Toon posts:

P4 2.4 ghz en AOpen AX4GR

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn oom wil een nieuwe pc en nu heeft hij aan mij gevraagt om onderdelen te halen en hem in elkaar te zetten. een pc bouwen kan ik wel maar de goede hardware uitzoeken is voor mij tog wat moeilijker. hij wil een p4 2.4 ghz. nu moet ik hier een moederbord voor hebben. ik kwam bij de intel site uit op een AOpen AX4GR hebben mensen ervaring met dit mobo. dit zijn de spec's (cd-rom, soundcard enz halen we uit een andere pc)

Voedingen / 350W
Videokaarten / Club 3D GeForce4 Ti4200 128MB DDR TVout+DVI
Processors / Intel Pentium 4 2,4GHz
Moederborden / AOpen AX4GR
Harddisks (IDE) / Western Digital 120GB (WD1200JB, 7200rpm, 8MB)
Geheugen / 512MB PC2100 DDR SDRAM

draait dit lekker met elkaar of moet ik nog dingen veranderen :?
ik hoop dat iemand mij kan helpen (vast wel want hier zitten de Die-Hards :P)

Crazy - System

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Kijk goed naar de chipset :), en voor de rest meeste mobo bakkers zijn gewoon goed :P.

Verwijderd

• open dit topic in hoe is mijn systeem topic
• spelletjes pc? anders --> dure videokaart vervangen door een mx440-je ofzo ;)
• moederbord, tja, mijn mening: pak een goede asus (533) voor 150 euro ofzo, dan weet je gewoon zeker dat je goed zit!
• geheugen --> PC2700?

Verwijderd

Topicstarter
ehhmm wat bedoel je met dat chipset?? ik weet dat een CPU een chipset heeft maar meer niet. maar zou dit systeem goed draaien of zeggen jullie HAAL EEN ANDER MOBO!

Crazy - System

Verwijderd

ASUS P4B533-E

Dat mobo kan ik zeer sterk aanraden...
Enne, voortaan je naam niet meer onder de post zetten, sommige mensen raken daardoor geirriteerd schijnbaar ;) ...

Enfin, ik heb pasgeleden dit pc-tje in elkaar gezet:
mobo: ASUS P4B533-E
cpu: P4-2,4ghz (533)
en 512mb PC2100 samsung geheugen

en dat ding loopt als een trein :)
zat overigens 60gb/7200rpm harddisc bij (maxtor)

Chipsets...... Op je moederbord zit een chipset, deze bepaald de stabiliteit, snelheid etc, zorg dus dat je een GOEDE chipset hebt (dat zit overigens op die ASUS P4B533-E wel goed)

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerst die asus 8SX ofzo in gedachte maar in een paar topic's naar onderen wordt dat mobo afgekraakt. en ik ben nieuw hier duz sorry maar van die topic wist ik niet. en wat houd dat pc2700 in?? en wat beveel je dan aan (het systeem iz id voor gamen)

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik neem die p4b533-e wel. en tering man de mensen posten sneller dan dat ik un reply kan posten :P

Verwijderd

Tja, het ligt natuurlijk grotendeels aan je budget, als overigens het topic op slot gaat neem even contact met me op via icq of msn...

Enfin, PC2100 of 2700 houdt in de snelheid van je geheugen...
Bij Pentium 4 hoort eigenlijk Rimm, wat het snelste geheugen is dat bestaat...
PC**** geheugen hoort bij AMD cpu's, maar werkt ook (imo --> in my opinion) prima samen met Intel CPU's.

Als je systeem om te gamen is moet je altijd zorgen dat je moederbord, cpu, geheugen en 3d-kaart razendsnel zijn, harddisc grootte etc. is niet echt nodig, zolang hij maar 7200rpm is.

Voor de rest hou ik me altijd bij Asus moederbord, puur en alleen omdat ik deze altijd duidelijk en erg goed vind (stabiel en snel).
Dit is natuurlijk je eigen mening......

Geboortedatum Monday 21 September 1987
Komt nog wel ;)

GoT power ;)

Enfin, lees zelf op www.asus.com.tw even wat het moederbord aan kan etc, er staat overal keurig vermeld wat voor geheugen hij aan kan, en wat voor chipsets het moederbordje heeft.
Ga dan op www.tweakers.net of www.google.com op zoek naar reviews over die chipset (of zelfs het moederbord ;))

Veel lezen, dan weet je vanzelf na een tijdje de goede en slechte kanten van een mamaplankje :)
Succes iig ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerst ook een oogje op dat mobo maar op de site las ik dat het voor CPU's tot 2.2 ghz was (terwijl ik al in verschillende advertenties voor pre-build pc's had gezien dat het wel samen ging). duz ik had maar besloten om die niet te nemen (stel je voor dat ie ut niet dee dan heb je mooi 150 euro plijten)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:59:
ik had eerst ook een oogje op dat mobo maar op de site las ik dat het voor CPU's tot 2.2 ghz was (terwijl ik al in verschillende advertenties voor pre-build pc's had gezien dat het wel samen ging). duz ik had maar besloten om die niet te nemen (stel je voor dat ie ut niet dee dan heb je mooi 150 euro plijten)
Als je even verder kijkt op de site zie je dat je met een nieuwe bios het plankje ook (zo uit m'n hoofd) tot 2,6ghz ondersteund *D

En wat een bios is kun je lezen op google.com of tweakers.net ;) :P

/edit/
Toen ik overigens het plankje ontving heb ik niets hoeven te flashen (bios) ofzo, hij werkte gewoon meteen op 2,4ghz, zoals je bij asus kunt verwachten *D :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
tering man kunnen net zo goed gaan chatten :D maar ik weet nog wat un bios iz hoor (ben bezig met eigen OS te proggen duz dan heb je nog al eens met het bios te maken). voor de rest iz het systeem goed??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 22:03:
tering man kunnen net zo goed gaan chatten :D maar ik weet nog wat un bios iz hoor (ben bezig met eigen OS te proggen duz dan heb je nog al eens met het bios te maken). voor de rest iz het systeem goed??
1.> Er zijn verschillende topics waar men vragen als dit beantwoord in 1 antwoord, dat ik jouw topic toevallig lees is gewoon geluk voor jou :P ;)

2.> systeem is natuurlijk goed ja, mocht er iets niet goed gaan kun je het altijd nog vragen...

3.> omdat je pc2100 en pc2700 niet kende dacht ik dat de term bios je ook wel vreemd in de oren zou klinken, no offense ;)

4.> Dit topic mag lijkt me dicht, veel plezier op het forum voor de rest :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een Tweaker-onwaardig topic, dicht dus.

Zie ook LEZEN eer je hier een topic opent!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.