Prometia ... ?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:52

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Ik ben weer in een gekke bui, maar toch serieuse bui...

Ik lees af en toe hier dat iemand "Prometia" koeling heeft, nu is mijn vraag, werkt dit nou echt dondersgoed qua performance? Want dan wil ik wel echt geld er voor uit geven, een ultiem moederbord + geheugen, maar dan wel AMD Powered, en komen die nou echt ver of kan ik beter geld uitgeven aan P4 omdat die gewoon verder halen etc. :?

Kan iemand me 'n beetje op weg wijzen en dergelijk?

offtopic:
De search gaf me niet echt precies wat ik zocht...

En Google gaf me niet echt begrijpbare talen :(

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:41

talin

ES-MA

een P4 op 4,2 vindt ik best goed .
of dat met een AMD ook te halen is weet ik niet , maar ode je best zou ik zeggen .

promethia is het best " betaalbare " wat er nu te doen is .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• aKra

aKra

Topicstarter
Ja, owkee, maar is het ook echt nuttig, want ik wil m'n systeem onbewaakt aan hebben kunnen staan...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 19:40
Vraag AP versteeg eens, die weet er wel meer van :D
Misschien kan die je wat tips geven :o

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:41

talin

ES-MA

aKra schreef op 05 december 2002 @ 22:28:
Ja, owkee, maar is het ook echt nuttig, want ik wil m'n systeem onbewaakt aan hebben kunnen staan...
ik weet niet hoe goed jij bent , maar als ik een systeem bouw durf ik hem dag en nacht aan te laten staan .

is het nuttig ? nee natuurlijk niet ! mensen in 3de wereldlanden helpen is nuttig , alhoewel , je kunt natuurlijk een }:O laten draaien om ziektes helpen oplossen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• aKra

aKra

Topicstarter
Nee, kijk, ik bedoel krijg ik er echt veel voor terug of kan ik hem net zoals m'n waterkoeling in een hoekje terugvinden?

• aKra

aKra

Topicstarter
Mij gaat het vooral om de AMD :D

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10

Wimo.

Shake and Bake!

Tjsah.. het koelt fantastisch.. das een feit. Maar of het nou veilig is :/ Ik zou iig NOOIT m'n pc van 1000enden euros onbemand achterlaten met een prom eraan ... stel je voor dat het misgaat :X

• aKra

aKra

Topicstarter
Ja, precies, maar dat wil ik dus niet hebben, ik wil gewoon dag & nacht kunnen grazen :D

Maar, of het ook nuttig is voor AMD's?

Want dan koop ik wel 'n 2***+ die unlocked is...

Verwijderd

grazen kan je wel, maar dan moet je wel je condens probleem verhelpen en geen MAX oc hebben draaien maar net iets daaronder.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wimo. schreef op 05 December 2002 @ 22:42:
Tjsah.. het koelt fantastisch.. das een feit. Maar of het nou veilig is :/ Ik zou iig NOOIT m'n pc van 1000enden euros onbemand achterlaten met een prom eraan ... stel je voor dat het misgaat :X
Het wordt professioneel verkocht dus vertrouwen erin mag best.

Overigens denk ik dat als je een zeer recente AXP2800+, nforce2 boardje en PC3200 erop zet, dat je best ver moet kunnen komen.

In ieder geval lijkt het me dat je processor eerder stop door te hoog voltage dan door temperatuur. (Dan zou hij zowat 100 graden Celsius in temp moeten stijgen)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wimo. schreef op 05 december 2002 @ 22:42:
Als het bemand misgaat dan ben je ook te laat hoor en is alles ook kapot.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• aKra

aKra

Topicstarter
Owkee, weet denk ik wel genoeg, niet doen dus :X

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06

DinX

Motormuis

Wimo. schreef op 05 December 2002 @ 22:42:
En je PC onbemand achterlaten met een gewone cpu-fan die het kan begeven doe je wel ?
En je koelkast laat je toch ook onbemand achter.

Ik zie er eigenlijk geen probleem in. De eerste nacht dat ik waterkoeling had draaien was ik ook ongerust. Maar dat went wel eens je ziet dat er maar weinig kan misgaan.

En als er echt iets mis gaat met het koelsysteem zelf en je daardoor schade oploopt denk ik toch dat je dit kan verhalen op Prometeia

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
Alleen niet doen als je geen vertrouwen hebt dat je t 100% goed in elkaar zet.
Maar goed, tzelfde geld voor lucht en waterkoeling.
Dus als je bang bent dat je iets fout doet, laat dan een ander je computer in elkaar zetten.

