Toon posts:

[w2k] verdwenen \winnt\system32\config\system crasht windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik na veel tijd en moeite (bp6.com bezoeken, topics op GoT bestuderen) m'n Abit BP6 geconfigureerd en Windows 2000 geinstalleerd gebeurt dit:

de WD primaire harddisk wilde niet zomaar samen met de HPT366 controller, ik moest dus Windows op IDE1 (gewone ATA33 controller) installeren.
Daarna de HPT drivers geinstalleerd en de disk naar IDE3 verplaatst (de HPT366).

Systeem boot lekker vlot, ik installeer essentiele software en drivers. Effe rebooten, nog niks aan de hand. Vervolgens installeer ik mijn gebruikelijke prgrammaatjes en bij de volgende reboot stopt windows met de melding dat het systeem niet kan opstarten omdat \winnt\system32\config\system (ja zonder extensie) niet gevonden kan worden.

Kan ik weer opnieuw installeren! Wat kan er hemelsnaam nou met \winnt\system32\config\system gebeurt zijn? De WD harddisk is kosher, dat weet ik zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 01:28 . Reden: aanvulling ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en als je em terugzet naar ide1? wat gebeurd er dan?
ik heb dit iig nog nooit meegemaakt,het installeren met het omwisselen van de IDE poort ken ik wel,maar dat is bij mij altijd goed gegaan

en zijn er meerdere partities? mischien dat daarmee raar omgegooit is mischien (mjah,klinkt onlogisch)

[ Voor 22% gewijzigd door mrsar op 06-12-2002 01:42 . Reden: aanvulling ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
kan nu niet meer terug naar IDE1 want de nieuwe installatie is al bezig. Ik zal daarvan direct een Ghost Image maken, wat ik stom stom niet meteen gedaan had.
Er zitten de primaire partitie op met dus Windows 2000 en in de uitgebreide partitie twee logische met alleen data, geen O.S. dus.

Wat me nog opviel voor de crash was dat Windows maar 320mB van de 384mB zag. Er zitten een module van 256mB PC133 (Spec-Tek) en 2 modules van 64mB PC100 2-2-2 (Dane-Elec en Toshiba) in. Die heb ik toen van plaats verwisseld. Bij de volgende boot ging het mis. Maar ik kan natuurlijk geen verband tussen \winnt\system32\config\ en het verplaatste geheugen zien.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 01:53 . Reden: aanvulling ]