Toon posts:

[SCSI] Proliant 2500 HDD array probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een proliant 2500 staan. Hierin 3 maal 4,3 gig scsi. Ik krijg met geen mogelijkheid hier een operating system op. Het is vrijwel uitgesloten dat er hardware kapot is omdat het in het nabije verleden nog in het bedrijfsleven dienst heeft gedaan. Wanneer ik boot van de compaq smartstart cd krijg ik het system utilities menu. Ik heb hier als eerst gekozen voor erase array configuration. Hierna ben ik opnieuw gaan configureren. Ik heb een system partitie aan laten maken alle compaq software hierop laten zetten.

Wanneer ik in het compaq array configuration utilitiy menu kijk zie ik mijn array controller staan, een array en de 3 schijven. Afhankelijk van weergave logisch of fysiek respectievelijk 8184+4091 en 3 maal 4091. Alle schijven worden dus gevonden. In dit scherm word de array aangemaakt ofzo, je krijgt een voortgangspercentage, duurt vrij lang. Hierna kreeg ik op alle hdds flikkerende ledjes. Onderin beeld verscheen nu de melding Flashing drive LEDS help locate drives. Wat ik hiermee aan moet weet ik niet. De leds branden alleen in dit menu.

Als ik in het system utilities menu de optie run array diagnostics utility kies krijg ik de volgende error:

Error occured reading RIS copy from SCSI port1 drive ID2. SCSI port1 is dus de array, ID2 is de 3e en tevens laatste harde schijf.

Ik snap niet wat er aan de hand is. Op de een of andere manier klopt er iets niet, terwijl alle schijven wel gevonden worden. Ook tijdens het opstarten krijg ik bij het initialiseren van de array het volgende:

Slot 6 Compaq smart-2/p array controller initializing ////////

Het resultaat is ook hier dat er 2 logische stations aanwezig zijn, wat volgens mij gewoon klopt, namelijk 1 van 8 gig en 1 van 4 gig.

Ik ben echt al heel lang aan het rotzooien hiermee, heb ook van compaq site 4 diskettes gedownload waarvan ik tijdens het maken van de system partitie er 2 gebruikt heb, maar het wil echt niet lukken. Is er iemand hier wat mee kan of die mij kan vertellen hoe ik van scratch af aan moet beginnen? :?

(pfffff wat een verhaal.... :P)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://h18000.www1.hp.com/products/servers/proliant2500/
Die pdfs heb je doorgenomen neem ik aan?
Overigens, je wilt toch neem ik aan 1 volume maken van die drie schijven en niet twee (raid 5)?

http://h18000.www1.hp.com...omer_advisories/8601.html
De kans is reëel dat die derde schijf niet meer helemaal lekker is...

Probeer het eens met alleen schijf 1 en 2 (raid 5 optie valt dan af natuurlijk).

[ Voor 39% gewijzigd door Gianni Rombios op 06-12-2002 00:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij de server zelf ook al heel veel handleidingen gehad, maar zal deze ook nog wel een keer doorworstelen. bedankt zover

Verwijderd

Die knipperende ledjes zijn gemaakt om de drive(s) makkelijk te kunnen vinden.
Door in tool op de array te gaan staan kan je zien welke schijven bij die array horen.

Als nu eens begint om in die tool de arrays weg te gooien, en opnieuw aanmaken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 08:32 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
begin eens met de de system configuration erase tool... dan nog eens met smart start opstarten en je zou een hoop probs minder moeten hebben.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 07:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OIC (ofzo ;) )

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
teigetjuh schreef op 06 december 2002 @ 08:42:
begin eens met de de system configuration erase tool... dan nog eens met smart start opstarten en je zou een hoop probs minder moeten hebben.
dit heb ik al een aantal keren gedaan. Ook heb ik de array al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt.

(sorry voor verkeerde forum)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:30
Ik heb ook een 2500 ..
Ik heb gewoon smartstart gebruikt om de boel te configgen.
Welke smartstart versie gebruik je ?
En voor de 2P is ook een nieuwe firmware uit .

Verwijderd

Topicstarter
Dromer schreef op 06 december 2002 @ 11:54:
Ik heb ook een 2500 ..
Ik heb gewoon smartstart gebruikt om de boel te configgen.
Welke smartstart versie gebruik je ?
En voor de 2P is ook een nieuwe firmware uit .
Ik gebruik ook smartstart om te configureren uiteraard, zie mijn vorige posts voor de problemen die ik hiermee dus heb ondervonden en nu probeer op te lossen. Welke versie weet ik niet uit mijn hoofd, maakt dat uit?

Firmwareupdate zal ik wel eens opzoeken, heb vandaag een 113 pagina dikke handleiding uitgeprint, misschien dat daar wat in staat..

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:30
Smarstart versie kan idd wel degelijk uitmaken.
Als er bv al een nieuwere firmaware inzit als dat je smartstart snapt ofzo.
Pagina: 1