[knowledge base] onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 13:08

HurrI

No fear... I is here

Topicstarter
Het is zonde... en een schande... ik ben in de loop van tijd al een keer of 10 met tranen in de ogen afgehaakt in zoekacties op dit forum. Ook de externe search bood geen soelaas. Tot overmaat van ramp is het onmogelijk te vinden wat de vooruitzichten zijn op dit probleem?

Wordt er wel beseft wat een enorme rijkdom aan kennis er opgeslagen ligt in de got archieven? Waarom wordt er dan zo laks mee omgegaan? De sleutel tot een functionerende knowlegde base is een zoek functie. Ik kan niet vinden wat de oorzaak is van de problemen. Maar op deze enorme wereld zijn er toch ongetwijfeld wel mensen die dit opgelost hebben met een vergelijkbare servercapaciteit?

Een slotje op dit topic is snel te verwachten. Dergelijke posts heb ik genoeg gezien. Maar in geen enkele werd er verwezen naar een plaats waar ik iets kan vinden over de vooruitzichten. Ja... een aantal wel. Maar daar waren de posts inmiddels ook weer onvindbaar.

Geef alsjeblieft de search eens voorrang en als het een geld kwestie is, maak dit kenbaar. Denk dat er tal van mogelijkheden zijn dat probleem op te lossen...

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik vind dat de omega search aardig goed werkt, al geeft hij wel heel veel resultaten die dubbel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Search is kaduuk
Tijdelijk extra searchengine.
Ach, laten we hopen dat het probleem snel is opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 13:10
HurrI schreef op 05 December 2002 @ 21:08:
Ik kan niet vinden wat de oorzaak is van de problemen. Maar op deze enorme wereld zijn er toch ongetwijfeld wel mensen die dit opgelost hebben met een vergelijkbare servercapaciteit?

Een slotje op dit topic is snel te verwachten. Dergelijke posts heb ik genoeg gezien. Maar in geen enkele werd er verwezen naar een plaats waar ik iets kan vinden over de vooruitzichten.
Kuch, kuch, niets over vooruitzichten?

Downtime, React v1.7, Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Laatst online: 22:21

Snow_King

Konijn is stoer!

MM- schreef op 05 December 2002 @ 21:09:
Ik vind dat de omega search aardig goed werkt, al geeft hij wel heel veel resultaten die dubbel zijn.
ik vind de omega search ook best wel goed eigenlijk, vind er alles mee wat ik wil, no problem!

Naja, let niet op mijn topic in de LA voor de oplettende hier! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik vind de omega-search ook best goed..... BEHALVE het feit dat ik toch regelmatig foutmeldingen krijg van dat ding.
Als hij werkt, werkt hij goed. Als hij niet werkt.... tja :'(

Ik post dit wel, alleen weet ik zo niet meer welke foutmelding(en) ik dan krijg. Maar ik kan soms met geen mogelijkheid iets vinden met die omega-search. Ik heb het dan dus niet over zaken als 'geen resultaten gevonden' maar over echte foutmeldingen

[ Voor 14% gewijzigd door WFvN op 05-12-2002 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

IMHO mag de omega-search voorlopig wel gelinkt worden aan de SEARCH knop van GoT.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

wfvn schreef op 05 December 2002 @ 21:24:
Ik vind de omega-search ook best goed..... BEHALVE het feit dat ik toch regelmatig foutmeldingen krijg van dat ding.
Als hij werkt, werkt hij goed. Als hij niet werkt.... tja :'(

Ik post dit wel, alleen weet ik zo niet meer welke foutmelding(en) ik dan krijg. Maar ik kan soms met geen mogelijkheid iets vinden met die omega-search. Ik heb het dan dus niet over zaken als 'geen resultaten gevonden' maar over echte foutmeldingen
Meestal als ik een foutmelding krijgt helpt het om de zoekwoorden om te draaien (als je er meerdere hebt). Veel zoekwoorden wordt idd lastig en zoeken op extra opties (subforum bijvoorbeeld) werken meestal niet.
GA!S schreef op 05 December 2002 @ 21:27:
IMHO mag de omega-search voorlopig wel gelinkt worden aan de SEARCH knop van GoT.
Er staat een linkje bij de search naar de Omega search :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Compubiter schreef op 05 December 2002 @ 21:30:
[...]
Meestal als ik een foutmelding krijgt helpt het om de zoekwoorden om te draaien (als je er meerdere hebt). Veel zoekwoorden wordt idd lastig en zoeken op extra opties (subforum bijvoorbeeld) werken meestal niet.
Searchwoorden om te draaien?