XBO: Michaël#3318

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

The Dolf schreef op 05 december 2002 @ 23:00:
[...]

Als het bemand misgaat dan ben je ook te laat hoor en is alles ook kapot.
Mjah.. misschien dat je dan nog een videokaartje kan redden :*)
Het wordt professioneel verkocht dus vertrouwen erin mag best.
Blind vertrouwen in zoiets zou ik dus nooit hebben.. hoe proffesioneel het ook is..

edit:
En je PC onbemand achterlaten met een gewone cpu-fan die het kan begeven doe je wel ?
En je koelkast laat je toch ook onbemand achter.
Ja, mijn cpu zal niet dood gaan als m'n koeler het begeeft.. je kan altijd zorgen dat je pc zichzelf uitzet bij te hoge temps.. En mijn koelkast zit niet vol met peperdure hardware..

[ Voor 30% gewijzigd door Wimo. op 05-12-2002 23:14 ]

Verwijderd

ik heb de eerste uren dat ik mijn prometeia had draaien hem al 2 uur 8ergelaten om in te burne.
moest kranten lopen, was wel beetje nerveus en thuis als een gek kijken maar draaide super stabiel op en toch redelijke OC.
als je alles goed doet is er nog maar een ding dat je moet verhelpen, CONDENS.
gewoon ff dubbelzijdige autotape op de 2 schroeven van de phasechanger doen (dat gedeelde dat op je processor komt) en er komt geen condens meer voor (teminste bij mij niet, hoe lang en hard ik ook OC helemaal geen druppeltje.)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je moet juist hard OCen, dan blijft ie warmer dus minder temperatuurverschil dus minder condens >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• petervandamned
  • Laatst online: 14-02 15:19
ik heb er 2 stuks bijna 24/7 draaien

1 piv 2,8 op 3,6
1 amd 2400+ op bijna 2800 mhz

ik moet mijn sig nog aanpassen maar mijn systemen wisselen elke maand :)

een prom is nu het beste wat ik heb voor OC-en

• aKra

aKra

Topicstarter
Hmmm... Krijg toch een beetje vetrouwen ingepraat, en waar kan ik hem het beste kopen?

(Liefst goedkoopste omdat ik een Gierige Nederlander ben :D)

Verwijderd

Bedenk wel goed waar je mee bezig bent, het is heel leuk maar bij het onzorgvuldig assembleren kan het aardig wat problemen met zich meebrengen (zelf geen ervaring mee). Gewoon goed isoleren. Voor de rest is het leuk speelgoed (check men sig, processor temp was -25). Succes

Verwijderd

Hij is in iedergeval bij www.oc-shop.nl te koop. Succes.

• petervandamned
  • Laatst online: 14-02 15:19
heheh oc-shop call me ;)

Verwijderd

talin schreef op 05 December 2002 @ 22:27:
een P4 op 4,2 vindt ik best goed .
of dat met een AMD ook te halen is weet ik niet , maar ode je best zou ik zeggen .

promethia is het best " betaalbare " wat er nu te doen is .
Tja, stikstof, maar dat kan iig niet met gewone koeling en ook niet dmv WC. Of je AMD moet stabiel blijven op 90graden

Verwijderd

Demoniac schreef op 06 december 2002 @ 09:18:
Je moet juist hard OCen, dan blijft ie warmer dus minder temperatuurverschil dus minder condens >:)
fout.
temp verschil tussen de core en de phasechanger word hierdoor groter en zal meer condens vormen.
als a.p. versteeg score wil neerzetten druipt het ook aan alle kanten door dit verscheinsel.
je moet dus zelf uitvogelen wat het best is.

