Scanner delen op netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik wil dus mijn scanner delen op het netwerk. Nu is mijn eerste vraag of dit kan ja dan nee. Ben bang dat het nl niet kan.
Mijn scanner is een HP Scanjet 3570c, Os is Winxp. Netwerk zelf is in orde, behalve dan dat ik niet bij mijn bestanden kan, dat wil zeggen ik kan niet bij de windows map en niet bij de program files map, ik kan deze mappen op alle 2 de pc's niet benaderen. Van pc1 hnaar pc2 niet en vica versa. Maar het netwerk is wel in orde, iets met de policies oid.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dacht niet dat dat kon. Hoe wil je dat doen dan :? Je zal toch wel naar je scanner moeten lopen om er een foto onder te leggen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

of het kan weet ik ook niet, maar printers kun je ook delen, en om het geprinte papier op te halen moet je er ook naartoe lopen

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Scanners kunnen gedeeld worden, als de drivers en software het maar ondersteunen. De meeste scanners zijn hier echter niet voor gemaakt en denk niet, dat het model dat jij hebt dit zal kunnen.

De 7400 serie van HP kan het bijvoorbeeld met de Precision Scan Lan software, maar ik heb eigenlijk nooit geprobeerd of dat ook met simpelere modellen scanners zal werken.

• BigFast
Hoop toch echt dat het kan. Is het mogelijk om hem dubbel t verbinden?? Aangesloten op de ene pc en aangesloten op de ander?

Verwijderd

met een usb switch kan dat ja. vast wel te vinden met google

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
BigFast schreef op 05 December 2002 @ 21:46:
Hoop toch echt dat het kan. Is het mogelijk om hem dubbel t verbinden?? Aangesloten op de ene pc en aangesloten op de ander?
Als ik met niet vergis is de 3570c een usb scanner. Je zou dan een splitter voor usb moeten hebben, maar die heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien. Ik weet ook totaal niet of dit kan.

Mocht de scanner ook nog een paralle poort hebben, dan kan je met een switch boxje dit gemakkelijk delen. Je moet dan echter wel iedere keer die switch om zetten, dus ik weet niet of de software en drivers dit zo fijn vinden.
Als je zoeen box koopt moet je wel op letten dat die bi-directioneel is, maar die zijn best wel duur naar mijn weten.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Zowel voor parallel als USB zijn switchboxjes te vinden :) Zal wel voor allebei een handmatige handeling zijn om te schakelen tussen de ene of de andere PC, even op een knoppie drukken dus.

Ook USB werkt prima op die manier, in ieder geval met een printer van HP. Zie niet waarom het met een scanner niet zou werken, aangezienhet eigenlijk niets meer is dan de USB kabel loshalen of erin steken.

[smartass mode]
Maar ja, dan valt het eigenlijk niet meer onder de titel "Scanner delen op netwerk" ;)
[/smartass mode]

[ Voor 3% gewijzigd door Yngwie- op 05-12-2002 22:10 ]

• BigFast
Ok, bedankt, komt er dus op neer dat het niet kan. Jammer maar iig bedankt

Verwijderd

ik heb een simpele Umax 1600U (=USB) scanner en die kan ik perfekt delen via het netwerk. Als ik dan met mijn laptoppie op het netwerk in de buurt van de scanner (bij de andere PC) zit is het erg handig als dit via het netwerk kan. Dan hoef ik degene die achter die PC zit (=vaak) niet vragen weg te gaan. Omdat ik netwerk/internet/printer en dus de scanner samen via de UTP-kabel kan benaderen heb ik alleen de netwerkaansluitng op de laptop nodig... ipv dat ik alles moet switchen via een box of zo...
Er is nog een topic van mij van onlangs (search) hoe ik uiteinndelijk het gedaan heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 00:46 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:32

DinX

Motormuis

Je zou pc anywhere, of VNC, kunnen installeren op de pc waaraan de scanner hangt. Neem je gewoon even het scherm over en scan je zo

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

DinX schreef op 06 December 2002 @ 00:47:
Je zou pc anywhere, of VNC, kunnen installeren op de pc waaraan de scanner hangt. Neem je gewoon even het scherm over en scan je zo
dat had ik eerst als alternatief (was ook tip op dit forum). Op eigen PC vind ik toch handiger....

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 14:08
kun je een scanner mischien aan usb>utp printerserver hangen!?

Advanced sheep-counting strategies

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn scanner is een HP Scanjet 3570c, Os is Winxp.
Scanners delen over een netwerk gaat erg simpel door middel van SANE. Alleen is er voor de backend geen windows versie beschikbaar. Je zal dan een oude PC moeten inrichten als scanserver en daar Linux oid op installeren. Voor je dat doet kan je het beste even controleren of je scanner wel ondersteunt wordt. Als frontend zijn er wel windows versies beschikbaar. Ik heb er een heel tijd mee gewerkt en er nauwlijks problemen mee gehad.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BrammeS schreef op 06 december 2002 @ 07:47:
kun je een scanner mischien aan usb>utp printerserver hangen!?
dat gaat niet ;)
een scanner is immers geen printer ;)

want hoe wil je je scanner wijsmaken dat deze die printerserver moet gebruiken :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Yngwie- schreef op 05 december 2002 @ 21:33:
Scanners kunnen gedeeld worden, als de drivers en software het maar ondersteunen. De meeste scanners zijn hier echter niet voor gemaakt en denk niet, dat het model dat jij hebt dit zal kunnen.

De 7400 serie van HP kan het bijvoorbeeld met de Precision Scan Lan software, maar ik heb eigenlijk nooit geprobeerd of dat ook met simpelere modellen scanners zal werken.

Het enige goede antwoord.
Sterker nog, dit antwoord kom je keer op keer tegen als je ff 2 tellen zoekt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.