Toon posts:

P4PE + Creative GF4 ti4600 geeft warning signals

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een P4 gekocht, met P4PE/GBL/SATA/1394 en P4533Mhz met een Creative GF4 ti4600.
Leuke snelle game bak, hij werkt prima totdat ik een 3D game opstart (quake3 Battlefield1942).
Eenmaal in het spel begint de computer "waarschuwings" signaals te geven. Niet constant 1 bepaalde piep, maar juist heel onregelmatig een piep en een wat hogere piep. De piepjes volgens elkaar snel op.
Ik krijg de indruk dat het met 3D gaming te maken heeft, want hij doet dit alleen met spelletjes. Verder werkt de computer prima. Ook het spel kan ik gewoon doorspelen, alleen met steeds die piepjes er doorheen.

Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn, of waar ik hierover meer kan zoeken en vinden.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja,.. ik heb een screenshot gemaakt van m'n voltages met Asus Probe 2.
Zijn de voltages misschien wat laag?
http://www.addicts.nl/pics/voltage.jpg

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 07:34:
Oh ja,.. ik heb een screenshot gemaakt van m'n voltages met Asus Probe 2.
Zijn de voltages misschien wat laag?
http://www.addicts.nl/pics/voltage.jpg
Pic werkt helaas niet... nu wel :)

Ik weet niet echt veel van voltages af, maar je +3.3 lijkt me wat aan de lage kant (3.056), maar ik weet niet of daarom je GF4 gaat piepen.

Probeer eens op te starten met alleen je proc (+koeler), mem, videokaart en harde schijf, en haal/zet de rest (er)uit, probeer Q3 dan nog eens.

Heb je trouwens die kaart ook al in een andere bak gezet, en piept 'ie daar ook?

[ Voor 45% gewijzigd door Rafe op 06-12-2002 07:50 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

3,3V is véél te laag, maar dat kan ook aan Probe liggen.. Probeer eens Motherboard Monitor. Welke voeding heb je overigens?

Verder kunnen die piepjes komen van een of ander monitoringsysteem. Check de BIOS, Asus Probe, etc of niet ergens staat afgesteld dat de PC moet krijsen wanneer een van de gemeten waarden zich buiten de vooraf gestelde grenzen treedt :)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 06-12-2002 07:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 06 december 2002 @ 07:50:
3,3V is véél te laag, maar dat kan ook aan Probe liggen.. Probeer eens Motherboard Monitor. Welke voeding heb je overigens?

Verder kunnen die piepjes komen van een of ander monitoringsysteem. Check de BIOS, Asus Probe, etc of niet ergens staat afgesteld dat de PC moet krijsen wanneer een van de gemeten waarden zich buiten de vooraf gestelde grenzen treedt :)
Ik had die 3,3 volt check in de bios op ignore gezet, dat maakte niks uit want hij bleef piepen. Overigens staat ook in de bios dat het voltage van bij de 3,3 werkelijk op 3,08 staat. Dus ook via de bios geeft hij aan dat het laag is.

De voeding die ik heb is:
A-Tech model ADT-350 - output max 350Watt, geschikt voor P4 (er sit ook die speciale P4 12 volt connector op die extra op het moederbord gaat)

Wil je voortaan het edit-knopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? Zie ook de FAQ Forumgedrag. Dank je :) Ik heb even voor jou ge-edit

Edit1: Ok,.. de piepjes zijn nu gestopt (ik moet nu weg maar zal vanavond verder testen).
Ik heb mijn GF4 eruit gehaald, en mijn GF3 er in gezet.
Aangezien de piepjes steeds kwamen als ik 3D games startte dacht ik dat het misschien aan de AGP zou liggen ofzo,...
In ieder geval,. ik heb de video kaart omgeruild. beide kaarten gebruikte ik met de laatste detonator drivers, maar nu met de GF3 er in geeft hij geen piepjes.
Alleen de performance van m'n systeem is dus een stuk slechter, ik bedoel,.. die GF4 moet er natuurlijk wel in.
Maar om 1 of andere reden lijkt het daar wel mee te maken te hebben.

Edit2: Meer nieuws:
Ik kijk net ff in de Asus Probe, het ziet er naar uit dat hij nu met de GF3 i.p.v. de GF4 meer voltage heeft??
De 3,3 volt setting staat nu op 3,184 , dat is dus al 0,1 volt meer dan daarnet met de GF4 er in.

[ Voor 128% gewijzigd door BalusC op 06-12-2002 09:25 ]

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kijk eens in je mobo boekje wat daar staat over warning signals.

Je 3.3 volt is idd erg laag, en hij verandert met een geforce 3 naar een hoger voltage. Trekt die GF 4 misschien te veel van je voeding? (kan met 350W)

Probeer die GF4 eens in een PC van iemand anders?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03
Het lijkt mij ook dat de voeding te licht is voor de GeForce 4 en de rest van jouw systeem.
Toch zou 350 watt voldoende moeten zijn, maar de kwaliteit van het merk maakt ook veel uit. A-Tech zegt mij weinig. Probeer eens een andere voeding (min. 300 watt) te regelen, en kijk of het dan wel gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Het lag inderdaad aan de voeding. Die 3,08V output was te weinig,.. nu heb ik een andere (betere) voeding er in hangen, en hij doet het nu wel goed, stabiele 3,3V output en nergens last van.

edit:
ja ja,.. ik heb het edit knopje gevonden :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 20:20 ]

Pagina: 1