Toon posts:

veel mensen postgeil...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat me opvalt op dit forum is dat er in veel topics (die serieus geopend zijn in techfora) de 1e 5 - 10 replys vaak replys zijn waar de topicstarter niets aan heeft...

voorbeeldjes uit CME :)

LEDs en Weerstanden
PC starten met sleutel??
[rml][ CCFL] Aluminium toepassing..[/rml]
5 volt mod op voeding

nou wil ik niet de moraalridder uithangen ;) het viel me alleen erg op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja topics moeten vaak n beetje op gang komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
:>
Of valt dit daar ook onder :?

Op een begeven moment heeft een echte expert er geen zin meer in en plaatst iets nuttigs :+

[ Voor 62% gewijzigd door supakeen op 05-12-2002 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik vind dat iemand die machtsgeil is er iets aan moet doen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het kan nog erger.. vanavond ook al een paar keer gezien...

leg je aan iemand uit hoe ie iets moet doen (wat ik heel zeker weet dat ik het allemaal goed uitleg) komt er een of andere n00b die zecht van "NEE OP DIE MANIER SLOOP JE JE PROC!!!"

dan heb ik zoiets van k*tn00b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmental schreef op 05 December 2002 @ 21:49:

Dennis !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

De meeste replies worden niet gedaan hoor, om een post erbij te hebben of om de topicstarter te pesten. Vaak wel goedbedoeld, en als het echte bullshitreplies zijn vertrouw maar op onze Rode Vriendjes, die de reply naar de prullenbak verwijzen en een fijne aantekening bij de user neerpleuren :P

Ik vind het trouwens wel meevallen in het pc starten met sleutel-topic, de enige die ik bekeek

LEDs en Weerstanden -> UTFS-vraag
PC starten met sleutel?? -> postings zijn allemaal goed bedoeld, alleen zijn ze een beetje tegenstrijdig
[rml][ CCFL] Aluminium toepassing..[/rml] -> rare vraag, maar toch allemaal wel redelijk behulpzame posts :?
5 volt mod op voeding -> Searchvraag, er wordt UTFS geroepen, maar daar is gelukkig een policy tegen.

[ Voor 54% gewijzigd door m-m op 05-12-2002 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Als jij het hebt over CME, dit heb ik een paar dagen geleden ook al "het" forum genoemd waar nou niet echt hoogstaande replies worden geplaatst. Meestal als ik daar de eerste 5 replies bekijken van een topic is dit meestal iets als: "Resize die plaatjes eens man", "Kruisjes!!!!!!1111111", "Mooie mod man", "Alleen de afwerking had wat beter gekund". Als er echt replies zijn waar je je aan ergert kun je ze gewoon in Schop een Modje plaatsen, maar daar moet je niet mee overdrijven, het hoort gewoon bij de "sfeer" die daar is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m-m schreef op 05 december 2002 @ 21:55:
De meeste replies worden niet gedaan hoor, om een post erbij te hebben of om de topicstarter te pesten. Vaak wel goedbedoeld, en als het echte bullshitreplies zijn vertrouw maar op onze Rode Vriendjes, die de reply naar de prullenbak verwijzen en een fijne aantekening bij de user neerpleuren :P

Ik vind het trouwens wel meevallen in het pc starten met sleutel-topic, de enige die ik bekeek

LEDs en Weerstanden -> UTFS-vraag
PC starten met sleutel?? -> postings zijn allemaal goed bedoeld, alleen zijn ze een beetje tegenstrijdig
[rml][ CCFL] Aluminium toepassing..[/rml] -> rare vraag, maar toch allemaal wel redelijk behulpzame posts :?
5 volt mod op voeding -> Searchvraag, er wordt UTFS geroepen, maar daar is gelukkig een policy tegen.
dan moet jij dat topic voor de grap eens helemaal lezen....

Ik weet wel dat 90& goed bedoeld is, maar ik heb zoiets van als je het niet zeker weet, post het dan niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 22:07:
[...]

dan moet jij dat topic voor de grap eens helemaal lezen....

