win2k Adv Server 2 Netwerk kaarten Koppellen tot 200 Mbit

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Dribble
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 12:56
beste luitjes het schijnt mogelijk te zijn om 2 netwerkkaarten in de zelfde computer te bundelen onder win2k Adv Server zodat je een 200 mbit lijn krijgt.

heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg, de win2k adv srv help laat te wensen over, en op GOT kan ik er geen topic over vinden.

laat zeggen dat ik server A en Server B met beide 2 nics allebei op een switch zet , dus 2x 100 mbit ethernet van ServerA naar switch en 2 x 100 mbit ethernet van ServerB naar switch.

in principe zou ik volgens mij op elke server op alle beide netwerk kaarten het zelfde ip adres toewijzen.

weet iemand hier meer van? :? :? :? :?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
volgens mij kan je gewoon de LAN verbindingen beide selecteren en dan de optie kiezen brideg network. UIt me hoofd dan he

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:26

Duinkonijn

Huh?

XP trunkt ze auomatisch ik weet niet of 2k dit ook doet

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• RMYuma
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Heb je al eens gezocht op de technetsite van Mickeysoft? Lijkt me sterk, dat dit er niet te vinden is. Windows Help is natuurlijk slechts een beknopte versie om iets in op te zoeken. De online databases zijn hier toch een stuk geschikter voor.

Om het je alvast makkelijk te maken, hierbij de link naar Mickeysoft: http://microsoft.com/technet ;)

| Specs Aurora24 | My music |

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik weet niet of het bridgen van netwerkkaarten het gewenste resultaat geeft, maar met 2 netwerkkaarten van vb: Intel, 3Com kan je op driver niveau de kaarten bundelen.
Je hebt overigens wel een Switch nodig die trunking ondersteund.
Om het je alvast makkelijk te maken, hierbij de link naar Mickeysoft:
Dit soort flames naar Microsoft worden niet gewaardeerd op het forum. Dus kijk daar mee uit.
* Equator begrijp overigens wel dat je dit niet als een directe flame bedoelt. ;)

• Dr.Dribble
Jupz heel de technet al doorgezocht op Combine network adapters, dual network adapters, load balancing etc...

flame????

Verwijderd

Dr.Dribble schreef op 06 December 2002 @ 09:01:
Jupz heel de technet al doorgezocht op Combine network adapters, dual network adapters, load balancing etc...

flame????
Tja, MickeySoft hehe :)

//
Ja, je kan in Win2k Serv gewoon je nic's bounden.

Je moet dit door in Routing and Remote Access doen :*)

Ik heb hier nou net geen Serv staan, dus kan het ook niet echt voordoen :'(

• Dr.Dribble
hoi jbalk,

jij denkt dat daar een optie is dat ik gewoon kan zeggen hier Nic A en Nic B bounden maar. en dat je dan 200 mbit hebt?

of niet?

• RMYuma

RMYuma

quote:Om het je alvast makkelijk te maken, hierbij de link naar Mickeysoft:

Dit soort flames naar Microsoft worden niet gewaardeerd op het forum. Dus kijk daar mee uit.
* CyberJ begrijp overigens wel dat je dit niet als een directe flame bedoelt.
Dus een vrijdagochtendgrapje kan er niet af? ;)
Ben blij dat je iig inziet, dat het niet als flame bedoeld is. Ik ben zelf MCSE NT4 en bijna MCSE Win2k, dus zou ik wel de laatste zijn om Mickeysoft (he shit, doe ik het weer) te flamen. ;)

Maar het is bijna weekend, dus een wat lossere sfeer is toch niet zo erg?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Begrijp me goed, ik help je alleen herinneren dat het niet gewaardeerd wordt.
* Equator is een vervente linux aanhanger, en maakt zelf ook wel eens flauwe grappen over MS. ;)
En het vrijdag gevoel heb ik ook.. >:)

• RMYuma

RMYuma

[Off topic]

CyberJ, we begrijpen elkaar! ;)
Fijn weekend alvast.

[/Off topic]

Ik ben momenteel zelf ook even op de Microsoft-site aan het kijken, of ik iets zinnigs hierover kan vinden. Met modems kon zoiets namelijk onder WinNT4 SRV wel, dus lijkt het me, dat het met NIC's ook zou moeten kunnen.

[ Voor 26% gewijzigd door RMYuma op 06-12-2002 11:17 . Reden: Typo's ]

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:22
Zoek eens hier op het forum op 'trunking'. Dat levert een berg hits op waarvan vast een flink aantal relevant.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
The_Prince_of_Mu schreef op 06 december 2002 @ 11:16:
[Off topic]

CyberJ, we begrijpen elkaar! ;)
Fijn weekend alvast.