Verwijderd

hey peter ik ben die goser waarmee je op de hcc een 2400+ hebt gekocht.
weet ik ook eens hoe jij heet op tweakers.
OC-Chop ruled, goede service!!!!
spreek uit ervaring, heb zelf een prometeia + assecoires (fout gespeld :'( ) bij hun gekocht.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Je durft wel je pc te laten staan met een fannetje van 8 euro die de boel moet koelen maar niet met een speciale koelunit van 500 euro HAHHAHA :P

Gekkie tuurlijk kan dat en is dat veilig ook 24/7

Bovendien is het het beste wat je kan krijgen als koeling op het moment. Met waterkoeling heb ik nog niemand -35 zien halen.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Interstice schreef op 07 December 2002 @ 00:39:
Je durft wel je pc te laten staan met een fannetje van 8 euro die de boel moet koelen maar niet met een speciale koelunit van 500 euro HAHHAHA :P

Bovendien is het het beste wat je kan krijgen als koeling op het moment. Met waterkoeling heb ik nog niemand -35 zien halen.
waterchillers zijn beter, ondanks dat het water maar -10 is.
dit komt door het feit dat water gewoon heel veel hitte kan opnemen en dit ook makkelijk weer afgeeft.
maarja die zijn er alleen nog maar in Amerika (60hz stroom ofzoiets)
nog ff geduld dus.

Verwijderd

is er niks voor een prometia te vinden dat net zoals bij waterkoeling je systeem uitzet wanneer er bijvoorbeeld geen waterflow meer te vinden is.
ff zoeken en dit kwam eruit... Dit is natuurlijk alleen bij waterkoeling maar is er nergens zo'n tool beschikbaar voor een prometia want genoeg mensen hebben er een (die misschien 24/7 loopt :P ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 12:33:
is er niks voor een prometia te vinden dat net zoals bij waterkoeling je systeem uitzet wanneer er bijvoorbeeld geen waterflow meer te vinden is.
ff zoeken en dit kwam eruit... Dit is natuurlijk alleen bij waterkoeling maar is er nergens zo'n tool beschikbaar voor een prometia want genoeg mensen hebben er een (die misschien 24/7 loopt :P ;) )
nou geloof me de prometeia is al meer dan een jaar op de markt en heb er nog nooit wat van gehoord.
de kans dat dit gebeurt is dus eigenlijk onmogelijk.
en mocht het gebeuren doet chip-con er nooit moeilijk over een nieuwe te leveren, en waarscheinlijk dus ook niet om de eventuele schade hierdoor.

• aKra

aKra

Topicstarter
Interstice schreef op 07 december 2002 @ 00:39:

Sorry hoor, maar meestal als m'n fan uitvalt wordt m'n proc te heet en is m'n proc kapot, maar als het gaat lekken dan kan ik bijna de helft van m'n PC afschrijven.

En ik koop geen fan van 8 Euro, ik heb nu 'n Swiftech erop zitten van 120 Euro omdat die goed koelt + er blits uit ziet.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Wacht eens even.. ben jij niet die gast die ooit eens een amd waterblok van me heeft gekocht en hem NOOIT heeft betaald?

Verwijderd

Wimo. schreef op 07 December 2002 @ 19:14:
[...]

Wacht eens even.. ben jij niet die gast die ooit eens een amd waterblok van me heeft gekocht en hem NOOIT heeft betaald?
dan is hij toch niet gekocht of ligt het aan mij })

Verwijderd

als de vaporiser/proc te warm wordt schakeld hij alles uit. No problemo ;)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hehe niet zo bijdehand he :P
Nog bedankt voor je biosen bdw :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 20:10:
[...]

als de vaporiser/proc te warm wordt schakeld hij alles uit. No problemo ;)
al wat producten voor je AOpen contest 2003 binnen?

Verwijderd

Wimo. schreef op 07 December 2002 @ 19:14:
[...]

hehe nee ik heb nog nooit een amd watergekoeld, alleen een pentium systeem.... Je zal me wel verwisselen met iemand anders :?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 23:04:
[...]

hehe nee ik heb nog nooit een amd watergekoeld, alleen een pentium systeem.... Je zal me wel verwisselen met iemand anders :?
Heb al een mailtje gestuurd.. regel dit wel met een mod

edit:

[rml][ OC] xp 1600@2100 :)[/rml]
mijn kersverse waterkoelsysteempje
grrr....

[ Voor 19% gewijzigd door Wimo. op 08-12-2002 00:04 ]

Verwijderd

Je vertrouwd toch ook op een diepvriezer???? Het is gewoon een diepvriezer in het klein. Meer niet! Waarom zou zo een ding niet te vertrouwen zijn? Ik heb meer vertrouwen in zo een ding als een fan van een Spire bijvoorbeeld!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 23:28:
[...]

