Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CCFL] aan line out?

Pagina: 1
Acties:

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb de search gebruikt etc...
niets gevonden..

Ik heb een msi k7t pro 2 a mobo en gebruik mn onboard sound...
Is het mogelijk om een ccfl aan mn lineout te hangen of komt er alleen maar 5V vanaf?

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
zodat je een leuk lichteffect krijgt :?

Verwijderd

Volgens mij altijd wel mogelijk om een ccfl aan te sluiten... :?

edit:
ow aan je line out :9 (nog niet helemaal wakker ;) )

Volgens mij best mogelijk maar dan moet je 'dat ding' uit je inverter halen en in die line out doen.(dat is toch line out :? )
/edit

edit ;)
als ik de post van m_m zie begin ik te twijfelen...
/edit

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 07:54 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Gaat niet werken, daar heb je meer electronica voor nodig...
Maar volgens mij is een ccfl sowieso niet erg geschikt voor zulke toepassingen, hij kan nl. niet echt dimmen, dus erg mooi bij muziek lijkt me een aan en uitknipperend lampje niet echt.

Verwijderd

gaat niet lukken, line out is over het algemeen 5V of 3.6V en CCFL heeft minstens 12V nodig, je zal er niks uit krijgen.

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 10:35
Ik heb het net effe uit geprobeert. maar het gaat dus wel/. was wel een sound card met build in amp !!! anders kun je toch met een paar transistors de powwer een beetje omhoog doen !!! moet niet zon prob zijn d8 ik ??? vroeger toen ik nog klein was heb ik ook al eens zoiets gemaakt:

gewoon een trafo omgekeerd aan een dikke amp gehange en daar een tl buis op dat gaf ook wel coole effecte :P

Verwijderd

hij gaf net aan dat ie op onboard moest toch??????
dan gaat het juist niet werken

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ik dacht dat zo'n ccfl alsie minder power kreeg maar voor de helft brande ofzo
dus als je er een versterker voor zet (anders sloop je denk ik wel je soundcard?) dan krijg je toch een soort van analoge vu-meter? maar ik weet niet hoe dat zit met de stroom die hij trekt (bij opstarten 10A heb ik net gelezen...en hij blijft dan een soort opstarten.. :/)

ma als ik de posts hier zie ga ik toch twijfelen ;)

met een hamer past alles

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 10:35
Punksmurf schreef op 06 december 2002 @ 10:13:
ik dacht dat zo'n ccfl alsie minder power kreeg maar voor de helft brande ofzo
dus als je er een versterker voor zet (anders sloop je denk ik wel je soundcard?) dan krijg je toch een soort van analoge vu-meter? maar ik weet niet hoe dat zit met de stroom die hij trekt (bij opstarten 10A heb ik net gelezen...en hij blijft dan een soort opstarten.. :/)

ma als ik de posts hier zie ga ik toch twijfelen ;)
Ik denk dus niet dat i 10A trekt met opstarten ik zal het straks effe na meeten met de multimeter. maar als je kijkt naar de transistors die op de ccfl starter zitten denk ik niet dat die (ook al is het maar kort) 10A kunnen verwerken.

maar op een amp doet i het zeker !! en een goedkoope amp fixen zal niet duur zijn omdat het niet aan komt op de vervorming of whatever dus??

maar ik zal het laters vandaag effe allemaal chekken en dan kan ik natuurlijk meer vertellen

mijn motto gewoon uitprobeere :P

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
was iemand die in 'mijn' topic (CCFL - storing!) vermeldde dat dat 10A trok...

met een hamer past alles

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 18:14

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

euhm hij blijft zeg maar opstarten en dat verkort de levensduur van je ccfl aanzienlijk althans dat is mij verteld.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
voor een ccfl heb je idd 12v nodig, en die inverter trekt vrij veel stroom, ik weet niet of dat wel zo goed is voor je geluidskaart/geluidskwaliteit

edit:
misschien kan je ook wat met relais doen :)

maar als je bijv muziek opzet, brand hij óf wel óf niet, dat is het nadeel van een relais, maar dat is waarschijnlijk sowieso bij een ccfl (vanwege de inverter)

[ Voor 43% gewijzigd door JER00N op 06-12-2002 18:00 ]

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
Ik zou hem niet direct op je geluidskaart hangen, maar m.b.v. een transistortje die flink wat kan hebben moet het geen probleem zijn.
Pagina: 1