[Java] javax.swing wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben nu al een paar uur bezig om iets simpels als 'import javax.swing.*;' aan de praat te krijgen, maar het lukt me niet.
Ik gebruik JDK1.1.8 waar blijkbaar dit package niet inzit, daarom heb ik Swing-1.1.1 vanaf Sun gedownload. Deze heb ik netjes geïnstalleerd en vervolgens heb ik swing.jar en swingall.jar ge-include middels het import-statement. Echter: ik blijft de foutmelding 'Package javax.swingall not found in import.' krijgen, terwijl alles goed staat. Het path staat goed, het classpath staat goed en alles werkt goed BEHALVE het includen van 'javax.swing'-package.

Kan iemand me een hint geven waar ik verder nog kan kijken, want ik heb het bijna opgegeven? :/

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

JDK 1.1.8 is vrij oud, misschien eens een nieuwere installeren. Anders even met classpath etteren (dat moest met die oude nog toch?) btw --> 1.4.1 is de nieuwste SDK

• pven
  • Niet online
Classpath staat goed; die wijst naar de plaats waar swing.jar en swingall.jar staan (swingall.jar heb ik volgens mij niet echt nodig). Ik heb een zeer trage inet-verbinding, vandaar dat ik wat huiverig ben om 1.4.1 te gaan downloaden (dat kost me echt een uur of vijf, als het niet meer is).

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
Je zegt zelf dat het classpath goed staat. Er is een kans dat je niet de juiste Swing classes hebt. Staan in de Jar files wel javax.swing ?

Als je echt denkt dat je classpath goed staat, probeer dan dit programmaatje even te draaien, deze laat namelijk je classpath zien.

http://www.lagerwey.net/ClasspathViewer.java

Compileren en uitvoeren. Ik heb hem geprobeerd op Java 1.4.0, maar ik zou echt niet weten of hij ook op 1.1.8 werkt.

Succes.

• pven
  • Niet online
Die ClasspathViewer werkt helaas niet onder JDK 1.1.8. Ik heb toch de download van 1.4.1 maar aangezet, dan zie ik morgenvroeg wel weer hoe het ermee staat. :'(

• windancer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 22:36
Als ik het goed herinner zit Swing pas vanaf Java 1.2 standaard in de JDK. Als je 1.1.8 wilt blijven gebruiken zul je even moeten zoeken op de java website om de Swing classes apart te down-en.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
windancer schreef op 06 December 2002 @ 07:14:
Als ik het goed herinner zit Swing pas vanaf Java 1.2 standaard in de JDK. Als je 1.1.8 wilt blijven gebruiken zul je even moeten zoeken op de java website om de Swing classes apart te down-en.
Misschien is het handig om de thread eerst te lezen voordat je op de 'reply' knop druk :P

Verder, probeer anders even de jars in de directory te zetten waar je jdk (rt.jar) ook staat. Normaal is dat {JAVA_HOME}/jre/lib. Hiermee sluit je problemen met je classpath uit. Het is alleen geen permanente oplossing ;)
Pagina: 1