Toon posts:

Email adres "Pingen"

Pagina: 1
Acties:
  • 571 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aantal varianten van een email adres maar ik weet niet welk emailadres de juiste is. nou kan ik natuurlijk naar alle email adressen een test mailtje sturen en dan kijken op welke gereageerd wordt maar ik vroeg mij af of er een makkelijkere manier is.

een site of ip adres kun je gewoon pingen ik vroeg mij af of ik met email adressen ook iets kon doen waarmee ik hun bestaan kan aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
een emailadres pingen kan niet.
soms kun je op de website van degene waar je naar toe mailt het mailadres vinden, dus het domein wat staat achter @.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is dus een @home.nl account, ik ga ff kijken op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een idee, geen idee of t werkt, maar heeft iedereen die een mailadres heeft niet ook automagisch een webspace? misschien kun je vanuit t mailadres afleiden wat t webspace adres is en zodoende checken of t mailadres bestaat?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wat voor varianten zijn het precies ?

Als het namelijk varianten zijn waar het om achter het @ gaat, dan kan je zoals hierboven wordt gezegd ff op dat domein kijken en zien of het thema wel gaat over iets wat je verwacht van wat bij diegene hoort.

Mocht het voor het @ zijn, dan is de enigste mogelijkheid om gewoon naar allemaal te sturen. Mocht 1 van die dan die bestaan (wat trouwens ook geld voor een opties achter het @) dan krijg je een bounce mail terug. Dit krijg je al binnen enkele seconden en dan weet je dus ook wel e-mail bericht wel of niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 07:55
Een emailadres kun je natuurlijk niet pingen nee.

De site van die @home abbonee is te vinden op:
http://members.home.nl/Naam_die_normaal_voor_het_@_staat/

Succes ! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.