Toon posts:

Hoe kan ik zien hoeveel diskruimte ik heb op andere clients?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Rare vraag, en ja ik heb de search uitvoerig gebruikt maar kon er niets over zien. Is er een tool waarmee ik kan zien hoeveel schijfruimte ik op andere drives over het netwerk heb?

Dank, alvast....

Verwijderd

gewoon in de verkenner op de betreffende netwerkdrive gaan staan en links onder in de statusbalk kijken.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien is het handig om erbij te vertellen om wat voor OS het gaat. :+

Daarbij kan je gewoon een drive mapping maken naar de betreffende schijf en bij properties zie je dan de totale schijfruite die je over heb (mits er geen quota is ingesteld).
Met windows 2000 professional kan je met de management console connectie maken met een andere pc en dan vervolgens bij diskmanagement alle gegevens zien.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Schijf mappen en dan de properties bekijken werkt goed onder Windows NT based machines

Je kan natuurlijk een agent installeren (BigBrother bv) en dan een server inrichten zodat je altijd kan zien wat er op de machines aanwezig is.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, stom van me, ik gebruik 98SE.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

hyena

Ik zou het doen!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:00

Predator

Suffers from split brain

SNMP service op die pc's (zit bij win2k/xp wel apart te installen) zetten en dan kan je via SNMP dat wel opvragen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

gewoon netwerkverbinding maken naar die share en dan >command > x: > dir
;-)

Verwijderd

Topicstarter
beetje omslachtig maar het werkt idd :) thnx! (stom dat het niet standaard in windhoos 98SE zit trouwens)
Pagina: 1