[Xbox] beeldkwaliteit RGB scartkabel t.o.v. 'gewone' scart

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 13:40
Ik heb een Xbox en koop morgen een nieuwe TV; een Sony 70cm 50hz WEGA.

Ik heb een standaard scartkabel die bij de Xbox werd geleverd, maar nu heb ik gehoord dat het gebruik van een RGB scartkabel wordt aangeraden in combinatie met goede TV's.

- Verschilt het beeld dat een RGB scartkabel produceerd echt in kwaliteit t.o.v. een 'gewone' scart? ik kan het niet 'testen' in een winkel ofzow en dus wil ik af kunnen gaan op julie reacties.

- Is er een kwaliteitsverschil tussen een 3rd party RGBscrart t.o.v. de microsoft RGB kabel? Een prijsverschil is er in ieder geval wél; zo'n 10 euro!

THX :7

" Play the violent strings of my symphony "

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Of er kwaliteits verschil is tussen 3rd party RGB kabel en MS weet ik niet (ikzelf denk van niet tot zeer weinig).
Kwaliteits verschil tussen "gewone" scart en RGB is wel degelijk groot en op een wega TV zeker aan te raden...

Verwijderd

Kwaliteits verschil is duidelijk te merken hier bij mij thuis. Of je nu de officiele van MS of een ander merk gebruikt maakt helemaal niks uit. Of er moet hele erge troep worden verkocht.

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ook ik kan dit be-amen, het kwaliteitsverschil tussen de standaard meegeleverde kabel en een RGB scart is erg groot.

Bij mij thuis wordt het beeld er duidelijk veel scherper door. Als je een aansluiting op je TV hebt, is het nooit een miskoop.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 17:45

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Hey dat wist ik niet dat dat zo'n verschil gaf, ik heb afgelopen zaterdag ook een 72CM sony wega gekocht, dus het geldt precies hetzelfde voor mij. :)