Toon posts:

[win98] Alleen sites binnen domain bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een voor mij onbekend probleem, en veel zoekwerk heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Alleen sites binnen mijn domainserver kunnen bekeken worden met IE5 & 6, terwijl ik wel alles kan pingen buiten het domain.

Het gaat om een Win98 PC met kabelinternetverb. Instellingen zijn OK, want een andere PC met Win95 werkt wel en kan alles weergegeven.

Wie heeft een idee waar dit probleem ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd alle netwerk eigenschappen, netwerkkaart en alles te verwijderen, rebooten en weer installeren. Ook dat heeft niet geholpen.

Verwijderd

misschien je beveiligingsinstellingen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zou je een traceroute kunnen uitvoeren en de uitkomst daarvan hier pasten ?
Op die manier kan je namelijk precies zien waar het fout gaat.

Check ook nog even of de instellingen van je gateway goed staan.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:43

McFizban

Hackito ergo sum.

heb je een DNS van buiten je domein ingesteld bij je gateway systeem?

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Topicstarter
Beveiligingsinstellingen zijn nog niet geinstalleerd op deze PC. Dus daar kan het niet aan liggen. Ik zit nu niet meer achter de pc dus ik kan geen traceroute uitvoeren en hier pasten. Maar ik weet wel dat ik deze al heb uitgevoerd en dat daar geen problemen uit naar voren kwamen. www.google.nl werd bijvoorbeeld gewoon normaal getraced! De instellingen heb ik al twintig keer gecontroleerd voordat ik hier een post neerzette. Het zal me toch niet gebeuren dat ik die fout maak. De gateway is dus juist en de DNS is binnen het domein van de gateway.

Andere suggesties?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Proxy, Gateway, DNS maar ook IP range en Subnetmask goed ingeteld ?

Als je op een andere IP range zit of een andere subnet kan je wel pingen maar niet benaderen......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Alle instellingen voor netwerk zijn goed, werken met de zelfde instellingen op andere pc wel!

Verwijderd

als je een tracert hebt uitgevoerd en dat werkt, dan wil dat dus zeggen dat er geen enkele problemen zijn met je netwerk instellingen, dus dns/gw/ip etc.
kijk eens in je internet explorer zelf of daar iets staat betreffende een proxy server o.i.d. (tabblad verbindingen)...daar lijkt me dat de fout zit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
er staat geen proxy server ingesteld en ook als ik deze wel instel heeft dit geen effect. Ook het installeren van een andere browser (Opera) heeft geen effect. Ook telnet en ftp onder DOS geven dezelfde problemen alsook in WSFTP. Alleen sites binnen het domein kunnen worden opgevraagd of verbonden alles erbuiten niet.
Is dit een probleem in Windows 98 zelf?
Pagina: 1