[HDD] WD 80GB (WD800BB) wordt niet herkend in Aldi PC

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
een vriend van me heeft zopas een nieuwe WD hd gekocht voor zijn p3-500 (ik denk dat dit een sis mobo is met een onboard tnt2 en onboard sound)

als ik deze perfect installeer volgens de kunsten van het vak :p dan wordt deze bij het opstarten niet in het bios herkent (hoewel hij op auto staat)
andere devices willen er wel in werken en zelfs als ik alleen de hd aansluit wordt hij niet herkent (hij blijft w88 bij 'detecting devices (press f4 to abort)')

hierop heb ik de hd naar mij thuis meegenomen en hier geprobeert
en hij doet het hier dan ook zonder problemen...

dit verwondert mij wel aangezien ik dacht dat nieuwe harde schijven zelfs in oude pcs zoals 486's herkent werden maar dan niet met de volledig grootte (maar dus wel herkent worden)
zit ik hier dan verkeerd met dit te denken?

wat moet ik nu zoeken: een bios upgrade, een hd bios upgrade, of een nieuwe hd?

Verwijderd

een bios upgraden denk ik dat dat word.

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
http://www.zdnet.de/treib...on_mainboard-bios-wc.html

net dit gevonden

we hebben de Medion MD9901 (ZX-Chip) (aldi pc)

ik hoop dat deze bios upgrade dit oplost

als er iemand nog een nieuwere bios weet, laat het dan maar weten

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

A BIOS upgrade should do the trick.

Anders kun je nog altijd een extra IDE controller (Promise/Highpoint/etc) erbij nemen en de harddisk daarop aansluiten. Naast het voordeel dat de HDD zeker correct wordt herkend, krijg je ook het voordeel dat je dan ten volle van de snelheid van de HDD kan profiteren :)

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 14:34
je kunt hem ook bij jou formateren op 80 gig en in de bios bij hem de schijf gewoon niet laten detecteren ( none ipv auto)
bij een vriend van mij werkte dit ook en windows herkent en behandeld de schijf als een normale 80 gig schijf.