Ik weet wel dat 90& goed bedoeld is, maar ik heb zoiets van als je het niet zeker weet, post het dan niet....
welk?
jij had het btw over de eerste 10 replies :P

[ Voor 9% gewijzigd door m-m op 05-12-2002 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postgeil, ik :X :P ??
haha, nah, ik heb vandaag weer eens flink wat n00bs geholpen in de niet-hk-secties *D ;)

Enfin, in de hk vind ik wel dat er sommige bij zitten die "lol :)" antwoorden (namen die dat gewoon alleen maar doen) en volgens mij inderdaad alleen om de posts....

Wanneer gaan die hk-posts er eens af? Ik kan mij namelijk niet indenken dat ik 5000 posts ofzo heb aan techposts :D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m-m schreef op 05 December 2002 @ 22:10:
[...]

welk?
jij had het btw over de eerste 10 replies :P
ik heb het tot aan mijn post gelezen (ergens 2e pagina) en na al die reply's was het nog steeds niet duidelijk...

zo'n vraag moet na 2 a 3 reply's toch wel duidelijk zijn beantwoord of niet soms ?

ik heb het dus over het sleuteltopic

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
er zijn id wel veel mensen die veel nutteloze post doen jah in tech forums :(

maar meestal filteren de mods het er wel uit >:)

[ Voor 8% gewijzigd door _MaLa_ op 05-12-2002 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik geef toe: Ik post ook af en toe onzin in een techforum.

Maar als er 99 mensen roepen dat een mod mooi is uitgevoerd, weet ik ook wel wat de 100e zegt.

Ze kunnen beter zeggen wat er NIET mooi is, een randje slordig afgewerkt ofzo, waar de starter niets over heeft gemeld. En geen mening geven die lijkt op 'Ik vind hem lelijk, de afwerking is goed, maar ik vind hem niet mooi'.

En ja, Ask a silly question, get a silly answer.
zwaar probleem memory stick! is daar een goed voorbeeld van.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Resistor schreef op 05 december 2002 @ 22:23:
Ik geef toe: Ik post ook af en toe onzin in een techforum.

Maar als er 99 mensen roepen dat een mod mooi is uitgevoerd, weet ik ook wel wat de 100e zegt.

Ze kunnen beter zeggen wat er NIET mooi is, een randje slordig afgewerkt ofzo, waar de starter niets over heeft gemeld. En geen mening geven die lijkt op 'Ik vind hem lelijk, de afwerking is goed, maar ik vind hem niet mooi'.
Maar dat is ook niet echt tof, post je een mod dan krijg je alleen maar negatief geneuzel naar je hoofd. Je dumpt iets in CME omdat je er trots op bent, en als de mensen het ook mooi vinden, zeggen ze dat. Part of the scene, zegmaar :P Als mensen het echt zo erg vinden dat je daarmee zo makkelijk 'techposts kan scoren', laat CME dan niet meer meetellen oid, mij een zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48

Corn

Raar jongetje

Idd.... Gaat het nu alleen om de techposts? Dan ben je dus gewoon echt een loser. Als er ook maar IEMAND van wordt verdacht dan mag diegene direct een OW krijgen, desnoods meer. In CME hooooren keesmods, dat is juist het grote idee. Als jij iets ontzettend moois hebt gemaakt, waar je heel lang aan bezig bent geweest, dan wil je die toch zeker aan iedereen laten zien? Iedereen wil dat. Dus gun het die mensen, en jah: tuurlijk krijg je mensen die zeggen dattie mooi is. Dat is juist het mooie ervan, als jouw mod mensen kan laten denken dat ze dat ook kunnen enz enz. Je kunt er mensen mee inspireren, en er zijn er dan ook gewoon bij die een bericht posten omdat ze het gewoon een erg mooie mod vinden, en de topicstarter willen prijzen voor creativiteit, orginaliteit en skillz. Laat dus vooral de mods erin staan, daar is cme tenslotte voor. Tuurlijk, er blijven altijd vragen over die gesteld worden, daar is het forum ook heel belangrijk voor. Als iedereen de tags blijft gebruiken dan wordt het forum net en overzichtelijk, iets wat nu ook al goed gebeurd imho. Ik persoonlijk erger me meer aan de losers die niet eens de faq lezen of de search gebruiken. Dat soort topics irriteren me mateloos. Laat daar meer controle op zijn, en zorg ervoor dat er genoeg (Light)modjes aanwezig zijn om Topictitels te editten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

m-m schreef op 05 December 2002 @ 22:29:
[...]

