automatisch uitrollen van software

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:21

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
Ik zoek een tooltje/systeem/proggie wat het automatisch installeren van software op werkstations mogelijk maakt.
Eigenlijk zoiets als systems management server van microsoft, maar dan wat goedkoper (ik schrok een beetje wat dat gaat kosten voor 150 werkstations en 5 servers).

specs netwerk:
servers: w2k
werkstations: win98/me/2k/xp

Er hoeven dus niet hele OS'en geinstalleerd te worden (updates zouden wel mooi zijn); het gaat voornamelijk over losse programmatuur waarbij je bij een installatie bijvoorbeeld een snapshot kan maken en dan bijvoorbeeld op de server in een menuutje verschillende snapshots kan selecteren en de users waarvoor het bedoeld is. (Het liefst dus iets wat makkelijk in gebruik is)
Als er op de werkstations een aparte client hiervoor moet draaien is geen enkel probleem.

Bestaat er zoiets of is SMS de enige

(de search hier is echt kl#te en met google werd ik ook al niet veel wijzer)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67977

draai je ad ?? dan uitrollen via de ad.... gebruiker in juiste groep zetten, rechten erop en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67977

anders kijk hier eens :

Ghost 7.5 Probleem plz help

daar hebben ze het over uitrollen van software via ghost

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 67977 op 05-12-2002 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:38
Neem eens een kijkje op www.vai.nl. Misschien een demootje aanvragen van de VAI DeploymentCenter (c) ? :) Deze tool werkt parallel aan AD....
DeploymentCenter biedt uw organisatie de volgende voordelen:

• Minder werk en beter inzicht dankzij desired state softwaredistributie.
• Vermindert de benodigde administratie en de beheerlast van softwaredistributie.
• Inzichtelijk en direct softwaredistributiemechanisme.
• Integratie met Active Directory.
• Direct inzicht in de huidige situatie en gewenste situatie van een werkplek of server.
• Ontkoppeling van de technische en functionele aspecten van softwaredistributie.
• Automatische verdeling van de netwerkbelasting door load balancing en de on demand installatie van toepassingen.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar toevallig heb ik 2 dagen terug een presentatie van dit bedrijf bij mogen wonen. (we hebben wel al de ID-Suite in huisop de zaak) Het is redelijk eenvoudig en snel om via het DeploymentCenter software te distribueren naar zowel clients als servers. Het gaat gepaart met een soort Wizard achtige interface en je kunt zeer makkelijk schema's maken.

De andere tools die VAI heeft zijn trouwens ook best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mij staat bij dat een 2000 server met 2000 op de werkstations het zo al kon....

In een cursus rondom 2000 heb ik iets van een softwaredistributie gehad zonder extra tools...

Maar ten alle tijden kan je het login script gebruiken....

[ Voor 15% gewijzigd door memphis op 05-12-2002 22:25 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:21

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
Anoniem: 67977 schreef op 05 december 2002 @ 21:57:
draai je ad ?? dan uitrollen via de ad.... gebruiker in juiste groep zetten, rechten erop en klaar..
ik draai AD.
ik heb wel even lopen spitten, maar kan het kloppen dat dat uitrollen alleen met .msi kan? Hoe maak je zo'n ding?

Eigenlijk zoek ik ook iets wat installert/pusht naar een computer i.p.v. een user (zodat het pakket dus bij de pc aankomt, ongeacht de user), en kan het ook zijn dat dit alleen bij w2k machines werkt, of kan je bij computers (in AD users&comuters) ook zelf w98 pc's toevoegen waarbij dit dan werkt? ('k geef toe, ik ben te veel AD n00b).

Wat ook een probleem is, is dat we met erg veel verschillende programma's werken (ong. 200), en natuurlijk lang niet voor iedereen licenties hebben (maar een paar man werken met een bep programma, de rest weet geeneens van het bestaan af :) ), dus lang niet alles moet op alle werkstations komen. Overzicht is dus wel van belang.
DJTimo schreef op 05 december 2002 @ 22:17:
Neem eens een kijkje op www.vai.nl. Misschien een demootje aanvragen van de VAI DeploymentCenter (c) ? :) Deze tool werkt parallel aan AD....

[...]

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar toevallig heb ik 2 dagen terug een presentatie van dit bedrijf bij mogen wonen. (we hebben wel al de ID-Suite in huisop de zaak) Het is redelijk eenvoudig en snel om via het DeploymentCenter software te distribueren naar zowel clients als servers. Het gaat gepaart met een soort Wizard achtige interface en je kunt zeer makkelijk schema's maken.

De andere tools die VAI heeft zijn trouwens ook best leuk.
Dit is dus een soort plug in voor de manier van voske1234 (als ik het goed begrijp).
Maar (wat ik uit de beschrijving en screenshots begrijp werkt dit ook met .msi.
Voor de rest lijkt dit wel erg overzichtelijk.
Ik zal het iig voorleggen aan mijn collega sysadmins

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien met sysdiff een image maken en die op andere stations "installeren"

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 22:40

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Pagina: 1