Problemen met comp/winxp?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik wilde even in loggen op ut2k3 demo server........knalt de computer uit......terwijl ik dit toch veel vaker doe........winxp geeft zo'n blauw scherm en zegt IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL.......en als ie verder gaat misschien beschadigingen kan veroorzaken.

Ik heb geprobeerd;
systeem te herstellen: blauw scherm
veilige modus en dingetjes proberen recht te zetten: comp knalt uit
c: geformateerd en winxp erop: blauw scherm
win98 geprobeerd: lukt niet zegt ie
partities weggehaald met xp en 98 en opnieuw geformateerd: blauw scherm

maar niks lukt......help

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:36

The Third Man

The Third Jellyfish

Al memtest geprobeerd? Hoe zit het met de temperaturen (ook de hdd)?

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Je moet echt je geheugen nalaten kijken. Daar is dan waarschijnlijk iets niet goed mee

• CRAM
ik heb een vette cooler op m'n harde schijf....daar kan het niet aan liggen
Hoe test ik mem dan?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zucht #2....

Lees voortaan eerst de Technische PMG FAQ door s.v.p.

• CRAM
hoe wil je nou mem testen als comp het niet doet?

en wat nou "zucht".......ik stel een normale vraag en zit in de probs

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Siccema schreef op 06 December 2002 @ 00:20:
hoe wil je nou mem testen als comp het niet doet?

en wat nou "zucht".......ik stel een normale vraag en zit in de probs
Een 'normale' tweaker zou ook zelf iets kunnen bedenken en ook de moeite nemen de forum-faqs door te lezen vóórdat hij een topic opent. Gebruik je fantasie, gebruik een 2e pc waar je het geheugen in pleurt om het daar in te testen.

• CRAM
als iemand dit eerder heeft gehad en die kan makkelijk met oplossing komen dan is dat zeer gewenst.........en idd als het niet anders kan moet ik ut testen.........

Heb net een oude harde schijf erop gehad en die reboot wel goed, kom met gemak in windows.....dus mem zal goed zijn......dus wat nu?

[ Voor 6% gewijzigd door CRAM op 06-12-2002 00:24 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Siccema schreef op 06 december 2002 @ 00:23:
als iemand dit eerder heeft gehad en die kan makkelijk met oplossing komen dan is dat zeer gewenst.........en idd als het niet anders kan moet ik ut testen.........

Heb net een oude harde schijf erop gehad en die reboot wel goed, kom met gemak in windows.....dus mem zal goed zijn......dus wat nu?
Kijk dat helpt een hoop. Nu blijkt dus dat de hdd de probleemfactor is. Ik zou die hdd eerst in een ander systeem gooien en daar grondig testen. Ook zou ik er ook zeker van zijn dat de oude hdd ook probleemloos werkt, ff stresstesten dus of zo. Dan pas weet je zeker dat het aan de hdd ligt en wordt het terug naar de winkel :).

• CRAM
ik heb die nieuwe harde schijf als slave er naast gehad en belangrijke bestanden eraf gehaald.....verder deed ie het wel goed..........jij adviseert dus om em nogmaals als slave er naast te hebben en dan te sisoften?

[ Voor 4% gewijzigd door CRAM op 06-12-2002 00:29 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Siccema schreef op 06 December 2002 @ 00:29:
ik heb die nieuwe harde schijf als slave er naast gehad en bestand eraf gehaald.....verder deed ie het wel goed..........jij adviseert dus om em nogmaals als slave er naast te hebben en dan te sisoften?
Eh, eerder om een tijdje met alleen die oude schijf erin te sisoften (een uurtje burn-in of zo), dan weer alleen de nieuwe erin en weer kijken of hij het opeens wel doet, zo niet, eerst nog in een ander systeem testen, of als je dat niet hebt, gelijk naar de winkel.

• CRAM
ok thanx.....probeer het meteen........als iemand nog andere suggesties heeft dan zijn die van harte welkom

• CRAM
ik heb nu met veel geklooi eindelijk win98 erop gekregen.....werkt goed.........
Ik probeerde em nu te upgraden naar winxp.........geeft ie een BAD_POOL_CALLER
STOP: 0x000000C2 (0x00000040,0x00100000,0x00000000,0x00000000)

Ik heb dit weleens eerder gezien......maar wat schiet je ermee op?
Ik heb gegoogled en gelezen at dit meerdere dingen kunnen zijn

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Ik 1 week lang lopen klooien met mijn systeem er gebeurde allemaal rare dingen met mijn pc en telkens na een verse instalatie van xp was het na een uur of 3 weer het zelfde lietje u moet windows opnieuw installeren .

Toen win me er maar weer op gedaan nou dat was helemaal een ramp de hdd gaf af en toe een harde tik en liep vast hij kwam na een minuut of 2 weer tot leven en ging door alsof er niks was gebeurd .

Ik ben met die Maxtor 60 gyg ata 133 5 maanden oud terug naar de winkel gegaan en kreeg een nieuwe hdd helaas moest ik genoegen nemen met een ibm 60 gyg ata 100 schijf maar ales werkt wel weer .

tja kapotte harde schijfen kunnen rare meldingen geven ik durf bijna wel te beweren dat als je onmogelijke en rare meldingen in windows krijgt die je normaal niet zult tegenkomen dan is het bijna altijd de hdd .

Als het namelijk het geheugen is dan heb je vaak met booten al een probleem en of krijg je vxd meldingen en meestal gaat het dan bij grafiche dingen mis omdat je video kaart tog wel vaak je geheugen nodig heeft .

Maar goed wie ben ik om je te adviceren .

Ben blij voor je dat het weer werkt .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• CRAM
HET WERKT NIET!!!!!!

IK BAAL ALS EEN STEKKER

Maar ja je moet maar rustig blijven, zegt me moeke altijd

Morgen weer een dag

• CRAM
Windows98 wil wel.....maar winxp wil niet........ik word er niet goed van (al was het al van het pak peuken wat ik al heb opgerookt)

HELP AUB?

[ Voor 34% gewijzigd door CRAM op 06-12-2002 03:42 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Siccema schreef op 06 December 2002 @ 00:32:
ok thanx.....probeer het meteen........als iemand nog andere suggesties heeft dan zijn die van harte welkom
LEZEN eer je hier een topic opent!

In de Hangen en Opstartproblemen troubelshooter staan meer suggesties dan je hier ooit zult krijgen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.