[Chello] andere nic.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:36

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb een tijdje een 3com NIC geleend, maar diegene wil hem nou weer terug hebben. (Is van z'n Chello en aangezien hij een i-mac heeft, had hij er niks aan.)

De reden voor het lenen van deze kaart is omdat ik een ISA kaart van Chello gekregen had.

Enfin, morgen moet ik dus een andere NIC gebruiken voor Chello.

Vroeger kon je gewoon het ip adres releasen, op een andere pc vernieuwen en het zaakje werkte weer..

Werkt dit nu nog? Ik hoor n.l andere verhalen..

Twitter

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Volgens mij controleert Chello nu aan de hand van het MAC adres. Wat je kan doen is het MAC adres overnemen van die 3Com kaart (eigenschappen netwerkkaart als je kaart het ondersteund), of naar Chello bellen en zeggen dat je een andere NIC hebt, en aan hun je nieuwe MAC adres doorgeven.

Juist

Verwijderd

Chello bellen, en zij helpen je verder. Je logt in via je MAC. Zij controlen je MAC adres. Maar chello bellen is probleem :P

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

afhankelijk van je regio, het beste kan je contact opnemen met chello, en vragen of dat een probleem is ;)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit is afhankelijk met welk modem je heb.

Ik heb zelf geen Chello, dus ik weet niet precies met welke modem welke procedure is. Echter weet ik wel dat 1 ervan op de volgende manier gaat:

Je stopt de netwerkkaart in de pc, vervolgens zal je een ander ip krijgen, dan open je je webbrowser en vervolgens zal iedere pagina die je wil openen een chello pagina zijn waar je kan inloggen en je nieuwe mac adres invoeren. :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:36

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Ik probeer het eerst gewoon fff en mocht ik er niet uitkomen dan bel ik Chello. :)

Moest het gewoon ff zeker weten, tnx!

Twitter

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 23:01
ja bel jij lekker chello weet je zeker dat je 3 uur verder bent :P

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:52
Ik heb een COM21 modem in Rotterdam, ik heb nog nooit een macadres hoeven in te voeren. Hij heeft ondertussen aan 5 verschillende kaarten gehangen, waaronder bij een vriend van mij 300 meter verderop. Nooit problemen mee gehad.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Wil je van heel het probleem af zijn (ook in de toekomst met andere kaarten) en ben je bereid daar een klein bedrag voor neer te leggen, ga dan eens kijken naar een breedband router. De meeste hiervan zijn in staat om je huidige MAC adres te klonen :)

Heb ik thuis ook en werkt echt perfect :) Simpel te installeren en kan er ook gewoon mijn laptop aanhangen als ik 's op de bank relaxed wil internetten of zo. En zo duur zijn deze apparaatjes niet. Volgens mij zijn ze d'r al wel voor rond de 100 Euro.

edit:
Is in ieder geval sneller geregeld dan Chello bellen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Yngwie- op 05-12-2002 21:28 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.