Moederbord bios flashen -> nehsalf soib drobredeoM :+

Sorry... :P

Je bedoelt: bijvoorbeeld

bios flashen moederbord?

Vreemdgenoeg kan ik op zulke momenten inrammen wat ik wil maar hij weigert gewoon. Nu moet ik bekennen dat ik niet weet of ik je tip heb geprobeerd. Maar wat ik in ieder geval wel geprobeerd heb is echt totaal andere searchtermen inrammen... maar telkens weer zo'n f*cking foutmelding :|

Mocht het nog een keer voorkomen, dan zal ik de termen eens in een andere volgorde zetten. Maar ik meen dat het me ook al eens overkomen is met slechts 1 term. Omdraaien wordt dan moeilijk uiteraard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

wfvn schreef op 05 december 2002 @ 21:35:
Mocht het nog een keer voorkomen, dan zal ik de termen eens in een andere volgorde zetten. Maar ik meen dat het me ook al eens overkomen is met slechts 1 term. Omdraaien wordt dan moeilijk uiteraard :+
Uiteraard wel zonder de extra opties. Zoeken op poster is bij mij nog nooit goed gegaan, zoeken in een subfora volgens mij ook niet, etc. Maar verder werkt het altijd prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Compubiter schreef op 05 december 2002 @ 21:37:
[...]
Uiteraard wel zonder de extra opties. Zoeken op poster is bij mij nog nooit goed gegaan, zoeken in een subfora volgens mij ook niet, etc. Maar verder werkt het altijd prima :).
Ik heb een enkele keer alleen wel een subforum geselecteerd.... Maar als dat niet werkte ook gewoon op het hele forum gezocht (back-F5-omegasearch en opnieuw) en TOCH problemen.

Ik ben er nog niet achter of het nou ligt aan de zoektermen of aan het moment dat ik dat ding probeer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar goed dit zijn allemaal work-arounds.. en dat is goed, maar! Is er nou al wat bekend hoelang dit nog gaat duren? Als jullie dit laten weten of zeggen dat jullie het niet weten...graag!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik zou het niet weten in ieder geval :o

sowieso deadlines geven is altijd gevaarlijk, je krijgt altijd gezeik dat het niet gehaald wordt enzo...

kortom,het is irritant ja, maar ze zijn er druk mee bezig... meer kan ik niet vertellen iig

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

ja, en ik vind dat je ook moet kunnen zoeken zoals bv met google

blaat+dit+dat etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me hoopt in ieder geval dat de search top-prio heeft op dit moment bij de mensen van Parse. I.m.o. is dat op dit moment namelijk belangrijker dan allerlei nieuwe features.

We zitten naar mijn mening echt veel en veel te lang zonder een fatsoenlijke search en dat is eigenlijk best wel opmerkelijk voor een community waarbij een dergelijke feature zowat cruciaal is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
Maar die omega search is wel prima, je zou alleen nog moeten kunnen sorteren op datum :)
En wat wel fijn zou zijn is dat als je op linkje "omega search" klikt, je cursor meteen in het search textveldje staat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik krijg bij de omega search vaak foutmeldingen.

Als ik iets moet weten open ik nu al gewoon dat topic omdat ik al 99% weet dat de search het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Laatst online: 05-10 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Kaap schreef op 08 december 2002 @ 19:43:
Ik krijg bij de omega search vaak foutmeldingen.

Als ik iets moet weten open ik nu al gewoon dat topic omdat ik al 99% weet dat de search het niet doet.
Een erg zwak excuus, je hebt oa ook google waar je veel info kan vinden.
En als je enigszins moeite doet, kun je met de 2 searchs die er nu zijn redelijk goed redden.
En om dan te zeggen dat de search het niet doet :X

Of is dit al bij voorbaat over de topic die je zo gaat openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37
Gelul want ik probeer het wel maar de search geeft me altijd dat er geen topicmatch is en omega komt soms wel iets uit maar soms kan ik er niet op.

op het inet heb ik wel andere sites waar ik zoek.

even voor de duidelijkheid, GoT is mijn laatste site waar ik kom voor een oplossing dus bij voorbaat heb ik dan al ergens anders gezocht.
Pagina: 1