Stille bigtower kast???

Pagina: 1
Acties:

• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:45

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stille server kast (big tower formaat).
Met minimaal 4x 5,25 bays en plaats voor 3 harde schijven.
Zijn er uberhaupt big towers met 12 cm fans??

De server die er in moet is een PIII 500 met 256 MB intern.
Het hoeft dus geen tweak bak te zijn, als ie maar stil is, want ik wil snachts ook nog een beetje kunnen slapen :)
Thanx for the input :+

Everybody has one :P

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:19

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik heb nog nooit een kast lawaai zien maken :P

Ga zoeken naar stille voedingen, daar heb je meer aan.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

een PIII 500 hoeft niet persee super gekoeld te worden dus een 120MM fan is een beetje overdreven een paar goede (stille) 80MM doen het denk ik ook zeer goed.
Enne wat mag de kast gaan kosten?
als je echt stilte wil hebben neem gewoon een Papst 8412N/2GL - 80 x 80 x 25 mm. die heb ik ook in mijn server zitten heerlijk stil (is ook een PIII 650)

[ Voor 11% gewijzigd door loodgieter op 05-12-2002 23:10 . Reden: ff link gemaakt ]

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Euhm de kast mag tussen 100 en 200 Euro kosten :)
Lijkt met toch een redelijk budget?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:04

DinX

Motormuis

Voor dat budget zou je een chieftec maxi kunnen kopen.
Maar de pc die jij hebt produceert nu niet bepaald veel warmte.
Hij heeft wel geen plaas voor 120mm fans. Je kan er 4 80mm fans in kwijt (met klik-systeem) en bovenaan 1 90mm.

Er zijn 6 5.25 bays en plaats voor 6 harde schijven binnen in de kast (2 rekjes die je er kan uitklikken)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

DinX schreef op 05 December 2002 @ 23:45:
Chieftec-Dragon
Kast staat hier... Alleen de voeding maakt al meer lawaai dan mijn 2e (3 jaar oude)systeem met een P3 erin inclusief 3 Fans + processorfan.

ARME AOW’er

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, kheb er wel een enermax voeding insteken :)
Maar als de voeding wat veel lawaai maakt kan je nog altijd een papst erin steken ofzo

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
DinX schreef op 05 December 2002 @ 23:45:
Maar de pc die jij hebt produceert nu niet bepaald veel warmte.
Ben wel van plan er 3 120 GB 7.200 rpm HDtjes erin te plaatsen, dat produceert toch wel enige warmte lijkt me?

Verwijderd

ikwilhet schreef op 06 december 2002 @ 00:14:
[...]

Ben wel van plan er 3 120 GB 7.200 rpm HDtjes erin te plaatsen, dat produceert toch wel enige warmte lijkt me?
en geluid...

• DinX

DinX

Motormuis

2 van de 4 80mm fan-houders in zo'n chieftec maxi zitten dus voor (in eigenlijk) het rekje waar je je schijven inschroeft :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48

Sick Nick

Drop the top!

als je het echt stil wilt hebben moet je kijken naar een 2e hands dell kastje ofzo. Die dingen zijn echt smerig stil. Een ruimte met 50 dell optiplex g240 bakken en je hoort ze gewoon niet. Echt schitterende kastjes zijn dat.

Drive Bays
Two internal 3.5" X 1" hard drive
Two external 3.5"
Two external 5.25"

Dus je hd's passen er prima in, alleen die 4 drives word lastig :P

Afbeeldingslocatie: http://www.euro.dell.com/images/global/products/optix/stand_gx150.jpg

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

GF

Heb net ook chieftec dragon bigtower gekocht bij perfectsystems. Nie zo super duur (95 euro voor zwart). En dan koop je er een enermax voeding + koelers bij. Zijn erg stil. Verder is die kast behoorlijk isoleren zonder matten hiero :p

BTW. nieuwere versie van dragon serie zit achter bovenaan geen 92mm fan meer :(. (teminste dat zeiden ze dat het de nieuwere versie was :?)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
GF schreef op 06 December 2002 @ 17:24:
Heb net ook chieftec dragon bigtower gekocht bij perfectsystems. Nie zo super duur (95 euro voor zwart). En dan koop je er een enermax voeding + koelers bij. Zijn erg stil. Verder is die kast behoorlijk isoleren zonder matten hiero :p

BTW. nieuwere versie van dragon serie zit achter bovenaan geen 92mm fan meer :(. (teminste dat zeiden ze dat het de nieuwere versie was :?)
Ik heb vorige week een Dragon Bigtower gekocht (zonder deurtje), en daar zit boven de voeding wel een plaats voor een 90mm fan.

Verwijderd

GF schreef op 06 december 2002 @ 17:24:

Wat zit er nu dan op die plaats? heb je nog wel dat losse achterplaatje?

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

GF

Bij mij kan de psu alleen rechtop en er zit geen ander plaatje bij om hem plat te te kunnen leggen. Ook zou ik dan zelf een 92mm blowhole moeten dremelen. Maar goed achteraf maakt het me nie zoveel uit want heb ook 2 fans in voeding nu zitten.

Ik heb btw wel deurtje. Vind ik tevens ook wel mooier. Kan ik m'n witte frontjes van cd drives wegwerken :p

[ Voor 19% gewijzigd door GF op 08-12-2002 12:03 ]

Pagina: 1