[Win2k] Netwerkprinter naam "op [servernaam]" verwijderen *

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Ik heb een probleem, als ik met windows 2000 een printer shared heb en ik installeer die printer op een client dan komt er achter de printer naam altijd "[printernaam] op [servernaam]" te staan nu wil ik die naam weizigen , hoe kan ik dat doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na het installeren van je printer op je w2k bak en het delen van je printer kun je toch kiezen hoe de printer gedeeld wordt ( dus met welke naam).

Je kan ook gewoon op de client de naam van de printer veranderen.. gewoon bij printers-> dan op de printer drukken F2 drukken en naam veranderen. of bedoel je dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
De printernaam veranderen met F2 werkt niet, en je kunt wel een naam opgeven bij het sharen maar op de client wordt er altijd (win2000 & xp) "op [servernaam]" achtergevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd bij mij kun je het wel veranderen.. en gewoon rechtermuisknop op het icoontje van de printer en dan naamwijzigen kan ook niet? bij mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Je kan de naam van de netwerk printer niet weizigen , maar het gaat vooral om de toevoeging "op [servernaam]" die er automatisch bij komt . die wil ik niet, als iemand weet waar die gegevens worden opgeslagen dus de toevoeging " op [servernaam]" zou ik dat ook graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
mhh Edit knop pleite ....

Maar ik zal even vertellen wat ik allemaal heb gedaan , ik heb met google gezocht 1,5 dag , microsoft website, ook technet, usenet afgestruint, reg. doorzocht en met hex editor bezig geweest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan die "op server naam" niet weghalen.

Op het moment dat een printer herkent wordt als zijnde "netwerk printer" (van een unc path), komt dit er automatisch bij.

Als je in je registry (bv bij HKEY_CURRENT_USER\Printers\Connections\) gaat kijken, zie je daar je printer connecties staat in de vorm van:

code:
1
,,servername,printername

Dit vertaalt naar \\ServerName\PrinterName. Je kan dus de 1e 2 ",," weghalen, waardoor die "on servername" weggehaald wordt, maar dan zal je niet meer kunnen printen.

Je zou wel eventueel een lokale poort kunnen aanmaken, die vewijzen naar \\Servename\Printername, en dan een lokale printer installeren. Maar dit is vragen om gezeur bij een eventueel wijziging van je netwerk.

Wat is precies het doel wat je wilt bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Ik heb namelijk een programma wat niet kan printeren als er on [servernaam] achterstaat , nu zou ik graag een oplossing willen vinden zodat ik niet steeds een lokale printer moet aanmaken en poort moet toewijzen. En dat gaat het makkelijkst als je dus on servernaam dus kan verweideren uit de printer naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ybox schreef op 08 December 2002 @ 17:51:
Ik heb namelijk een programma wat niet kan printeren als er on [servernaam] achterstaat , nu zou ik graag een oplossing willen vinden zodat ik niet steeds een lokale printer moet aanmaken en poort moet toewijzen. En dat gaat het makkelijkst als je dus on servernaam dus kan verweideren uit de printer naam.
Welk programma? Is het een dos programma :?

Heb je al geprobeerd om hem middels net use lpt1: \\server\printer te printen :?
Daarna de output van programma naar LPT1 sturen :)

Geef eens wat meer informatie, dit begint erg onduidelijk te worden, zoiets als een quizz :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ybox schreef op 08 december 2002 @ 17:51:
Dan zal je dus de UNC path op moeten geven,

\\ServerName\Printername

het gaat uberhaupt niet werken als je "printername on servername" opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OS toegevoegd in titel, zie Windows Operated Systems - Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Riemer Reinalda schreef op 08 December 2002 @ 18:56:
[...]

Welk programma? Is het een dos programma :?

Heb je al geprobeerd om hem middels net use lpt1: \\server\printer te printen :?
Daarna de output van programma naar LPT1 sturen :)

Geef eens wat meer informatie, dit begint erg onduidelijk te worden, zoiets als een quizz :)
Duidelijkheid .ok
Het is een dos progje en het kan wel printen als ik een locale printer aanmaak met als poort de server maar dan moet ik op elke pc die printer installeren en de software. Nu dacht ik dus van als ik de on servernaam kan verwijderen in een netwerk printer dan kan mij dat een hoop werk besparen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

mutsje

Certified Prutser

Windows XP printers/faxes laat gewoon de "locatie" van de printer zien. Exact7.0 bv werkt ook alleen met lokale lpt poorten. Je moet dan gewoon je lokale LPT1 poort mappen naar \\servername\printersharename. De printer on servername... is gewoon van windows2000 en windowsXP. wat je in wezen ziet is de UNC naam maar dan omgedraait..... printersharename on server name.....
Pagina: 1