Toon posts:

Hoe geef je zendpiraten aan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmm kweet niet of het goede catogory is, maar gok het hier maar op.

Ik heb een beetje een probleem in het mooie dorpje waar ik woon,
er zijn hier mensen die blijkbaar de hobby er op na houden om met hun zendmast
radio signalen te zenden, no problem for me.

Maar nou doet het volgende zich voor ik heb strepen door mn tv, en peperdure pc monitor die ik ook hard nodig heb voor het werk en mn mooie speakers geven meer weer behalve de muziek waar ik voor kies :/ hele tijd ruisende volksmuziek in de achtergrond word je ook niet vrolijk van 8)7

Even gaan praten met verschillende mensen (ja ik woont in een dorp met 500 mensen) waar maar liefst 8! zendpalen staan van minimaal 20 meter hoog per stuk
(reken er dus maar op dat er flink wat power achter ligt), maar 1! persoon was bereid de paal in te korten (yeah sure that will help)

Leuk detail is nog dat ik de enigste ben in dit (blijkbaar niet al te bijstere volk)
dorp die het doorheeft, buurmannen hebben namelijk same problem met de tv (1 had er dus al een reparatie aan gehad :D.

Dus dan maar kwaadschiks }) 7 van de palen zijn zonder vergunning dus kunnen wat mij bertreft mooi plat.

Bij welke instelling/bedrijf moet ik daarvoor zijn en zijn hier verder andere maatregelen tegen te nemen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 23:18 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 16:03

JT

VETAK y0

BUMA ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

NIet laat ze lekker draaien hebben wij er plezier van !

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

daarvoor moet je bij het ministerie van verkeers en waterstaat zijn.
althans een onderdeel daar van.

zal even voor je zoeken.
hmm is sinds kort gewijzigd:
Telecom naar het ministerie van Economische Zaken

Het kabinet heeft besloten het ICT beleid bij één departement onder te brengen om de synergie in ICT-beleid en uitvoering te bevorderen. Sinds 22 juli 2002 maakt het Directoraat-Generaal Telecommunicatie en Post (DGTP) daarom deel uit van het ministerie van Economische Zaken . Dit geldt ook voor de Divisie Telecom van de Inspectie Verkeer en Waterstaat die als het agentschap Telecom verder zal gaan.
ik ga verder zoeken.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 05-12-2002 23:23 ]

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 08:27

Kr3Kr

Melpomene

ARD heten die knakkers toch? ga gewoon eens langs de politie, die weten allicht meer ;)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
Stuur me maar zo'n ding uit je icoon ;)
haal ik het zelf wel weg :)

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
mastericter schreef op 05 december 2002 @ 23:20:

--------------------------------------------------------------------------------

Sure
Ga mij maar wijsmaken dat je van groningse volksliedjes houdt.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 23:27 ]

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-12 15:59
Tja verkeer en waterstaat zoals hierboven vermeld.

maar je kan ook een ander dat werk laten doen.
bel je kabelmaatschapij en vertel dat je slechte ontvangst hebt en dat er meerdere in de straat last van hebben.
vertel er dan ook bij dat er een aantal zendmasten staan en een beetje kabelbedrijf komt meten en stuurt de gegevens door.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 23:28 ]

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Kr3Kr schreef op 05 December 2002 @ 23:23:
ARD heten die knakkers toch? ga gewoon eens langs de politie, die weten allicht meer ;)
De RCD (Radio Controle Dienst) bedoel je.
Ik ben al aan het zoeken naar een site maar kan deze net zo snel vinden.
Ik denk dat een telefoontje naar het plaatselijke politiebureau sneller en beter is. Dan krijg je meteen het nummer van de RCD.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jut ja. Aangifte doen van eh elektromagnetisch veld-verstoring :)

==
hoi

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

aah hiero:
Agentschap Telecom is verantwoordelijk voor de uitvoering en handhaving van het beleid op het gebied van draadloze telecommunicatie.

De drie hoofdtaken zijn het verwerven, uitgeven en beschermen van frequentieruimte.

Op deze site treft u alle actuele informatie aan over en van de agentschap Telecom. Met vragen kunt u terecht bij het Call Center (050) 587 74 44 werkdagen 8:00 - 17:00 uur of e-mail
bron: http://www.agentschap-telecom.nl/

blijkbaar hebben ze sinds de verhuizing naar het andere ministerie ook een andere naam gekregen. weet zeker dat het eerst anders heette.
fietste er vroeger op weg naar school altijd langs.

[ Voor 102% gewijzigd door job op 05-12-2002 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm groningen is 20 minuten rijden })

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 23:26:
Stuur me maar zo'n ding uit je icoon ;)
haal ik het zelf wel weg :)

quote:
mastericter schreef op 05 december 2002 @ 23:20:

Sure
Ga mij maar wijsmaken dat je van groningse volksliedjes houdt.
niet groningse maar wel tilburgse !

