Toon posts:

Tips bij het bouwen van een 1U Webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een webserver te gaan bouwen maar voordat ik onderdelen ga sprokkelen wil ik eerst effe weten hoe dit heet:

Er moeten 2 harde schijven in komen, waarbij alle data op elke afzonderlijke schijf terecht moet komen. Dus dat ik op het moment dat er 1 van die 2 schijven kapot gaat (hoe merk ik dat dan?) gemakkelijk een nieuwe erin kan zetten zonder dat ik verder iets hoef te doen (dus dat ik niet alles weer opnieuw moet installeren en moet restoren). Is dit 2 kanaals Raid? Heet dat Raid 1?

Ik heb nog een ASUS CUSL2 mobo liggen met een PIII 800, die wil ik gaan gebruiken. Wat voor een RAID kaart zal ik dan moeten kopen?

Tenslotte: zou dit alles in een Procase 1U kast passen? Of in een andere 1U kast?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42

Illusion

(the art of)

hmm...
HDs en Raid horen in OM
en daar staat dus ook een faq met o.a. dit artikel: [rml][ FAQ] RAID.[/rml]
alles wat je moet weten staat daar :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Yep sorry, even over het hoofd gezien. Goed stuk. Het wordt dus RAID 1.

Blijft dit stuk over (misschien kan titel worden geupdate?):

Ik heb een ASUS CUSL2 mobo liggen met een PIII 800, 512MB geheugen en onboard video. Die wil ik gaan gebruiken om een webserver te bouwen. Aan kaarten moet er dan alleen nog een PCI netwerkkaart en dus een RAID kaart in. CD-ROM drive kan ik er na het installeren weer uit halen.

Nou heb ik een Procase 1U server op het oog, (liefts 1U want goedkoopste co-locatie) en daar staat bij: 1 PCI riser card. Daar moet dan de netwerkkaart in denk ik. Is er dan nog een oplossing voor de RAID kaart? (dat ie via een verloopstukje plat komt te liggen ofzo?) Of moet ik echt op zoek naar een kast met minimaal 2 PCI sloten? Of een ander moederboard met onboard ethernet (welke is dan goed en cheap?)...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 10:11 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Een risercard zorgt er juist voor dat er een pci-kaart dwars geplaatst kan worden..

Misschien is het ook een optie om softwarematig raid te gaan draaien.. (dus door het OS te laten regelen).

Maar bedenk wel dat raid1 alleen een oplossing is tegen deffecte hardware.. (vaak is backup nog steeds noodzakleijk).

Of je moet een riser card kunnen vinden voor 2 pci kaarten..

En verder: Welk mobo goed en goedkoop is moet je even zelf uitzoeken.. Dat soort vragen gaan hier meteen dicht.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik bedoel alleen tegen defecte hardware, raid1 is what I need I.

een riser card voor 2 pci kaarten

-maar ik heb maar 1 uitgang nodig, alleen de utp uitgang.
-de raid kaart is alleen voor intern, maar dat wist je al :)
-bedoel je dan niet 2 riser cards, 1 voor de raid en 1 voor de netwerkkaart?

Verwijderd

Gewoon 1 riser card met 2 PCI sloten. 2 riser kaarten gaat ruimtetechnisch niet werken. Wel ff op de hoogte letten (hebben ze niet speciale mobo's voor 1U server met schuin geplaatste DIMM sloten of minder hoge DIMM's).

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, geheugen moet wel passen dacht ik. Maar de hoogte van het moederboard, processor en koeler is nu wel hoger dan 4.5 cm. Moet er ook een andere fan op dus...

Verwijderd

Topicstarter
Sjoo, ik heb nu een mooie gevonden: een rackmount barebone van MSI, 1U hoog, geintegreerde netwerkkaart en promise raid 0/1!

Zie http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=70&MODEL=MS-9202

Ik heb dit apparaat echter alleen maar in Duitsland te koop gezien, voor EUR 650, dus die prijs valt nog mee! Weet iemand waar dit apparaat in Nederland te koop is?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 14:47 ]

Verwijderd

Vraag t even bij een handelaar in industrial PC's. Als ze m zelf niet hebben, hebben ze vast iets gelijkwaardigs! En anders kunnen zij er wel voor je aan komen! (Klant is koning!) :+
http://www.hermac.nl; http://www.micropower.nl; http://www.troyan.nl enz...
Pagina: 1