Toon posts:

[Nokia 3310] Ontvangst verdwijnt, software traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een nieuwe telefoon en daardoor mag ik zijn oude Nokia 3310 hebben. Dit ding heeft op dit moment echt onder nogal wat kuren te lijden.

Zo valt geregeld de ontvangst weg. De telefoon ligt nu op mijn bureau, en de meter die de netwerksterkte aangeeft valt ineens weg en ook de netwerknaam verdwijnt. Na enige seconden komen ze weer terug en deze cyclus herhaalt zich toch zo'n drie- tot viermaal per minuut. Aan het netwerk ligt het niet: als ik mijn Vodafone-simkaart in mijn oude telefoon stop, werkt het perfect.

Verder valt me op dat de telefoon in z'n algemeenheid wat trager lijkt te zijn geworden. Als ik bijvoorbeeld bij Phone Settings zelf voor een netwerk kies en hij gaat opzoek naar de beschikbare netwerken, dan zie ik dat die gauge-meter trager van links naar rechts beweegt dan normaal het geval zou zijn. Ook de bevestigingsvinkjes die af en toe rechtsboven in het scherm verschijnen met de tekst OK ernaast lijkt traag te gaan. De animatie bestaat feitelijk uit twee frames en de frames volgen elkaar relatief traag op.

Het lijkt me verstandig om hier duidelijk te maken dat het om een authentieke 3310 gaat. Er is nooit software op gewijzigd en niemand heeft er ooit iets mee gedaan dat eigenlijk niet mag.

Als ik *#0000# doe krijg ik de volgende info: V04.23; 25-01-01; NHM-5.

Update: De klok van de 3310 flipt ook! Vannacht had ik 'm gelijk gezet met m'n wekkerradio en nu loopt-ie ineens anderhalve dag vóór (het was volgens m'n Nokia net 12.34u op 7 dec, terwijl het vandaag 6 dec is). Dat is gek: de telefoon loopt naar mijn idee te traag, maar de klok gaat daarentegen te snel!

Suggesties? anyone? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 08:12 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 16:04

DaRoot

Some say...

Misschien laten flashen met nieuwere software? It just might help...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was nog vergeten om er iets bij te vermelden: de klok van de 3310 flipt ook! Vannacht had ik 'm gelijk gezet met m'n wekkerradio en nu loopt-ie ineens anderhalve dag vóór (het was volgens m'n Nokia net 12.34u op 7 dec, terwijl het vandaag 6 dec is). Dat is gek: de telefoon loopt naar mijn idee te traag, maar de klok gaat daarentegen te snel!

Suggesties? anyone? :)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18

JB

Cédric roelt!

Misschien laten flashen met nieuwere software?
Dit lijkt me ook de meest voor de hand liggende optie. (Of natuurlijk een nieuwe kopen :P)

Mijn boefje is liev!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-02 07:52
DaRoot schreef op 06 December 2002 @ 01:08:
Misschien laten flashen met nieuwere software? It just might help...
Dit kan ik wel voor je doen, als je het wilt neem dan ff contact met me op

• JB

JB

Cédric roelt!

Ook voor mij 5210?

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Topicstarter
KoBolD, ik zag in je profiel dat je in A'doorn woont - daar ben ik volgend weekend, dus misschien is dat een optie? Misschien kan m'n neef me vanavond echter helpen, so whichever comes first :)

Verwijderd

Je kunt de 3310 gewoon laten flashen bij het Nokia Service Point bij jou in de buurt, en het is zelfs gratis als je lid bent van Club Nokia :)

• JB

JB

Cédric roelt!

Je kunt de 3310 gewoon laten flashen bij het Nokia Service Point bij jou in de buurt, en het is zelfs gratis als je lid bent van Club Nokia
Geldt dit ook voor de Nokia 5210?

Mijn boefje is liev!

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Het lijkt erop dat je telefoon STUK is. Om precies te zijn: De sleepclock werkt op half de frequentie. Ga naar een Nokia Service Center en bied je telefoon aan ter reparatie onder de klacht "Beltonen te traag" dan wordt hij vast en zeker goed gerepareerd. Deze klacht komt wel eens voor mij Nokia's.

Verwijderd

Scooter_Fox schreef op 07 december 2002 @ 18:21:
Geldt dit ook voor de Nokia 5210?
yes, voor alle nokia's :)

Verwijderd

hoi

ik heb me ff aangemeld omdat iemand mij deze link gaf... vond het wel grapig:D

maar klopt niks van wat iedereen zij

Niet legaal, check aub je mail

gr joris

www.blablablabla.net

En ook dit is niet de bedoeling. Zie wederom het mailtje