Maar dat is ook niet echt tof, post je een mod dan krijg je alleen maar negatief geneuzel naar je hoofd. Je dumpt iets in CME omdat je er trots op bent, en als de mensen het ook mooi vinden, zeggen ze dat. Part of the scene, zegmaar :P Als mensen het echt zo erg vinden dat je daarmee zo makkelijk 'techposts kan scoren', laat CME dan niet meer meetellen oid, mij een zorg.
Inderdaad, het showen van mod's is het hele idee van CME...

Daarnaast, als iemand echt alleen maar bij elke willekeurige mod even post dattie het mooi vind, gaat het vanzelf wel opvallen en word die user vanzelf wel aangesproken lijkt me.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 17:16
Cornholio2001 schreef op 05 december 2002 @ 22:39:
een heel lang verhaal, waar ik het totaal mee eens ben.
mensen hebben veel tijd en geld in hun mods gestoken en willen dat hier laten zien, daar horen nu eemaal opmerkingen bij als "goed gedaan" enzo
waarom zou je anders modden, niet om alleen maar zelf naar te kijken.
je wilt dat zoveel mogelijk mensen het zien en daar is dit forum nu eenmaal een beetje voor bedoeld.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Leip ben je als je postgeil bent...

Ik heb zo langzamerhand iets van trek aub die HK posts er weer es af want anders denken mensen nog dat ik een enorm meubel ben hier ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Azrael schreef op 05 december 2002 @ 22:45:
Leip ben je als je postgeil bent...

Ik heb zo langzamerhand iets van trek aub die HK posts er weer es af want anders denken mensen nog dat ik een enorm meubel ben hier ;(
En dat is natuurlijk niet zo 8)7

offtopic:
Zo, weer lekker een post gescoord >:)

Toch maar ontopic: Ik kom te weinig in CME, en heb mij visie daar reeds op gegeven. Ik snap niet dat mensen zich uberhaupt zorgen maken of het techposts zijn of niet. Er wordt alleen naar gekeken als je nog geen HK-access hebt, maar als iemand loopt te techspammen valt dit altijd vrij snel op. Zodra je HK-access hebt maakt het niet meer uit of je posts wel of niet tech zijn. Alleen als de HK posts er af zijn kan het voor redelijk wat mensen schelen, maar als ze daarover gaan zeuren wordt dat waarschijnlijk wel genoteerd :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me hoopt voor Compubiter dat de LA posts er ook niet afgetrokken worden. . . ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat mij betreft wordt de hele postcount niet meer in het profiel gezet :). Veel mensen blaten maar wat om maar wat te blaten

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 22:11:
Postgeil, ik :X :P ??
haha, nah, ik heb vandaag weer eens flink wat n00bs geholpen in de niet-hk-secties *D ;)

Enfin, in de hk vind ik wel dat er sommige bij zitten die "lol :)" antwoorden (namen die dat gewoon alleen maar doen) en volgens mij inderdaad alleen om de posts....

Wanneer gaan die hk-posts er eens af? Ik kan mij namelijk niet indenken dat ik 5000 posts ofzo heb aan techposts :D O-)
kom jij wel eens buiten de hk dan :P

ontopic:

Vind het wel meevallen met het postgeil zijn van sommige tweakers, natuurlijk er zit bij elk topic wel een paar slechte replies in.. maar goed dat zal je nooit tegen kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 00:59:
/me hoopt voor Compubiter dat de LA posts er ook niet afgetrokken worden. . . ;)
* Compubiter maakt het niet uit als die er worden afgetrokken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik denk dat mensen juist geil worden van al dat aftrekken.

Met het scheiden op soort posts geef je juist aan dat het begrip postcount een inhoud met waarde heeft.
Je laat zien dat dit niet zo is door de mensen onafhankelijk van postcount te behandelen.
Maar misschien is er wel een verschil.
En misschien is het wel goed dat er een verschil is.
Maar misschien moeten we ons niet zoveel bezig houden met wat goed en slecht is.