[/Off topic]

Ik ben momenteel zelf ook even op de Microsoft-site aan het kijken, of ik iets zinnigs hierover kan vinden. Met modems kon zoiets namelijk onder WinNT4 SRV wel, dus lijkt het me, dat het met NIC's ook zou moeten kunnen.
kan ook wel met nics, alleen is dit (nog) geen standaard feature onder windows 2000, zoals gezegd de drivers van de fabrikant van je nic maakt meestal wel software wel dit mogelijk maakt

3com=dynamic access software (in combo met de juiste hardware natuurlijk)
intel=intel proset (in combo met de juiste hardware natuurlijk)

A wise man's life is based around fuck you

• Dr.Dribble
Ik word helemaal gek hoor.

Heb het volgende gedaan:
Server A nic1 (utp) 200.1.1.1 toegekend
Server A nic2 (fiber) 200.1.2.1 toegekend
op server A : Route Add 200.1.1.2 200.1.2.2 - P

Server B nic1 (utp) 200.1.1.2 toegekend
Server B nic2 (fiber) 200.1.2.2 toegekend
Op server B: Route Add 200.1.1.1 200.1.2.1 -P

overal subnetmask 255.255.252.0

Fijn alles werkt, Server A kan Server B op 200.1.2.2 pingen en Server B kan Server A pingen op 200.1.2.1 dus het verkeer gaat nu tussen die 2 servers over De fiber kaarten. (dat wilde ik dus)

Een ping van server A naar B op het UTP kaartje levert een request timed out op, nu ja allah dat is toch niet nodig in principe en misschien hoort dat wel vanwege de Add route.

Vervolgens lukt het niet meer om vanaf het normale netwerk dus alle clients met ip adres 200.1.1.* (10-20) om Server A te pingen, die krijgen allemaal : request timed out.

nadat ik de Fiber Kabels uit de switch gegooid heb bleef Server B naar 200.1.2.1 zoeken ipv weer naar de ethernet card, nu ja dat waarschijnlijk vanwege de Add route. dus vervolgens de Route Table geschoond, en Server A en Server B konden elkaar weer voluit pingen, intussen was mijn DNS aardig het loodje aan het liggen en die kon ik dus overnieuw inrichten.

Eindresultaat, hetzelfde Netwerkje allemaal met 1 netwerk kaart op de 200.1.1.* reeks.

Kan iemand mij uitleggen wat ik nu nog moet doen nadat is onderstaande heb uitgevoerd?

Server A nic1 (utp) 200.1.1.1 toekennen
Server A nic2 (fiber) 200.1.2.1 toekennen
op server A : Route Add 200.1.1.2 200.1.2.2 - P

Server B nic1 (utp) 200.1.1.2 toekennen
Server B nic2 (fiber) 200.1.2.2 toekennen
Op server B: Route Add 200.1.1.1 200.1.2.1 -P

overal subnetmask 255.255.252.0

Met als doel dat het gewone netwerk dus de 200.1.1.* reeks rustig kan netwerken en communiceren met Server A en Server B via resp. 200.1.1.1 en 200.1.1.2 (beide UTP) en dat alleen het Server Verkeer tussen Server A en Server B resp. 200.1.2.1 en 200.1.2.2 (beide fiber) ook over Fiber gaat.

Verwijderd

kan dit ook op linux, als ik 3 realtek 8139C's heb en in mijn workstation 2 dat 2 ervan met 2 lijnen naar de 2 van mijn workstation gaan en eentje naar de switch van de rest van mijn interne netwerk en dat ik op alle eth's ppp0 route?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik ben normaal niet iemand die snel 'UTFS' en 'RTF' roept maar er staat een aanzet in de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/21#21

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Dr.Dribble
daar heb ik met mijn probleem niets aan dit is wat specifieker. (moet je goed lezen japie)

ps: grappig die router boven in die kast

[ Voor 1% gewijzigd door Dr.Dribble op 08-12-2002 21:57 . Reden: typfout ]

• RMYuma

RMYuma

Een collega van legde me uit, dat dat kan m.b.v. het configureren van een ether channel op je switch (switch moet dit wel ondersteunen). Je bundelt dan als het ware 2 poorten op je switch.
Je netwerkkaart moet dit ook ondersteunen (channeling of teaming).
Dit is trouwens niet iets wat specifiek voor windows 2000 is. Bundelen van ethernet verbindingen kan op elk type server, het ligt puur aan wat voor switch je gebruikt en wat voor netwerkkaart.

/edit Oeps, te laat... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RMYuma op 08-12-2002 22:08 . Reden: Oeps, te laat... ;) ]

• Dr.Dribble
het gaat niet meer over het bundelen maar over het probleem van een 2e nic.
zie 4 topics terug
Pagina: 1