer interneten. Daarna repair ik die netwerk verbinding(ADSL modem) en het internet werkt weer.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

Beaves

Usque ad Finem

The_Greater schreef op 06 December 2002 @ 09:43:
[...]

De netwerk verbinding slip gewoon dicht. De verbinding staat gewoon nog open.
Maar ik kan gewoon niet meer interneten. Daarna repair ik die netwerk verbinding(ADSL modem) en het internet werkt weer.
Als het even kan zou ik een ethernet modem gaan regelen, die geven een stuk minder problemen en je kan ze ombouwen naar een router zonder moeite, is een leuke gratis optie.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• The_Greater
Ik denk dat ik een ADSL Router ga halen. :P
Hoef ik ook geen zorgen temaken dat er een pc aan moet staan om het internet te delen.

Maar dit verklaart nog lang niet waarom het niet wil werken!

[ Voor 20% gewijzigd door The_Greater op 06-12-2002 10:38 ]

Verwijderd

Dat probleem had ik dus ook met tegelijk internetten en wat vidz uppen naar m'n xbox |:(

Selecteer de netwerkadapters, klik op je rechtermuisknop en kies voor "Bridge Connections".
Als dat niet werkt, tsja ... hoeveel kostte zo'n router ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 11:05 ]

• The_Greater
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 10:50:
[...]Als dat niet werkt, tsja ... hoeveel kostte zo'n router ;)
Dat kost +/- 160E
Zit er een adsl modem er bij in.
Kijk maar eens bij Zonnet of bij Routershop

• The_Greater
Eindelijk. Het probleem is opgelost!
Ik het IP adres bij mij gewijzigd naar 10.192.0.X naar 192.0.0.X
En hoppa. Het werkt.

/me The_Greater dacht dat hij een leuke IP range had
mis hem wel een beetje... me ouwe IP range

Verwijderd

The_Greater schreef op 06 december 2002 @ 20:46:
Eindelijk. Het probleem is opgelost!
Ik het IP adres bij mij gewijzigd naar 10.192.0.X naar 192.0.0.X
En hoppa. Het werkt.

/me The_Greater dacht dat hij een leuke IP range had
mis hem wel een beetje... me ouwe IP range
Ik heb precies hetzelfde, ook met zonnet. Iedere x als ik mn ethernet nic enable dan knalt m'n inet verbinding eruit. In event viewer krijg ik op dat moment een melding dat mn usb modem geen adres kan krijgen van de dhcp server (=10.0.0.2), die valt dan ook niet te pingen dus dat klopt wel.

Het rare is dat mn usb modem een ingebouwde dhcp server heeft (10.0.0.2) die adressen in de 10.0.0.X rage uitdeelt. Hoewel de modem een fixed ip adres heeft (62.59.209.xxx) staat hij bij network connections op dhcp enabled. Ik kan gewoon internetten zolang ik mn lan-nic maar uit laat staan. Ik heb al van alles geprobeerd: ander ip adres (10.0.0.3 en 192.168.0.1) maar dat helpt helemaal nix.
Wie heeft er ervaring met zonnet adsl icm w2k server om de inet connectie te delen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 13:35 ]

• The_Greater
Bij mij heeft het geholpen door het IP range van 10.192.0.X naar 192.0.0.X en de subnetmask van 255.0.0.0 naar 255.255.255.0 te doen
Probeer dat eens!

Anders mail/msn
Robert.Pegge@hetnet.nl

[ Voor 16% gewijzigd door The_Greater op 07-12-2002 23:49 . Reden: handig z'n edit knopje ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik weet dat er een gruwelijke hekel is aan oude topics schoppen maar dit is het enige topic wat in de buurt van mijn probleem komt.

Goed.

Ik heb hier bij mijn ouders ADSL Family

---->[E-TECH USBMODEM]------>[PC1]

werkt als een zonnetje.
Oorspronkelijk ging ie compleet DHCP, niets ingesteld enzo zeg maar.

Ok, nu wil me ma ook met haar PC op internet. Dus ik doe bij zowel mijn vader als mijn moeder een netwerkkaartje erin, installeer meerdere protocollen (netbui, ipx en tcp) en gaan. Ze zien elkaar, printen bij elkaar etc etc dus de basis is wel goed.
Ik heb wel IP's vastgezet. Volgt zo..
Toen WinGate 5 geinstalleerd. Leek ook allemaal goed te gaan.
Situatie nu:

---->[E-TECH USBMODEM]------>[PC1]<----[PC2]

PC1 (AMD1100, Chaintech bordje met VIA set, Win98SE, 256MB)
winipcfg:
ADSL MODEM:
ip: 81.59.bla.bla
subn: 255.255.224.0
gatew: 81.59.160.1
DHCP: 81.59.160.1

Realtek 8029AS (jaja de bekende) voor intern
192.168.1.1
255.255.255.0

Ik heb bij DNS host pc1 en domain zonnet.nl gedaan
62.58.50.5 en .6 (opgezocht op internet)
gateway leeg

op PC2 (Celly 300 BX6, Win98SE, 224Mb RAM)
Etherlink III kaartje
192.168.1.3
255.255.255.0
gatew: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Goed, dit werkt allemaal prima. Fijn, denk je dan. Maaarrr... na onbepaalde tijd (niet eens een trigger) klapt internet eruit op PC1 en dientengevolge ook op PC2 dus. Beetje ingelezen, onder meer dit topic, maar het rare is dat het tijdelijk wel prima werkt. Kan wel een uur zijn soms. Dit deed ie in zijn eentje dus nooit.
Het usb modem en de nic lijken elkaar te fucken ofzo. In het ergste geval moet ik paar keer opnieuw opstarten. Ook valt het me op dat PC2 soms erg traag gaat qua internet. Er ligt een 10Mbit kabel die over een switch gaat tussen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• The_Greater
Misschien is het gewoon makkelijker om een Modem + Router + 4poorts switch te halen.
Daar kun je veel narigheid mee voorkomen.
Plus dat het een voordeel heeft.
1. nooit meer inbellen
2. pc1 hoedt niet meer aan te staan zodat de andere ook kan te internetten.
3. niet meer recht streeks achter internet, minder problemen alla blaster enzo.

Maar het kan ook nog zo zijn dat wingate misschien wel voor problemen zorgt.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

thx voor je reactie
1. hij belt niet in, of althans het gaat vanzelf
2. pc1 staat bijna altijd aan dus ook geen prob
3. true ;

maar mijn ouders willen niet investeren, of althans zo moet het toch ook gewoon lukken? Het is USB modem dus sowieso al aparte router/switch nodig enzo. Over Wingate weet ik zo niet, ik heb het vermoeden (ervaring/intuitie) dat het daar niet aan ligt omdat ie meteen al fuckte toen ik die NIC ging instellen vooooor dat ik wingate installeerde. Maar je weet hoe het gaat met computeren. Er zijn nu al zo veel variabele factoren dat alles mogelijk is ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• The_Greater
Probeer ook eens een totaal andere usb poort.

Pagina: 1