Warrig gebazel van een rare knakdoos, niet?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 06 december 2002 @ 08:36:
wat mij betreft wordt de hele postcount niet meer in het profiel gezet :). Veel mensen blaten maar wat om maar wat te blaten
Inderdaad, ik zie het nut er ook niet zo van...
Ik vind het veel leuker om te zien hoe vaak iemand per dag inlogt op het forum ofzo, of hoeveel uur per dag/week/maand hij aanwezig is, dan hoeveel postings hij (of zij :)) heeft....

In de HK is het wel leuk om wat rond te blaten, maar sommige mensen (ik zal geen namen noemen O-)) doen het imo echt alleen maar voor die postings.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

justmental schreef op 05 December 2002 @ 21:49:

u riep ? :+
ik heb lekker toch meer posts dan jullie 8-)

(geen idee hoeveel ik er heb, laatste keer dat ik keek 15k ofzow)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

justmental schreef op 06 December 2002 @ 09:36:
Ik denk dat mensen juist geil worden van al dat aftrekken.

Met het scheiden op soort posts geef je juist aan dat het begrip postcount een inhoud met waarde heeft.
Je laat zien dat dit niet zo is door de mensen onafhankelijk van postcount te behandelen.
Maar misschien is er wel een verschil.
En misschien is het wel goed dat er een verschil is.
Maar misschien moeten we ons niet zoveel bezig houden met wat goed en slecht is.

Warrig gebazel van een rare knakdoos, niet?
In je profiel dus een pulldownmenuutje waarin je kan zien hoeveel je waar gepost hebt?

Standaard de gewone verhouding Tech/NonTech, en in de pulldown waar er hoeveel gepost is. En dan net zoiets als je op je naam klikt, een lijst met topics in het forum waarin gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

D2k schreef op 06 December 2002 @ 09:44:

[...]

u riep ? :+

[...]

ik heb lekker toch meer posts dan jullie 8-)

(geen idee hoeveel ik er heb, laatste keer dat ik keek 15k ofzow)
Aantal postings 16207
Gemiddeld aantal postings per dag 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Erkens schreef op 06 December 2002 @ 09:45:
[...]

Aantal postings 16207
Gemiddeld aantal postings per dag 24

hmmz gaat hard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Aantal postings 16439
Gemiddeld aantal postings per dag 27

idd :D

jij bent echt postgeil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 06 december 2002 @ 09:45:
[...]

In je profiel dus een pulldownmenuutje waarin je kan zien hoeveel je waar gepost hebt?

Standaard de gewone verhouding Tech/NonTech, en in de pulldown waar er hoeveel gepost is. En dan net zoiets als je op je naam klikt, een lijst met topics in het forum waarin gepost is.
Inderdaad, dit vind ik ook een goed plan...
En de HK gewoon extreem laag helemaal onderin ergens neerzetten ofzo...
/me is sinds eergisteren ofzo weer flink de n00bs uit de brand aan het helpen, daarvoor was ik al weken niet meer buiten de hk geweest :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Erkens schreef op 06 december 2002 @ 09:46:
[...]

Aantal postings 16439
Gemiddeld aantal postings per dag 27

idd :D

jij bent echt postgeil :P
Daar zouden zijn slotjes van af getrokken moeten worden, kijken hoe veel er dan overblijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Compubiter schreef op 05 december 2002 @ 22:03:
Als jij het hebt over CME, dit heb ik een paar dagen geleden ook al "het" forum genoemd waar nou niet echt hoogstaande replies worden geplaatst.
Wat betreft CME: hier wordt momenteel door de Crew naar gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Maareh, om ff op het onderwerp in te springen, dat krijg je toch in zo'n (sub)forum als CME?? Met dat bedoel ik reacties als: oeh wat mooi, bah lelijk, gaaf man, kewl, enz. Iemand laat een keesmod zien (oeh trots) met pics en verhaal hoe hij/zij het gedaan heeft en verwacht reacties daarop natuurlijk. Als daar dan de standaard reacties bij staan die ik hierboven noemde, dan is dat gewoon eigen schuld dikke bult :) Dan moet zo'n [kijk mijn casemod!] topic niet geopend worden. Zoiets kun je volgens mij nooit helemaal uitroeien in een forum als CME...Overigens ga ik binnenkort zelf ook casemodden hehe. Dat wordt een dilemma of ik em in CME ga posten of niet :P. Eerst zien of tie lukt :z

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 21:43
[nohtml]
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 09:43:
[...]

