ReactID's niet waterdicht ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Na enkele threads over de ReactID's en de cookies die hiermee gepaard gaan heb ik het een en ander uit geprobeerd.

Door bijvoorbeeld met 2 verschillende browsers op 2 pc's in te loggen. En nu kreeg ik de volgende melding bij het binnengaan van de HK (ik heb al geruime tijd HK access )
User not allowed to access category: 6 (not_allowed)
Heeft dit iets te maken met de ReactID's ??? Of met de cookies ? Want zo te zien is het dus niet geheel waterdicht het systeem met ID's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

SessionID? Is dat waar je het over hebt?
Die kun je koppelen aan jouw IP, in dat geval zou je die melding kunnen krijgen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is niets waterdicht. Als ik bekijk dat dit over HTTP gaat en niet HTTPS. Met SessionID's kan er altijd gek*t worden. Zie TMF-ID :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste is dit meer een topic voor in de bugmeldingen sectie, lijkt me.

Ten tweede geef je niet aan heel nauwkeurig aan wat je precies gedaan hebt, dus kan het zo niet gereproduceerd worden. Het lijkt me wel zinvol dat je dat doet, ter ondersteuning van de evt. bugafhandeling.

Ten derde is het eerder 'te' waterdicht dan 'niet waterdicht' in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
* Red zou eerst even willen weten wat die errormelding precies betekent, mocht dat verkeerd zijn dan gaat er een mailtje richting ACM over mijn bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm ... het betekent dat je geen rechten hebt om in de categorie met ID 6 te komen misschien. :?

Overigens, als ik http://gathering.tweakers.net/forum/list_category/6 intype krijg ik dezelfde melding. Kortom, ofwel die ID bestaat niet en de foutmelding is ietwat onnauwkeurig, ofwel daar hebben we inderdaad geen rechten toe, of je hebt iets vaags gedaan waardoor mod_rewrite het niet meer snapte, en ben je door een aantap error traps gevallen tot deze foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

DoRRoN schreef op 05 December 2002 @ 23:56:
Na enkele threads over de ReactID's en de cookies die hiermee gepaard gaan heb ik het een en ander uit geprobeerd.

Door bijvoorbeeld met 2 verschillende browsers op 2 pc's in te loggen. En nu kreeg ik de volgende melding bij het binnengaan van de HK (ik heb al geruime tijd HK access )
De melding die je kreeg heeft te maken met het feit dat je Area51 niet in mag (de hoofdgroep waar alle Crewfora in staan), wat ook prima klopt natuurlijk, want dat mag je ook niet.
Ik weet niet waar je die error door kreeg, maar klikte je niet gewoon op een linkje in een HK-topic dat toevallig naar een forum in het Area61 wees??
Heeft dit iets te maken met de ReactID's ??? Of met de cookies ? Want zo te zien is het dus niet geheel waterdicht het systeem met ID's.

Dat lijkt me zeer sterk dat het daarmee te maken heeft... ReactID's doen namelijk niks, als je _wel_ toegang had gekregen was er iets fout geweest.

Als je bang bent dat er iets vreselijk mis gaat als je al die info hier neerzet, moet je het gewoon mailen naar me. Maar volgens mij is er niets aan de hand?
Pagina: 1