Verwijderd

politie , uw vriend

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
gewoon politie bellen, die zijn daarvoor, is illegaal namelijk en politie kan er wat aan doen, rijkswaterstaat zou er toch ook de politie op af sturen

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12 09:07

DaRoot

Some say...

Bij ons heeft dat agentschap de naam Brouwer... gemiddelde tukker heeft er wel van gehoord...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

UEHH WAAR woon jij in groningen,
Bij ons in Veendam hadden wij ook het zelfde probleem!!
Naar de politie geweest en binnen 8 dagen opgelost....
Het helpt ook als je ff een stukje opneemt als die 'DJ" wat zegt op de radio enzo kunnnen met zijn stem nakijken of het ook hij het ook echt is...

Verwijderd

Mocht het allemaal niet opschieten: Doe hetzelfde als de Tuftufclub met flitspalen doet: 's nachts de oplaadbare flex mee en weg met die palen.
Weg met de elektroterroristen!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12 18:23
Kijk even op de site van divisie telecom. http://www.rdr.nl

Deze moeten minimaal 3 storingen binnen hebben gekregen voordat ze wat doen overigens. Misschien is het verstandiger om even met deze heren gaan praten, want je helpt ze wel aan een mooie boete van minstens 500 piek.

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Heeft de gemeente hier geen rol?

Verwijderd

bel ff naar de de politie en vraag het nummer van de radio controle dienst en bel die en leg het uit wie wat waar en hoe en dan ondernemen hun actie. heb het zelf pas gelden nog gedaan en 3 dagen later was het over en nooit meer last van gehad.
maar daar moet voor minimaal 500 watt aan zend vermogen liggen anders gaat je monitor niet storen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 13:15:
Maar daar moet voor minimaal 500 watt aan zend vermogen liggen anders gaat je monitor niet storen.
Net als bij speakers zegt het vermogen aan watt helemaal niks, dit is meer afhankelijk van andere zaken, bv de richtingsgevoeligheid is een hele grote factor en het soort signaal wat er verzonden wordt FM of SSB.

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 10:58
Het tel. numer van Ministerie van Economische Zaken, Agentschap Telecom (voorheen RCD, RDR, IVW Divisie Telecom) is 0505877444.

Verwijderd

en anders maak je een mooie vuurpijl of rotje ( niet een kleintje :P ) aan die palen :).

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12 23:38
Of check eens bij de gemeente of ze wel een (bouw)vergunning hebben voor die masten >:)

• The Dolf
  • Niet online
Ga samen met je burman en nog een slachtoffer naar de pliesie en doe aangifte.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Heb nog wel lawine pijlen te koop voor je. Heb er nog wel genoeg voor een paar zendmasten.

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

De appartuur die jij gebruikt kun je inleveren bij de fabrikant en deze zorgt er kostenloos voor dat jou apparaten tegen zend signalen beschermd worden

(vaak een kleine ingreep die ze weg laten om kosten te besparen)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12 18:22

JeroenT

hoi!

Gewoon een naaldje in hun coax kabel prikken , succes gegarandeerd :D :P

/serieus

Neem contact op met je kabelmaatschappij en die zorgen wel voor de rest ;)

Verwijderd

zeef schreef op 06 December 2002 @ 14:24:
Of check eens bij de gemeente of ze wel een (bouw)vergunning hebben voor die masten >:)
hij zei al dat er 7 stonden zonder vergunning

Verwijderd

Als het PLL-gestuurde zenders zijn is er niets aan de hand, maar blijkbaar zijn dit allemaal van die Yoko zelfbouwkitjes die de hele band vervuilen.
Aangeven die hufters!. >:)

• NightOwlNL
  • Laatst online: 02-10 21:19
effe een codewoord : ijzerzaag

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:50

aKra

Intentionally left blank.

Heb ik hier ook gehad, totdat de buurt zo kwaad werdt (ze zendde uit op de frequentie van Classic FM) hebben ze gewoon dat ding met bruut geweld aan een auto gehangen en hem omver gereden... >:)

En toen heeft ie hem weer opgebouwd en toen hebben we gewoon de politie het werk laten doen, was binnen notime weg.

Intentionally left blank.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:35
martijnn schreef op 06 December 2002 @ 13:08:
Misschien is het verstandiger om even met deze heren gaan praten, want je helpt ze wel aan een mooie boete van minstens 500 piek.
was dat nou voor kul, dat doen ze toch zelf door illegaal te zenden. Ze weten vast dat dat niet mag.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• lordsnow
  • Laatst online: 11:08

lordsnow

I know nothing

Moet je wel mee oppassen... straks is 't dat hele achterlijke klote-dorp tegen jou.