Inderdaad, ik zie het nut er ook niet zo van...
Ik vind het veel leuker om te zien hoe vaak iemand per dag inlogt op het forum ofzo, of hoeveel uur per dag/week/maand hij aanwezig is, dan hoeveel postings hij (of zij :)) heeft....
:X :X
liever niet.....

postcount per forum vind ik wel een goed idee.

[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 06-12-2002 11:55 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

whoami schreef op 06 December 2002 @ 11:55:

liever niet.....

zware query's zijn dat
never gonna happen :)
zit wel in de admin btw

[ Voor 4% gewijzigd door D2k op 06-12-2002 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 09:43:
Ik vind het veel leuker om te zien hoe vaak iemand per dag inlogt op het forum ofzo, of hoeveel uur per dag/week/maand hij aanwezig is
Neee, want dan ziet iedereen dat ik geen leven heb... :{

:+

Ik kan van mezelf trouwens niet zeggen dat ik postgeil ben, ik post hoogtens iets meer dan de gemiddelde user. :+

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 21:43
D2k schreef op 06 December 2002 @ 11:58:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
zware query's zijn dat
never gonna happen :)
zit wel in de admin btw

Nouja, om het nu te berekenen zijn het idd zware queries.
Om het vanaf nu bij te houden niet.
Dan maak je gewoon een aantal kolommen bij in de user tabel (of plaats je een nieuwe tabel die per user/forum de PC bijhoudt). En iedere keer dat je een bericht post, ga je het juiste veld/record gaan updaten.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:03

Milmoor

Footsteps and pictures.

whoami schreef op 06 december 2002 @ 11:55:
[nohtml]
[...]

liever niet.....

Lijkt me geen goed idee. Nog afgezien van praktische bezwaren, vind ik dat niemand daar iets mee te maken heeft. Wat ik wanneer, hoe lang, en met wie/wat doe is geheel mijn zaak. Nog afgezien van de onvermijdelijke "jou neem ik niet serieus, want jij post altijd/nooit in dat forum" problemen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joost E. Boere schreef op 06 December 2002 @ 13:43:
[...]

Lijkt me geen goed idee. Nog afgezien van praktische bezwaren, vind ik dat niemand daar iets mee te maken heeft. Wat ik wanneer, hoe lang, en met wie/wat doe is geheel mijn zaak. Nog afgezien van de onvermijdelijke "jou neem ik niet serieus, want jij post altijd/nooit in dat forum" problemen.
dat is toch geen probleem... dat is juist goed, zo kan je laten zien dat je er wat vanaf weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost E. Boere schreef op 06 december 2002 @ 13:43:
[...]

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 14:49:
[...]

dat is toch geen probleem... dat is juist goed, zo kan je laten zien dat je er wat vanaf weet....
Inderdaad, ik denk ook juist wel dat het een goed idee is.
Er zijn nu inderdaad mensen die alleen in de HK posten, of alleen in de SG ofzo...

Ik ben sinds even weer bezig ook de andere velden (of hoe noem je dat eigenlijk :D? de andere sections...) af te gaan en daar mensen te helpen.

Mij lijkt het een goed plan dat (sowieso de modjes, liefst gewoon iedereen) kan zien hoeveel procent/posts je waar zet, en wat jij aangeeft:
Wat ik wanneer, hoe lang, en met wie/wat doe is geheel mijn zaak.
is onzin, want ik kan nu ook al via de search op username opzoeken waar jij posts ;)

Alleen hoeveel posts jij er posts is wat lastig op te zoeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
JvS schreef op 06 December 2002 @ 08:36:
Inderdaad, wat is eigenlijk een voordeel van het vermelden van het aantal posts? Ik zou er geen weten...

De nadelen zijn wel duidelijk denk ik, dus waarom niet afschaffen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 14:49:
[...]

het idee is juist dat postcounts helemaal niets zeggen. Jouw idee van postcount, werkt dus averechts. Mensen willen dan meer posts hebben om meer aanzien te hebben.

Net als opmerkingen die ik in LA weleens lees "120 posts en dan al zo'n mening?!" werken dat soort dingen in de hand. Iedereen lijkt elkaar wel te beoordelen op postcount. Hoe gespecificeerde je het doet, hoe erger het wordt.
Inderdaad, wat is eigenlijk een voordeel van het vermelden van het aantal posts? Ik zou er geen weten...

