Toon posts:

Footswitch voor Marshall...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is dit niet het goede forum, maar ik zou niet weten waar ik het anders moet plaatsten. Sorry.

Ik heb een Marshall Valvestate 8080 (2e hands) gekocht, alleen zit er geen foot switch bij waarmee ik tussen het gewone en het boost kanaal kan kiezen. Weet iemand hoe ik doe kan maken?

Bedankt

Verwijderd

ehm....tisda? :)

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

kopen bij de marshall dealer

Laten we lekker link gaan doen...

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-03 03:05
Als je een beetje kunt solderen is 'ie waarschijnlijk wel zelf te maken met een driepolige schakelaar en een gegoten behuizing. Je moet alleen wel weten hoeveel aansluitingen die versterker nodig heeft.
Als je hier geen zin/tijd voor hebt kun je hem inderdaad net zo goed bij een muziekzaak bestellen of een standaard noname footswitch proberen (hebben ze altijd wel liggen) en kijken of dat voldoende is. Scheelt weer een paar centen.

Verwijderd

Heeft die Marshall een ingang voor een footswitch, of heeft hij gewoon twee ingangen voor je gitaar????

In het tweede geval is het niet zo lastig:

Je laat je gitaarsnoer uitkomen in een schakelaar. Uit die schakelaar komen twee snoeren naar je amp (eentje nar het gewone kanaal, de andere nara de boost). Vervolgens gebruik je die schakelaar om te switchen tussen de twee snoeren...

Het is natuurlijk aan te raden een stevige behuizing en een stevig knopje te nemen, ik neem aan dat je er niet zachtzinnig mee omgaat :P