Je kan idd beter eerst 's vragen of ze hun zender niet 's kunnen aanpassen om de spiegels weg te krijgen en weet ik veel wat er nog meer loos is.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:35
lordsnow schreef op 07 December 2002 @ 11:20:
Moet je wel mee oppassen... straks is 't dat hele achterlijke klote-dorp tegen jou.

Je kan idd beter eerst 's vragen of ze hun zender niet 's kunnen aanpassen om de spiegels weg te krijgen en weet ik veel wat er nog meer loos is.
nadeel is dan wel dat als je ze daarna alsnog aangeeft, ze meteen weten wie het was, misschien beter stil houden ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 23:29:
[...]

Hmm groningen is 20 minuten rijden })
Lekker ben jij aan het werk zeg. Doe jij niks wat illegaal is? Er is vast een andere oplossing. Ik ben vroeger zelf ook bezig geweest met het uitzenden van signalen op de 3 meter. En als het zo erg stoort. Moet het een zender zijn die in een straal van 100Meter staat of minder..

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-12 21:44
Mss gewoon eens een petitie doen ofzo waarin alles duidelijk uitgelegd staat.
Maar daarmee rondgaan is nat. wel veel werk :)

En trouwens dat ie weet wie het is, is toch niet zo erg? Jij bent in je recht. Hij niet. En liever in z'n gezicht dan achterbaks te doen lijkt me. Die mensen zullen ook wel zo slecht niet zijn, en voor rede vatbaar.

[ Voor 51% gewijzigd door ShadowrunR op 07-12-2002 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
NL1PSR schreef op 07 December 2002 @ 11:38:
[...]

Lekker ben jij aan het werk zeg. Doe jij niks wat illegaal is? Er is vast een andere oplossing. Ik ben vroeger zelf ook bezig geweest met het uitzenden van signalen op de 3 meter. En als het zo erg stoort. Moet het een zender zijn die in een straal van 100Meter staat of minder..
ja , jzus }:O

Wil je ruilen ?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-12 21:53
zeef schreef op 06 December 2002 @ 14:24:
Ik geef de adviseur het advies om dit topic nog eens grondig te gaan lezen want dit is al lang gezegt, 7 palen zonder vergunning

Gewoon ff pliesie bellen, niet dat die er wat aan gaan doen hoor, denk het iig niet :z

Verwijderd

heb jij in friesland ergens iets gemeld? zijn namelijk een aantal gepakt.. zo ja..waar woon je..willen ze ff langskomen >:)

Verwijderd

380 op hun palen zetten boem weg zend apparatuur :D

• PD2JK
  • Laatst online: 14:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dan bel je ze toch op? Ze zeggen hun 06-nummer om het uur meestal. En dan zeg je gewoon dat je last hebt van hun storing.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12 13:10
ja ga eens kijken van wie je last hebt.
als het een radio piraat is,dat is dat wel op te lossen,al kost het wat moeite,zo'n zender is vaak zelf gebouwd en stoort altijd.
als het een 27mc 'er is valt er vaak goed mee te praten en kan het opgelost worden.
ik ben zelf ook zendamateur op 11 mtr en de buurman had ook last,hij kwam bij mij aan de deur en ben er mee gestopt,nu ben ik alleen mobiel.
en het klopt dat je bij de rdr moet zijn voor dat soort dingen,maar ga ff bij die mensen langs,want voor je het weet heb je onvrede onder elkaar en dat is niet de bedoeling,met een beetje moeite is er zeker een oplossing,er zijn technieken zat om storing op te lossen.
suc6 ermee

mijn systeem.

Verwijderd

klein gaatje in een van de palen boren, volproppen met strijkerkruid, een heeeeeele lange lont, aansteken en vervolgens een wereldrecord 1000 meter neerzetten. })

• m-m
  • Niet online

m-m

Maverick schreef op 07 december 2002 @ 11:22:
[...]

nadeel is dan wel dat als je ze daarna alsnog aangeeft, ze meteen weten wie het was, misschien beter stil houden ;)
precies met dat soort volk wil je geen ruzie. Gewoon de Divisie Telecom er op af sturen. Dat kunnen zoveel mensen geweest zijn... Als er eerst een knakker op de stoep staat te dreigen (Waar ze uiteraard niet naar luisteren) en vervolgens staan er controlleurs op de stoep dan weten ze hoe laat het is. En jouw dubbelglas en een stoeptegel weten dat dan ook. :{

Verwijderd

ut is inmidels een tijdje geleden hoe is het nu met baggerboer fm zijn ze uit de lucht??
Pagina: 1