De nadelen zijn wel duidelijk denk ik, dus waarom niet afschaffen dan?
Ik gok omdat meer dan 80% dat heel erg jammer gaat vinden, maar eigenlijk ben ik er wel voorstander van :).

Geeneen ander forum heeft het volgens mij en het is echt zo'n standaard statistiekje, wat helaas tot een status is uitgegroeid. Ik vind het zelf wel een goed idee, maar je zal verbaasd zijn over de schreeuwtopics hiero als we dat gaan afschaffen (zoek maar eens naar topics over de HK die er ooit altijd afgingen, daar werden mensen soms loeipissed omdat we "hun posts hadden afgepakt"... :{

Ik denk dat ik er intern eens een balletje over op ga gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

[rml][ HELP] WAAAAAAAAAHHH!! waar zijn mn posts?? :'([/rml]
Wel erg typisch voorbeeld :{.
Zijn ze dan eindelijk begonnen de HK-posts er af te halen O+ :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

JvS schreef op 06 december 2002 @ 08:36:
Misschien is het aantal posts wel juist de drijfveer van veel personen om op GoT te komen.
Het is blijkbaar voor een aantal mensen heel stoer om de 1000, 2500 of 5000 posts te halen.
Ikzelf vind het ook onzin, maar als de postcount sommige mensen stimuleert om (nuttige) reacties te geven, dan ben ik de laatste om daarover te gaan zeuren...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Cis schreef op 06 December 2002 @ 16:59:
[...]

Misschien is het aantal posts wel juist de drijfveer van veel personen om op GoT te komen.
Ik denk dat Got tegenwoordig wel meer dan genoeg bezoekers heeft en zich daar dus absoluut geen zorgen om hoeft te maken. En ik denk dat je er wel op kunt vertrouwen dat mensen een vraag wel zullen beantwoorden als ze het antwoord er op weten zonder dat dat meetelt voor hun postcount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Lijkt mij niet, waarom zou je naar een forum gaan voor de posts?
Het is blijkbaar voor een aantal mensen heel stoer om de 1000, 2500 of 5000 posts te halen.
Ikzelf vind het ook onzin, maar als de postcount sommige mensen stimuleert om (nuttige) reacties te geven, dan ben ik de laatste om daarover te gaan zeuren...
Inderdaad en zo hoort het ook, een getalletje zegt niets, het gaat om het persoon die de posts maakt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de beste users diegene die veel lezen, zoeken en af en toe wat posten.
Niet diegene die als een bok op de haverkist elk topic voorzien van een nietszeggende reply, puur en aleen om hun zegje maar gedaan te hebben.

Ik vind daarom sowieso het 'postcount idee' nergens op slaan.
Ik heb de laatste week voor mijn doen behoorlijk wat gepost in de HK (ziek thuis dus je moet wat), en zie mijn postcount ineens omhoogschieten van 800 en nog wat, naar over de 1000. Terwijl ik in 2 jaar tijd die andere 800 'gescoort' heb...

Dus laat die postcount voor wat het is, en laat GoT weer worden zoals het bedoelt was:
Voor Tweakers en door Tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

[...]
Ik zou graag willen zien of mijn postcount een beetje in evenwicht is: 50% Tech 50% non-tech, en als er maar 1 getal staat kan je het niet zien.

Ik heb ooit zelfs een ban aan willen vragen omdat van mijn laatste 100 posts er 99 HK waren, ik weet het, sommige huiskamermeubels hebben maar een paar techposts, maar toch.

Ik ben hier gekomen voor het technische gedeelte, en niet voor oeverloos gezwets in de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MEER statistieken gaan er niet komen hoor :). Wees daar maar gerust op. We beoordelen niemand op zijn HK posts (tenzij ze vervelend zijn), maar niet op aantallen. Dat wil zeggen, zolang iemand op het tech gedeelte ook normaal doet.

Als we merken dat iemand alleen maar HK user is en zo af en toe een (slappe) vraag in tech stelt, gaat zijn HK acces pas gevaar lopen. Niet als iemand op tech gewoon nuttig mee post :)

Pagina: 1