Je vertrouwd toch ook op een diepvriezer???? Het is gewoon een diepvriezer in het klein. Meer niet! Waarom zou zo een ding niet te vertrouwen zijn? Ik heb meer vertrouwen in zo een ding als een fan van een Spire bijvoorbeeld!
dit is wel iets kouder als een diepvries maar idd. vertrouw ik dit ding meer als een simpel fannetje, bij mijn vriend schoot z`n computer laatst ook steeds uit, wij kijken fan dood, en dat na 2 maanden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 23:28:
[...]

yep, want als de fan er mee op houd. Gaat het stinken na een tijdje ;)

En als de prom er mee ophoud gaat het systeem uit.

• aKra

aKra

Topicstarter
Nee, owkee, het is dus wel duidelijk...

Ik denk dat ik gewoon zo'n kant en klare kast er van koop, en dan leuk mobo erin etc. :D

Verwijderd

bij www.space-promotion.nl hebben ze volgens mij ook van die kant-en-klaar kasten.

klik aan:
winkelen-prometeia-scroll naar onder :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 18:11:
bij www.space-promotion.nl hebben ze volgens mij ook van die kant-en-klaar kasten.

klik aan:
winkelen-prometeia-scroll naar onder :)
vergeet bij de prijs van de prometeia niet de cpu kit te berekenen.
deze kost namelijk ook nog is z`n 50euro.

• aKra

aKra

Topicstarter
Sorry dat ik het topic weer opgraaf maar aanschaf komt steeds dichterbij...

Aangezien ik niet veel moeite wil doen koop ik 'n kant en klare case, zoals 'little guy' al zei moet er 'n CPU Kit bij?

En dan op de Chip-Con site (Prometeia) staat 'n URL van supported motherboards, http://www.chip-con.com/motherboards.asp. Maar hoe zit dat als ik 'n moederbord wil die niet supported is? 8RDA+ van EPoX...

Wat moet een moederbord hebben voordat Prometeia erop kan :?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
erm dat mobo is een beetje nieuw en zal daarom nog wel niet op de site staan.

Ik denk dat het voornamelijk om de gaten rond de socket gaat

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
AMD systeem heeft geen gaten nodig. Er moet alleen voldoende ruimte rond de socket zijn. Je kan van de site een plaatje downloaden, dan uitprinten en uitknippen en op je mobo leggen. Op een 8RDA+ past ie trouwens hoor.

• aKra

aKra

Topicstarter
Het gaat dus om de gaten rondom de socket? :+

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

misschien handig, bij v&a staat een 2e hands prom

Verwijderd

aKra schreef op 24 december 2002 @ 09:22:
Sorry dat ik het topic weer opgraaf maar aanschaf komt steeds dichterbij...

Aangezien ik niet veel moeite wil doen koop ik 'n kant en klare case, zoals 'little guy' al zei moet er 'n CPU Kit bij?

En dan op de Chip-Con site (Prometeia) staat 'n URL van supported motherboards, http://www.chip-con.com/motherboards.asp. Maar hoe zit dat als ik 'n moederbord wil die niet supported is? 8RDA+ van EPoX...

Wat moet een moederbord hebben voordat Prometeia erop kan :?
8rda+ past ook.

Verwijderd

heel ff wa anders tussendoor...
ik zag voor deze Prometia prijzen van over de 500 euro !!!!!!!!!!

is dat nie zonde??
als je een andere proc koopt (andere vorm, of overstapt naar intel IPV AMD
dan past ie toch nie meer...
dit is utzelfde als bij waterkoeling, die blokken passen ok nie meer.

of hebbe jullie er wa op gevonde?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 17:08:
heel ff wa anders tussendoor...
ik zag voor deze Prometia prijzen van over de 500 euro !!!!!!!!!!

is dat nie zonde??
als je een andere proc koopt (andere vorm, of overstapt naar intel IPV AMD
dan past ie toch nie meer...
dit is utzelfde als bij waterkoeling, die blokken passen ok nie meer.

of hebbe jullie er wa op gevonde?
dan koop je een andere kit voor ongv. 45euro en alles past weer. >:)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 11:19:
[...]

Tja, stikstof, maar dat kan iig niet met gewone koeling en ook niet dmv WC. Of je AMD moet stabiel blijven op 90graden
Zoals hier wel vaker gepost, moet je een geoc'de AXP natuurlijk ook niet per MHz vergelijken met een p4. AXP's tegen de 3GHz zouden net zo goed een rating van zo'n 4500+ met zich meekrijgen.

Overigens zal je de 90 graden niet halen hoor, VER voor die tijd boot je comp al helemaal niet meer...

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 21:09:
[...]

vergeet bij de prijs van de prometeia niet de cpu kit te berekenen.
deze kost namelijk ook nog is z`n 50euro.
Hmmm, bij de oc-shop is dat dus echt niet zo he?
Spreek je uit ervaring? of is dit een lijnrecht doorgetrokken conclusie? (omdat coolance dat bijvoorbeeld doet, zo'n losse CPU-kit?)

bij mijn weten is zo'n CPU-kit alleen nodig als je (zoals in een van de bovenstaande posts staat) van amd -->Intel of andersom gaat.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• aKra

aKra

Topicstarter
Hmmm...

Die in de V&A is pokke duur... Kan hem namelijk nieuw voor 100 euro minder krijgen...

Verwijderd

aKra schreef op 25 december 2002 @ 10:49:
Hmmm...

Die in de V&A is pokke duur... Kan hem namelijk nieuw voor 100 euro minder krijgen...
Ik zou dan aboluut een nieuwe bij de oc-shop halen (heb je meteen goede support!)

Verwijderd

_Droopy schreef op 25 december 2002 @ 10:06:
[...]

Spreek je uit ervaring? of is dit een lijnrecht doorgetrokken conclusie? (omdat coolance dat bijvoorbeeld doet, zo'n losse CPU-kit?)

bij mijn weten is zo'n CPU-kit alleen nodig als je (zoals in een van de bovenstaande posts staat) van amd -->Intel of andersom gaat.
UR right!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Prometeia Rulez!!
Niet zo koud als LN2 maar daar heb je toch geen F##K aan :)
Wil je 24/7 het beste uit je systeem halen is Prometeia de ideale manier.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

justifire schreef op 25 December 2002 @ 13:09:
Prometeia Rulez!!
Niet zo koud als LN2 maar daar heb je toch geen F##K aan :)
Wil je 24/7 het beste uit je systeem halen is Prometeia de ideale manier.
Gvd zit me nou niet gek te maken............. ;)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hoe kan je nou twijfelen over een Prometeia??
Heb je het geld er voor liggen en wil je het beste??
Had ik allang in de winkel gestaan :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• aKra

aKra

Topicstarter
Daarom ga ik hem nu ook aanschaffen...

Ik zit alleen nog te dubben over het moederbord aangezien ik AMD wil runnen...

(EPoX 8RDA+ dacht ik aan...)

En, heel misschien wil ik eventueel net zoals jij dat doet een DUAL AMD doen, maar ik weet dat die moederborden niet zo overklokbaar zijn, heb er hier namelijk eentje staan die niet zo lief doet :(

Verwijderd

_Droopy schreef op 25 december 2002 @ 10:06:
[...]

toen ik mijn prometeia zocht ben ik veel zaken tegen gekomen die dit er niet standaard bij doen, dit was ongeveer 3 maanden geleden meschien dat ze het nu allemaal zo doen als OC-SHOP maar dat weet ik niet.
maar op bijv. http://www.space-promotion.nl lees ik dit nog,
De cpu kit en de voeding zijn apart verkrijgbaar .
waarscheinlijk hebben velen op dit topic bij OC-SHOP hun prometeia gehaald.
ik draai trouwens ook op een 8rda+ en draaid prima.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

aKra schreef op 25 December 2002 @ 23:30:
Daarom ga ik hem nu ook aanschaffen...

Ik zit alleen nog te dubben over het moederbord aangezien ik AMD wil runnen...

(EPoX 8RDA+ dacht ik aan...)

En, heel misschien wil ik eventueel net zoals jij dat doet een DUAL AMD doen, maar ik weet dat die moederborden niet zo overklokbaar zijn, heb er hier namelijk eentje staan die niet zo lief doet :(
Heb je het nou tegen mij??
Ik heb geen dual AMD hoor !!
Heb 1 AMD en me Geforce Prometeia gekoeld.
Geen dual processor setup dus.
Is wel cool als je dat gaat maken, maar vraag me af of Prometeia's nou wel echt nut hebben in zo'n setup.
Die processors moeten toch allebei op dezelfde snelheid lopen??
Sorry als ik iets stoms zeg, ik heb geen verstand van dual AMD systemen.

Pagina: 1